- Katılım
- 5 Ocak 2011
- Mesajlar
- 6,114
- Tepkime puanı
- 71
- Puanları
- 0
Dacia Sandero ile 100 Gün Testi: 100. Gün / 12 Ocak 2010
Dacia Sandero 1.5 dCi ile sürdürdüğümüz günlümüzün son sayfasına geldik. Bugünü İstanbul’un Avrupa ve Asya yakalarında geçiren Dacia Sandero 1.5 dCi 174 km yol kat etti. 100 günlük süre zarfında Dacia Sandero’yu elimizden geldiğince farklı yol ve iklim şartlarında kullanmaya gayret ettik ve İstanbul dışında Edirne, Kırklareli, Kocaeli, Sakarya, Ankara ve Antalya’yı ziyaret ettik. Kimi zaman otoyolda, kimi zaman dur-kalk’ta, kimi zamansa çamur deryalarında kullandık. Günlüğümüze başlarken 14.138 km’de olan otomobilin km sayacını 29.648 km’ye getirdik. Günde ortalama 155.1 km yol kat eden Dacia Sandero 1.5 dCi, 100 günde 100 günde 15.510 km yol yaptı. Bu değer birçok insanın neredeyse 1 yılda kat edeceği mesafe kadar. otomobilin günlük kat ettiği mesafe ortalama 155.1 km’ye denk geliyor.
Dacia Sandero Günlüğü’nden notlar:
Toplam km: 15.510 km
Günlük ortalama km: 151.1 km
Bir günde kat edilen en uzun mesafe: 879 km (57. gün)
Bir günde kat edilen en kısa mesafe: 0 km (79. gün)
Ortalama tüketim: 5.2 lt/100 km
Dacia Sandero 1.5 dCi hakkındaki düşünceler:
Emre Anamur:
Ekip halinde 100 gün boyunca kullandığımız Dacia Sandero; gerek tasarımı, gerek Türkiye yollarına uygun süspansiyon sistemi, gerek dayanıklılığı, gerekse düşük yakıt tüketimi sayesinde benden tam puan aldı. Tüm bunlara bir de uygun fiyatını eklersek, potansiyel müşteriler için ne kadar mantıklı bir otomobil olduğu ortaya çıkıyor. Sandero ile, 100 günlük testimiz boyunca İstanbul şehir içi trafiği başta olmak üzere, birçok uzak mesafeye de gittik. Bu sayede otomobilin performansını farklı trafik, zemin ve iklim koşullarında deneme fırsatımız oldu. Sandero bizi hiç üzmedi. Soğuk havalarda kolayca çalıştı, dik rampalardan zahmetsizce çıktı, uzun yolda yeterli performansı gösterdi, klimasıyla iç mekânı istediğimiz ısıya getirdi. Elbette uygun fiyatla satın alınan bir otomobilden lüks bir iç mekân ve üst düzey malzeme kalitesi beklenmemeli. Bizde elbette Dacia Sandero’yu değerlendirirken, “verilen paranın karşılığı” olarak baktık. Sonuçta da, herkese tavsiye edilebilecek bir otomobil olduğunu gördük. Dacia Sandero’nun fiyatları şu an 17.950 TL ile 26.050 TL arasında değişiyor. Sandero’nun 2009 yılı satış rakamı ise 3479 adet. Bu rakam da, Sandero’nun Türk halkı tarafından beğenildiğini açıkça ortaya koymaya yetiyor diye düşünüyorum.
Tarık Akagün:
Dacia Sandero 1.5 dCi’ı km ve gün hesabına vurursak, muhtemelen en çok ben kullanmışımdır. Sandero 1.5 dCi, olumlu yönleri, olumsuz yönlerine göre daha fazla bir otomobil. Otomobilin en olumlu özelliği kuşkusuz tüketim değeri. Dur-kalk’ta sıkça kullandığımız, otoyolda ekonomik olmak için ekstra çaba göstermediğimiz otomobilin 5.2 lt/100 km’lik gerçek hayat tüketim değeri dikkat çekici. Bunun dışında otomobilin sevdiğim özellikleri arasında rahat ön görüş açıları sayesinde şehiriçinde pratik kullanım, bozuk yola uygun süspansiyon, iç mekanda sınıfına göre geniş omuz mesafesi ve sınıfına göre büyük bagaj gibi noktalar bulunuyor. Olumsuz özellikleri arasındaysa soğukta ilk çalıştırma anında biraz gürültülü motor ve plastik malzemelerin kalite hissi var. Ama sonuçta bunlar biraz da otomobilin amacıyla alakalı.
Gürkan Çağlar:
Toplam 100 günün 36’sında benim kullanımımda olan Dacia Sandero 1.5 dCi ile 100 günlük süreçte de en uzun yolculuklardan birini Antalya’ya giderek ben yaptım. O yolculukta test otomobilimizi iyice tanıma fırsatı bulmuştum. Daha önce de çeşitli günlerde yazdığım gibi otomobilin beni en çok etkileyen yönü bozuk yol şartlarında içeriye sarsıntıyı çok az hissettiren süspansiyon sistemi olmuştu. Daha sonra aklıma ilk gelen olumlu özellikleri arasında düşük yakıt tüketimi, ergonomik koltuk yapısı ile keyifli bir sürüş sağlama imkanı, ön ve arka görüş alanlarının oldukça geniş olmasını sayabilirim. Beğenmediğim taraflarına gelince ilk olarak müzik sisteminin yetersiz olmasını söyleyebilirim. Daha sonra aklıma gelen ise silecek kolunu kendinize çektiğinizde su püskürtmesi ile birlikte sileceğin çalışmamasıydı. Bir de dış dikiz aynalarının oldukça sert kapanıp açılmasını da sayabilirim. Test otomobilimiz 70 HP gücündeki dizel motoru ile makul bir seviyede performans gösterdi. Bu yönüyle sakin otomobil kullanmayı sevenleri memnun edeceğini garanti edebilirim.
Otomobille geçirdiğimiz günler boyunca caddelerde kendisini meraklı gözlerle izleyip bizlere özelliklerini soranı çok oldu. En çok da sorulan sorular fiyatı motoru ve yakıt tüketimi üzerineydi. Test otomobilimizin 24.650 TL’lık satış fiyatıyla olması dolayısıyla oldukça makul bedelle yıllarca kullanıcısını üzmeyecek bir alternatif olarak görülebilir. Ben şahsen bu otomobili almayı düşünenlere kesinlikle Dacia Sandero’yu öneririm. Kesinlikle memnun kalacakları bir model.
Dacia Sandero 1.5 dCi ile sürdürdüğümüz günlümüzün son sayfasına geldik. Bugünü İstanbul’un Avrupa ve Asya yakalarında geçiren Dacia Sandero 1.5 dCi 174 km yol kat etti. 100 günlük süre zarfında Dacia Sandero’yu elimizden geldiğince farklı yol ve iklim şartlarında kullanmaya gayret ettik ve İstanbul dışında Edirne, Kırklareli, Kocaeli, Sakarya, Ankara ve Antalya’yı ziyaret ettik. Kimi zaman otoyolda, kimi zaman dur-kalk’ta, kimi zamansa çamur deryalarında kullandık. Günlüğümüze başlarken 14.138 km’de olan otomobilin km sayacını 29.648 km’ye getirdik. Günde ortalama 155.1 km yol kat eden Dacia Sandero 1.5 dCi, 100 günde 100 günde 15.510 km yol yaptı. Bu değer birçok insanın neredeyse 1 yılda kat edeceği mesafe kadar. otomobilin günlük kat ettiği mesafe ortalama 155.1 km’ye denk geliyor.
Dacia Sandero Günlüğü’nden notlar:
Toplam km: 15.510 km
Günlük ortalama km: 151.1 km
Bir günde kat edilen en uzun mesafe: 879 km (57. gün)
Bir günde kat edilen en kısa mesafe: 0 km (79. gün)
Ortalama tüketim: 5.2 lt/100 km
Dacia Sandero 1.5 dCi hakkındaki düşünceler:
Emre Anamur:
Ekip halinde 100 gün boyunca kullandığımız Dacia Sandero; gerek tasarımı, gerek Türkiye yollarına uygun süspansiyon sistemi, gerek dayanıklılığı, gerekse düşük yakıt tüketimi sayesinde benden tam puan aldı. Tüm bunlara bir de uygun fiyatını eklersek, potansiyel müşteriler için ne kadar mantıklı bir otomobil olduğu ortaya çıkıyor. Sandero ile, 100 günlük testimiz boyunca İstanbul şehir içi trafiği başta olmak üzere, birçok uzak mesafeye de gittik. Bu sayede otomobilin performansını farklı trafik, zemin ve iklim koşullarında deneme fırsatımız oldu. Sandero bizi hiç üzmedi. Soğuk havalarda kolayca çalıştı, dik rampalardan zahmetsizce çıktı, uzun yolda yeterli performansı gösterdi, klimasıyla iç mekânı istediğimiz ısıya getirdi. Elbette uygun fiyatla satın alınan bir otomobilden lüks bir iç mekân ve üst düzey malzeme kalitesi beklenmemeli. Bizde elbette Dacia Sandero’yu değerlendirirken, “verilen paranın karşılığı” olarak baktık. Sonuçta da, herkese tavsiye edilebilecek bir otomobil olduğunu gördük. Dacia Sandero’nun fiyatları şu an 17.950 TL ile 26.050 TL arasında değişiyor. Sandero’nun 2009 yılı satış rakamı ise 3479 adet. Bu rakam da, Sandero’nun Türk halkı tarafından beğenildiğini açıkça ortaya koymaya yetiyor diye düşünüyorum.
Tarık Akagün:
Dacia Sandero 1.5 dCi’ı km ve gün hesabına vurursak, muhtemelen en çok ben kullanmışımdır. Sandero 1.5 dCi, olumlu yönleri, olumsuz yönlerine göre daha fazla bir otomobil. Otomobilin en olumlu özelliği kuşkusuz tüketim değeri. Dur-kalk’ta sıkça kullandığımız, otoyolda ekonomik olmak için ekstra çaba göstermediğimiz otomobilin 5.2 lt/100 km’lik gerçek hayat tüketim değeri dikkat çekici. Bunun dışında otomobilin sevdiğim özellikleri arasında rahat ön görüş açıları sayesinde şehiriçinde pratik kullanım, bozuk yola uygun süspansiyon, iç mekanda sınıfına göre geniş omuz mesafesi ve sınıfına göre büyük bagaj gibi noktalar bulunuyor. Olumsuz özellikleri arasındaysa soğukta ilk çalıştırma anında biraz gürültülü motor ve plastik malzemelerin kalite hissi var. Ama sonuçta bunlar biraz da otomobilin amacıyla alakalı.
Gürkan Çağlar:
Toplam 100 günün 36’sında benim kullanımımda olan Dacia Sandero 1.5 dCi ile 100 günlük süreçte de en uzun yolculuklardan birini Antalya’ya giderek ben yaptım. O yolculukta test otomobilimizi iyice tanıma fırsatı bulmuştum. Daha önce de çeşitli günlerde yazdığım gibi otomobilin beni en çok etkileyen yönü bozuk yol şartlarında içeriye sarsıntıyı çok az hissettiren süspansiyon sistemi olmuştu. Daha sonra aklıma ilk gelen olumlu özellikleri arasında düşük yakıt tüketimi, ergonomik koltuk yapısı ile keyifli bir sürüş sağlama imkanı, ön ve arka görüş alanlarının oldukça geniş olmasını sayabilirim. Beğenmediğim taraflarına gelince ilk olarak müzik sisteminin yetersiz olmasını söyleyebilirim. Daha sonra aklıma gelen ise silecek kolunu kendinize çektiğinizde su püskürtmesi ile birlikte sileceğin çalışmamasıydı. Bir de dış dikiz aynalarının oldukça sert kapanıp açılmasını da sayabilirim. Test otomobilimiz 70 HP gücündeki dizel motoru ile makul bir seviyede performans gösterdi. Bu yönüyle sakin otomobil kullanmayı sevenleri memnun edeceğini garanti edebilirim.
Otomobille geçirdiğimiz günler boyunca caddelerde kendisini meraklı gözlerle izleyip bizlere özelliklerini soranı çok oldu. En çok da sorulan sorular fiyatı motoru ve yakıt tüketimi üzerineydi. Test otomobilimizin 24.650 TL’lık satış fiyatıyla olması dolayısıyla oldukça makul bedelle yıllarca kullanıcısını üzmeyecek bir alternatif olarak görülebilir. Ben şahsen bu otomobili almayı düşünenlere kesinlikle Dacia Sandero’yu öneririm. Kesinlikle memnun kalacakları bir model.
Son düzenleme: