Benzinli Motor- Dizel Motor Farkı

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan saho
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

saho

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 May 2016
Mesajlar
140
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
28
İlk öncelikle herkese hayırlı kandiller dilerim.
Arkadaşlar, benzinli motor, dizel motora göre % kaç daha fazla ömürlü olur acaba?
Genelde 200.000'den sonra dizel motorlu araba almaya pek kimse yanaşmıyor.
Bu bahsettiğim rakamlar, benzinli araba içinde geçerli midir, yoksa rakam biraz daha artar mı?
 
İlk öncelikle herkese hayırlı kandiller dilerim.
Arkadaşlar, benzinli motor, dizel motora göre % kaç daha fazla ömürlü olur acaba?
Genelde 200.000'den sonra dizel motorlu araba almaya pek kimse yanaşmıyor.
Bu bahsettiğim rakamlar, benzinli araba içinde geçerli midir, yoksa rakam biraz daha artar mı?

aslında turbo teknolojisi yaygınlaşmadan önce dizel motorun daha sağlam olduğu söylenirdi. Milyon km gibi ömürlerden bahsedilirdi. Sonrasında 100bin km gibi rakamların ortaya çıkmasının daha çok turbo ile alakalı olduğunu düşünüyorum. Yani 1.5 dci ile 0,9 tce için ömür farkı olmayabilir. tabii ki ömür diye bahsettiğimizin turbo rulman ömrü olduğunu da unutmamak gerek.
 
Bence motor ömründe dizel-benzinli kıyaslaması hatalı olur. Motorun ömrü sizin kullanım alşkanlığınıza ve yaptırdığınız bakımlarla ilgilidir. Doğru düzgün kullanılan, bakımları zamanında ve orjinal ürünler ile yapılan her motor milyon kilometreleri görebilir. Benim şahsi düşüncem tabi ki.

LG-P880 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Turbolarda genellikle rulman yerine burç yataklama kullanılıyor. Ama sonuç farketmez, sadece turbo devir farkı ile turbo performansı ve maliyet farkı var. Turboyu korumanız için yapmanız gereken şey çok basit. Motoru stop etmeden önce gaza hiç dokunmadan 1 dk kadar rölantide boşta çalıştırın, ardından motoru stop edin. Bu şekilde turbo devir kaybedecek ve yağlama kesildiğinde turbo devri düşük olacağından sistem zarar görmeyecektir. Start stop sistemlerde bu durum düşünülerek metalorjisi geliştirilmiş veya ek tedbir alımıştır. Ayrıca start stop sistemin normal şartlarda devreye girmesi için gereken süre de bu konuda bir tedbir oluşturur. Siz motoru stop etmeden önce 1 dk rölantide boşta çalıştırın yeter. Bu arada klimayı kapatıp havalandırmayı çalıştırmaya devam ederseniz klima kokusuna da ciddi tedbir almış olursunuz ;)
 
Iki içten yanmalı motorda da km sınırı yoktur. Doğru kullanım doğru bakım kâfi.
( Tüm dci araçlarım 400.k olmadan satılmaz. Triger 4 kere değişir bir kere baskı balata değişir o kadar ).
 
Geri
Üst