Benzinde çalışmama sorunu kendi tecrübeme dayanarak anlatmaya çalışayım..
Şunların kontrolünü yaptığınızı ve sorunsuz çalıştığını düşünelim,
1. Hava filtresi temiz herhangi bir pislik yok
2. Karbüratörde benzinden dolayı oluşan kirlenme tortular temizlenmiş, karbüratör bakımı yapılmış,
3. Benzin pompası çalışıyor
4. Distribütör kapağında yer alan buji kabloları ve bobin kablosunda oksitlenme yok, distribütör kapağınıda söktünüz içinde pislik yok, oksitlenme yok.
5. Bujilere baktınız hepsi temiz, siyah durumda değiller
6. Benzin hortumları çatlak değil
7. Marş dinamosu iyi durumda, marş dinamosu kömürleride iyi durumda
Bu durumda hava filtresine gelen soğuk hava girişini yarısını bantla kapatıp sıcak hava girişini komple kapattığınızda araç LPG de iken (LPG rolanti, basınç ve gaz seviye vanalarının ayarlı olduğunu düşünelim) sorunsuz çalışacaktır Çünkü LPG havayı sevmez hava miktarı minimum olduğunda daha hızlı yanma sağlıyor. Benzin ise iyi yanma için karışımlarından biri hava olduğuna göre bu durumda hava girişi uygun ayarlanmalı. Kendi tecrübem aracı benzine alıp önce filtrenin üstündeki delikten tornavida yardımıyla hava ayar vidası var rölanti ayarını 500/600 devire uygun ayarlaadım. Daha sonra LPG ye geçip 3 ayar vidasından gerekli ayarı yaptım. LPG de mavi vana aktarılacak gaz miktarını belirler çok açarsanız çok yakar çok kaçar. lpg beyni üstünde siyah vana basıncını belirler bu basınç rölantiyide etkiler iyi ayarlanmalı. son olarak beynin üstünde metal rölanti vanasını da 500/600 devire uygun ayarladım.
Son olarak Hava girişini test edin. sıcak hava girişini bantla kapatın aracı çalıştırın. Bantı yavaş yavaş aralamaya başlayın. lpg de iken araç hava fazla geldikçe teklemeye başlar. Benzinde en uygun olanı soğuk hava girişi %60, sıcak hava girişi sürekli lpg kullanırsanız tam kapalı olması sorun olmaz, arada benzinde kullanacaksanız %80 kapalı olması yeterli diye düşünüyorum. Kolay gelsin..