Benzinde çalışmıyor

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan 66 yozgat
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

66 yozgat

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Kas 2015
Mesajlar
184
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
50
Merhaba arkadaşlar.98 rn brodwayım var. benzinle çalıştıramıyorum bugün araba lpgde tekledi.birkaç defa stop etti motor ısınınca düzeldi. bende benzinle çalıştırıp bi 10 km benzinle kullanayım, dedim deviri 4 ve 5 bin devirlere çıkardım üç dört defa stop etti. stop edince benzinde marşa bastım bi çalıştı sonra geri stop etti. bende baktım benzinle çalışmıyor lpgye aldım devam ettim, en son bir ay önce memlekette bilgisayarla gaz ayarı yaptırmıştım daha önce istanbulda karbüratörcü gaz ayarı yapmıştı.ama hava girişini komple bantla kapatmıştı memleketteki usta bantı komple çıkardı. şu anda bant yok birşey daha sorucam arkadaşlar manifolttan karbüratöre gelen hortumu istanbuldaki karbüratörcü çıkardı iptal etti bunu takma dedi bu şekilde arabaya zararı olurmu. o boru yaklaşık iki yıldan beri takılı değil kusura bakmayın, biraz uzun oldu cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.
 
Merhaba arkadaşlar.98 rn brodwayım var. benzinle çalıştıramıyorum bugün araba lpgde tekledi.birkaç defa stop etti motor ısınınca düzeldi. bende benzinle çalıştırıp bi 10 km benzinle kullanayım, dedim deviri 4 ve 5 bin devirlere çıkardım üç dört defa stop etti. stop edince benzinde marşa bastım bi çalıştı sonra geri stop etti. bende baktım benzinle çalışmıyor lpgye aldım devam ettim, en son bir ay önce memlekette bilgisayarla gaz ayarı yaptırmıştım daha önce istanbulda karbüratörcü gaz ayarı yapmıştı.ama hava girişini komple bantla kapatmıştı memleketteki usta bantı komple çıkardı. şu anda bant yok birşey daha sorucam arkadaşlar manifolttan karbüratöre gelen hortumu istanbuldaki karbüratörcü çıkardı iptal etti bunu takma dedi bu şekilde arabaya zararı olurmu. o boru yaklaşık iki yıldan beri takılı değil kusura bakmayın, biraz uzun oldu cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.
En son kullandığım europa da bant vardı söküp kendi ayarımı yaptım ne benzin de ne gazda sorunsuz çalışıyordu . Karbüratörü güzel ayarlanmış bir Broadway gayet güzel çalışır ve yürür . İstanbul Bostancı sanayi de AS karbüratör vardı halen açık mı bilmiyorum ama çok meşhurdu eskiden yolun düşerse bir uğra derim
 
Sağolasın kardeşim lpgde silkeleme yapıyor neden olur bantı söktüğümüz içinmi bide manifoltan hava filtresine bağlanan boru takılı değil bunun bir zararı olurmu bunu takma diyen 40 yıllık usta.
 
​Benzin otomatiğide gitmiş olabilir onu değiştirip deneyin bence benzinde yada kontrol ettirin , bant olayı ise neden söktü anlayamadım ustayı ?
 
Bu bantla çalışmaz dedi usta nasıl insanın ağzını kapat nasıl nefes alacak dedi benim anlamadığım kapatılırda komplemi kapatılır.
 
Yakıt hava karışımı ayarı düzgün degilse tekleme yapar.
 
Benzin hortumuna bakmakta fayda var... Patlak olabilir...
 
merhabalar arkadaslar bendede 99 modeli var benimde benzinde calisiyor sorun yok bantta yok karburatorde cok guzel ama hizli gttigim zaman benzinde 90 gecmiyor arac azdaha basiyim dedigim zaman silkeleme yapiyor bu neden olabilir .ama 90 kadar gayet rahat

GM 5 Plus cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Benzinde çalışmama sorunu kendi tecrübeme dayanarak anlatmaya çalışayım..
Şunların kontrolünü yaptığınızı ve sorunsuz çalıştığını düşünelim,
1. Hava filtresi temiz herhangi bir pislik yok
2. Karbüratörde benzinden dolayı oluşan kirlenme tortular temizlenmiş, karbüratör bakımı yapılmış,
3. Benzin pompası çalışıyor
4. Distribütör kapağında yer alan buji kabloları ve bobin kablosunda oksitlenme yok, distribütör kapağınıda söktünüz içinde pislik yok, oksitlenme yok.
5. Bujilere baktınız hepsi temiz, siyah durumda değiller
6. Benzin hortumları çatlak değil
7. Marş dinamosu iyi durumda, marş dinamosu kömürleride iyi durumda

Bu durumda hava filtresine gelen soğuk hava girişini yarısını bantla kapatıp sıcak hava girişini komple kapattığınızda araç LPG de iken (LPG rolanti, basınç ve gaz seviye vanalarının ayarlı olduğunu düşünelim) sorunsuz çalışacaktır Çünkü LPG havayı sevmez hava miktarı minimum olduğunda daha hızlı yanma sağlıyor. Benzin ise iyi yanma için karışımlarından biri hava olduğuna göre bu durumda hava girişi uygun ayarlanmalı. Kendi tecrübem aracı benzine alıp önce filtrenin üstündeki delikten tornavida yardımıyla hava ayar vidası var rölanti ayarını 500/600 devire uygun ayarlaadım. Daha sonra LPG ye geçip 3 ayar vidasından gerekli ayarı yaptım. LPG de mavi vana aktarılacak gaz miktarını belirler çok açarsanız çok yakar çok kaçar. lpg beyni üstünde siyah vana basıncını belirler bu basınç rölantiyide etkiler iyi ayarlanmalı. son olarak beynin üstünde metal rölanti vanasını da 500/600 devire uygun ayarladım.

Son olarak Hava girişini test edin. sıcak hava girişini bantla kapatın aracı çalıştırın. Bantı yavaş yavaş aralamaya başlayın. lpg de iken araç hava fazla geldikçe teklemeye başlar. Benzinde en uygun olanı soğuk hava girişi %60, sıcak hava girişi sürekli lpg kullanırsanız tam kapalı olması sorun olmaz, arada benzinde kullanacaksanız %80 kapalı olması yeterli diye düşünüyorum. Kolay gelsin..
 
Çok teşekkür ederim kardeşim gayet açıklayıcı olmuş ağzına sağlık.
 
Geri
Üst