Nurettin bey öncelikle doğru tespitiniz için teşekkür ederim.
Arabaya dönecek olursak; Bir gün arabanın deposu boşaldığında ve müsait olduğum bir zamanda ustaya gittim. (Oda fi tarihinde yakıt pompası olabilir demişti) Şunun yakıt pompasına bi bakalım dedim. Canı depoyu sökmek istemedi. Bu elektriksel bence dedi. Tuttu sıcak motorun buji kablosunu çekti. Tabi haliyle elinde kaldı. Yenisini al gel dedi. Neyse aldım geldim. Bobinlerin birinin ucunda oksitlenme olmuş. Onu temizledi. Kabloyla birlikte çift tırnaklı buji aldım, onu taktı. Araç vitesteyken gazdan ayağımı çekince tekleme yapıyordu, sadece o düzeldi. Ordan çıktım, Renault servisinden ayrılma bir ustaya gittim. Bilgisayara bağladı, birşey bulamadı. Yakıt pompasını söyledim, olabilir dedi. Ben gaz kelebeğinden şüpheleniyorum, elimde kalmadı, gelsin takalım. Düzelmezse çıkarırız, yakıt pompasına bakarız dedi. Bir türlü müsait olupta gidemedim. Cuma günü hanım işten gelince kış lastiklerini taktırayım diye sanayiye gittim. Bugüne yetişmez, yarın gündüz gel dedi. Arabayı kapının önüne koydum. Ertesi sabah bastım marşa, çalışmaz. Vurdur arabayı, çalışmaz. Ustayı çağırdım. Baktı, etti, dükkanda bakmamız lazım dedi. Götürdük. Araç gazda düzgün çalışmıyordu, burada ustası olmadığı için baktırmamıştım. Arabayı çektirerek gazda vurdurduk, çalıştı. Benzine alınca stop etti. Elektrikçi çağırdık, elektrik geliyor, sorun pompada dedi. Deponunda 4/3'ü doluydu. Onu boşaltmak için uğraştık birde. Malesef pompanın motorunun orijinali yada Bosch markası yokmuş. İstemeyerek de olsa sagemfrans marka taktırdım. Şu an roket gibi oldu. Ustaların işgüzarlığı yüzünden sürünüp durduk bunca zaman!