Belli devirlerde arabanın yığılması sorunu

asalman84

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Eki 2020
Mesajlar
25
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
Arkadaşlar merhaba. Aracım 1999 model Renault 19 Europa RTE 1.6e Alize HB. Aracım ilk aldığım günden beri 3200 ile 3500 devir arası yığılma yapıyor. Önceden 3. vites ve sonrasında hafif şiddette hissediyordum. Şimdi her viteste ve daha belirgin bir şekilde hissediyorum. Özellikle rampada çok yığılma yapıyor. Bu neden olabilir yada daha önce başına böyle bir şey gelen var mı? Şimdiden yardımlarınız için teşekkür ederim.
 
Aldığınız yakıt yerini değiştirmeyi denediniz mi?
 
Uzun zamandır shell'den alıyorum. Daha öncede bp'den alıyordum ama bir fark yoktu. Aynı sıkıntı yine vardı.
 
Birde geçen zamanda yaptırdıklarımı anlatayım. 10 haziranda aracın muayenesi vardı. Daha önce bakımda egzoz boğazı takılırken kaynağı atmıştı. Egzozcuya gittiğimde bir daha kırılırsa kaynak tutmaz ve takılan katalitik konvektörün kalitesiz (bir muayeneyi geçecek kadar) olduğunu söylemişti. Haliylen egzoz emisyondan geçemedim. Egzozu son susturucu hariç komple değiştirdim, olmadı. Birde oksijen (lambda) sensörünü değiştirdim. O zaman emisyondan geçti. O arada bakım vakti geldiği için ustaya da götürdüm. Sol aks, ön disk, balata, eksantrik kayışı, devirdaim pompası, yağ, yağ filtresi, direksiyon mafsallı mili değişti. Ustaya bu yığılma sorununu da tekrar sordum. Bujilerden yada kablosundan yapabilir dedi, yanında çalışan ustada enjektörlerden yada yakıt pompasından yapabilir dedi. Buji kabloları ve bujiler daha önceki 10000 bakımında değişmişti. Ustada baktı. Bujilerde sorun yok dedi. Birde egzozun sıkıntısını söyledim. Ondanda yapabilir dedi ama malesef hiçbirşey değişmedi. Araç hala aynı. Enjektör yada yakıt pompası olsa neden belli devirde kesilsin ve sonra açılsın diye düşünüyorum. Ne yapacağımı hala bilmiyorum. Deneme yanılma yoluyla gitmeyide hiç sevmiyorum. Birde bütçemde artık el vermiyor. Bu konu hakkında bilgisi olan varsa yardımcı olabilirse çok memnu olacağım.
 
hocam egzoz tıkanmışsa yığılır ama her devirde yığılır.
enjektör yada yakıt pompası sıkıntılı ise üst devirlerde belli eder.
benzini çeyrek depo ve üzerinde bulundurun. benzin filtresi eski ise değiştirin.
subap ayarı uzun süredir yapılmamışsa (bir sene ve üzeri) emme 15 egzoz 20 olarak subap ayarı yaptırın.
çekiş sorunu bir de sente ayarı bozukluğundan olabilir. sente ayarı güzel değilse çekiş düşer. trigerin gergisi çok sıkı ise de araba çekişten düşer.
dediklerimi ustanıza söyleyin hocam.
Birde geçen zamanda yaptırdıklarımı anlatayım. 10 haziranda aracın muayenesi vardı. Daha önce bakımda egzoz boğazı takılırken kaynağı atmıştı. Egzozcuya gittiğimde bir daha kırılırsa kaynak tutmaz ve takılan katalitik konvektörün kalitesiz (bir muayeneyi geçecek kadar) olduğunu söylemişti. Haliylen egzoz emisyondan geçemedim. Egzozu son susturucu hariç komple değiştirdim, olmadı. Birde oksijen (lambda) sensörünü değiştirdim. O zaman emisyondan geçti. O arada bakım vakti geldiği için ustaya da götürdüm. Sol aks, ön disk, balata, eksantrik kayışı, devirdaim pompası, yağ, yağ filtresi, direksiyon mafsallı mili değişti. Ustaya bu yığılma sorununu da tekrar sordum. Bujilerden yada kablosundan yapabilir dedi, yanında çalışan ustada enjektörlerden yada yakıt pompasından yapabilir dedi. Buji kabloları ve bujiler daha önceki 10000 bakımında değişmişti. Ustada baktı. Bujilerde sorun yok dedi. Birde egzozun sıkıntısını söyledim. Ondanda yapabilir dedi ama malesef hiçbirşey değişmedi. Araç hala aynı. Enjektör yada yakıt pompası olsa neden belli devirde kesilsin ve sonra açılsın diye düşünüyorum. Ne yapacağımı hala bilmiyorum. Deneme yanılma yoluyla gitmeyide hiç sevmiyorum. Birde bütçemde artık el vermiyor. Bu konu hakkında bilgisi olan varsa yardımcı olabilirse çok memnu olacağım.
 
hocam egzoz tıkanmışsa yığılır ama her devirde yığılır.
enjektör yada yakıt pompası sıkıntılı ise üst devirlerde belli eder.
benzini çeyrek depo ve üzerinde bulundurun. benzin filtresi eski ise değiştirin.
subap ayarı uzun süredir yapılmamışsa (bir sene ve üzeri) emme 15 egzoz 20 olarak subap ayarı yaptırın.
çekiş sorunu bir de sente ayarı bozukluğundan olabilir. sente ayarı güzel değilse çekiş düşer. trigerin gergisi çok sıkı ise de araba çekişten düşer.
dediklerimi ustanıza söyleyin hocam.

Teşekkür ederim verdiğiniz bilgiler için. Benzin filtresi 1,5-2 sene öncesi değişmişti. O dönemde de sente ayarı yapılmıştı ama sizin dediğiniz gibi enjektör ve benzin pompası arızası yüksek devirlerde belli ediyorsa onun olma ihtimali daha yüksek. Çünkü motor rektefesinden sonra ayarlarının yapılmış olmasına rağmen bu arıza çok belli etmemesine rağmen vardı. Şimdi daha çok belli oluyor. Pompacıya mecbur gidicez sanırım...
 
krsinlikle.. pompa deneyin ilk önce. pompa değilse şayet, enjektörleri sökün ve püskürtmesini izleyin.
Teşekkür ederim verdiğiniz bilgiler için. Benzin filtresi 1,5-2 sene öncesi değişmişti. O dönemde de sente ayarı yapılmıştı ama sizin dediğiniz gibi enjektör ve benzin pompası arızası yüksek devirlerde belli ediyorsa onun olma ihtimali daha yüksek. Çünkü motor rektefesinden sonra ayarlarının yapılmış olmasına rağmen bu arıza çok belli etmemesine rağmen vardı. Şimdi daha çok belli oluyor. Pompacıya mecbur gidicez sanırım...
 
krsinlikle.. pompa deneyin ilk önce. pompa değilse şayet, enjektörleri sökün ve püskürtmesini izleyin.

Nurettin bey öncelikle doğru tespitiniz için teşekkür ederim.
Arabaya dönecek olursak; Bir gün arabanın deposu boşaldığında ve müsait olduğum bir zamanda ustaya gittim. (Oda fi tarihinde yakıt pompası olabilir demişti) Şunun yakıt pompasına bi bakalım dedim. Canı depoyu sökmek istemedi. Bu elektriksel bence dedi. Tuttu sıcak motorun buji kablosunu çekti. Tabi haliyle elinde kaldı. Yenisini al gel dedi. Neyse aldım geldim. Bobinlerin birinin ucunda oksitlenme olmuş. Onu temizledi. Kabloyla birlikte çift tırnaklı buji aldım, onu taktı. Araç vitesteyken gazdan ayağımı çekince tekleme yapıyordu, sadece o düzeldi. Ordan çıktım, Renault servisinden ayrılma bir ustaya gittim. Bilgisayara bağladı, birşey bulamadı. Yakıt pompasını söyledim, olabilir dedi. Ben gaz kelebeğinden şüpheleniyorum, elimde kalmadı, gelsin takalım. Düzelmezse çıkarırız, yakıt pompasına bakarız dedi. Bir türlü müsait olupta gidemedim. Cuma günü hanım işten gelince kış lastiklerini taktırayım diye sanayiye gittim. Bugüne yetişmez, yarın gündüz gel dedi. Arabayı kapının önüne koydum. Ertesi sabah bastım marşa, çalışmaz. Vurdur arabayı, çalışmaz. Ustayı çağırdım. Baktı, etti, dükkanda bakmamız lazım dedi. Götürdük. Araç gazda düzgün çalışmıyordu, burada ustası olmadığı için baktırmamıştım. Arabayı çektirerek gazda vurdurduk, çalıştı. Benzine alınca stop etti. Elektrikçi çağırdık, elektrik geliyor, sorun pompada dedi. Deponunda 4/3'ü doluydu. Onu boşaltmak için uğraştık birde. Malesef pompanın motorunun orijinali yada Bosch markası yokmuş. İstemeyerek de olsa sagemfrans marka taktırdım. Şu an roket gibi oldu. Ustaların işgüzarlığı yüzünden sürünüp durduk bunca zaman!
 
rica ederim. sorununuzun çözülmesine sevindim. dediğiniz gibi ustalar işe bakmaya erinir olmuşlar. müşteriyi çok uğraştırıyorlar. güle güle kullanın :)
Nurettin bey öncelikle doğru tespitiniz için teşekkür ederim.
Arabaya dönecek olursak; Bir gün arabanın deposu boşaldığında ve müsait olduğum bir zamanda ustaya gittim. (Oda fi tarihinde yakıt pompası olabilir demişti) Şunun yakıt pompasına bi bakalım dedim. Canı depoyu sökmek istemedi. Bu elektriksel bence dedi. Tuttu sıcak motorun buji kablosunu çekti. Tabi haliyle elinde kaldı. Yenisini al gel dedi. Neyse aldım geldim. Bobinlerin birinin ucunda oksitlenme olmuş. Onu temizledi. Kabloyla birlikte çift tırnaklı buji aldım, onu taktı. Araç vitesteyken gazdan ayağımı çekince tekleme yapıyordu, sadece o düzeldi. Ordan çıktım, Renault servisinden ayrılma bir ustaya gittim. Bilgisayara bağladı, birşey bulamadı. Yakıt pompasını söyledim, olabilir dedi. Ben gaz kelebeğinden şüpheleniyorum, elimde kalmadı, gelsin takalım. Düzelmezse çıkarırız, yakıt pompasına bakarız dedi. Bir türlü müsait olupta gidemedim. Cuma günü hanım işten gelince kış lastiklerini taktırayım diye sanayiye gittim. Bugüne yetişmez, yarın gündüz gel dedi. Arabayı kapının önüne koydum. Ertesi sabah bastım marşa, çalışmaz. Vurdur arabayı, çalışmaz. Ustayı çağırdım. Baktı, etti, dükkanda bakmamız lazım dedi. Götürdük. Araç gazda düzgün çalışmıyordu, burada ustası olmadığı için baktırmamıştım. Arabayı çektirerek gazda vurdurduk, çalıştı. Benzine alınca stop etti. Elektrikçi çağırdık, elektrik geliyor, sorun pompada dedi. Deponunda 4/3'ü doluydu. Onu boşaltmak için uğraştık birde. Malesef pompanın motorunun orijinali yada Bosch markası yokmuş. İstemeyerek de olsa sagemfrans marka taktırdım. Şu an roket gibi oldu. Ustaların işgüzarlığı yüzünden sürünüp durduk bunca zaman!
 
rica ederim. sorununuzun çözülmesine sevindim. dediğiniz gibi ustalar işe bakmaya erinir olmuşlar. müşteriyi çok uğraştırıyorlar. güle güle kullanın :)

Eyvallah... 🙂
 
Geri
Üst