Baskı balata + alt takım

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan S.yildiz
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

S.yildiz

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Mar 2018
Mesajlar
62
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
Arkadaşlar uzun bi aradan sonra tekrar merhaba.

Hızlıca konuya giriş yapıyorum, geçen gün aracımı çalıştırdım debriyaj oldukça yumuşak geldi ve yukarda kavrayan debriyaj dipte kavrıyodu arabanın çekişide artmıştı bi gariplik olduğunu düşündüm ama hoşuma gitti açıkçası arabanın böyle olması. Daha sonra gideceğim yere ulaştım ve park ederken geri vitese geçişte zorlandı park ettim ve vitesten çıkmadı. İstop edip öyle çıkarttım tekrar çalıştırdığımda vitese geçmedi. Vitese geçirip çalıştırdım araba ilerliyor fakat vites yükseltemiyordum. Kapattım arabayı debriyaja tekrar bastığımda yapışık kaldı elimle kaldırdım. Arabayı orda bıraktım debriyaj teli koptuğunu düşündüm fakat bu araçlar hidrolik ve tel yokmuş. Bugün ustaya çekici yardımı ile götürdüm alt takım patlamış hidrolik baskı balataya sarmış o yüzden baskı balata+alt takım+balata hidroliği+debriyaj balatası vs hepsi değişecek işçilik dahil 1100₺ gibi bi fiyat çıkarttılar başınıza böyle bişey geldi mi böyle bi işlem uygulamaları normal mi pek güvenemedim bilgisi olan yardımcı olsun lütfen.


(Özel serviste yapılacak parçalar orjinal takılacak)

1.5 dci 75hp 2014 model sporttourer
 
Son düzenleme:
geçmiş olsun,benim debriyajda son zamanlarda aşırı yukardan kavramaya başladı,eşime direksiyon çalıştırıyorum bu aralar,oda acemi kalkışlarda problem yaşıyor sanırım ondan oldu
 
Merhaba, öncelikle geçmiş olsun.

Geçen senelerde benim aracımda da debriyaj dipte kalmıştı, elle çıkarmak gerekiyordu. Çekici ile bir tanıdığın servisine götürmüştük, ufacık bir parça yerinden çıkmıştı ve sadece işçilik dahil 70 TL ödemiştim. Sorununuz sanırım benimki gibi değil.
 
Merhaba, öncelikle geçmiş olsun.

Geçen senelerde benim aracımda da debriyaj dipte kalmıştı, elle çıkarmak gerekiyordu. Çekici ile bir tanıdığın servisine götürmüştük, ufacık bir parça yerinden çıkmıştı ve sadece işçilik dahil 70 TL ödemiştim. Sorununuz sanırım benimki gibi değil.


Merhabalar, sizde de vitese geçmeme vitesten çıkmama gibi bi durum olmuş muydu şuan inşallah aynı sorun değildir diye umut ediyorum çünkü usta başladı yapmaya. Yıllardır gittiğimiz bi özel servis ama sanırım ben paranoyak yaklaşıyorum artık bilemiyorum.
 
geçmiş olsun,benim debriyajda son zamanlarda aşırı yukardan kavramaya başladı,eşime direksiyon çalıştırıyorum bu aralar,oda acemi kalkışlarda problem yaşıyor sanırım ondan oldu

Teşekkürler, sizde bi kontrol ettirseniz faydanıza olacağı düşüncesindeyim..
 
Merhabalar, sizde de vitese geçmeme vitesten çıkmama gibi bi durum olmuş muydu şuan inşallah aynı sorun değildir diye umut ediyorum çünkü usta başladı yapmaya. Yıllardır gittiğimiz bi özel servis ama sanırım ben paranoyak yaklaşıyorum artık bilemiyorum.

Sabahında olmadı ama debriyaj tam düşmeden birkaç dakika önce oldu. Zaten istemsizce debriyajı zorluyorsunuz vitese geçirmek veya çıkarmak için. Küçük oval bir parça yerinden çıkmış ki gittiğim serviste usta önce parçanın olduğu yere baktı. Parça yerinden düşmüş. Başıma ilk kez geldiği için yolda kaldığım yerde parça aramadım. Ustanın elinde vardı, 3-4 cm boyutunda yuvarlak bir parçaya benziyor, dediğim gibi 70 TL gibi bir rakama hallettim. Yanlış hatırlamıyorsam parça iki boru gibi bir şeyi bir arada tutuyordu. Bildiğim bir konu değil ama belki hidroliğin geçtiği boru vs. olabilir. Çekici ücretini varsa kaskonuz vs. karşılıyor zaten. Sorununuzla aynı sorun mu bilmiyorum. Sadece benzer sorun benim de başıma geldi, bu bilgi işinize yarar mı bilmiyorum : )

Tekrar geçmiş olsun.
 
Sabahında olmadı ama debriyaj tam düşmeden birkaç dakika önce oldu. Zaten istemsizce debriyajı zorluyorsunuz vitese geçirmek veya çıkarmak için. Küçük oval bir parça yerinden çıkmış ki gittiğim serviste usta önce parçanın olduğu yere baktı. Parça yerinden düşmüş. Başıma ilk kez geldiği için yolda kaldığım yerde parça aramadım. Ustanın elinde vardı, 3-4 cm boyutunda yuvarlak bir parçaya benziyor, dediğim gibi 70 TL gibi bir rakama hallettim. Yanlış hatırlamıyorsam parça iki boru gibi bir şeyi bir arada tutuyordu. Bildiğim bir konu değil ama belki hidroliğin geçtiği boru vs. olabilir. Çekici ücretini varsa kaskonuz vs. karşılıyor zaten. Sorununuzla aynı sorun mu bilmiyorum. Sadece benzer sorun benim de başıma geldi, bu bilgi işinize yarar mı bilmiyorum : )

Tekrar geçmiş olsun.


Teşekkürler, bendeki sorun ustanın söylediğine göre debriyaj alt merkezi patlamış hidrolik yağı baskı balataya sarmış o yüzden baskı balata+debriyaj alt merkez+hidrolik yağ+şanzıman yağı değişti işçilik dahil 1100₺ güvendik verdik doğruysa helal olsun ama değilse Allah bilir hesabını yapacak bişey yok benzer sorun yaşayan olursa fikir edinir en azından:)
 
Merhaba,
Benim aracım da clio 4 1.5 dci araç bir kac haftadır vites sorunu yaşatıyor. 1. Vitesten 2.vitese atacagim zaman devir 2-3bin arasında oldugu halde takılı kalıyor. Bildiğiniz takılı kalıyor zorlasam kırışacakmış gibi. Bunu her zaman yapmıyor. Renault servisine götürdüm adama anlattım bir sey yok bende takılmıyor diyor. Bende de her zaman takılmıyor zaten desem de pek ilgilenmediler. Neyden kaynaklanıyor olabilir acaba başına gelen arkadaşlarımız var mi?
 
Merhaba,
Benim aracım da clio 4 1.5 dci araç bir kac haftadır vites sorunu yaşatıyor. 1. Vitesten 2.vitese atacagim zaman devir 2-3bin arasında oldugu halde takılı kalıyor. Bildiğiniz takılı kalıyor zorlasam kırışacakmış gibi. Bunu her zaman yapmıyor. Renault servisine götürdüm adama anlattım bir sey yok bende takılmıyor diyor. Bende de her zaman takılmıyor zaten desem de pek ilgilenmediler. Neyden kaynaklanıyor olabilir acaba başına gelen arkadaşlarımız var mi?


Ben bu konuda anlattığım olayı yaşamadan önce babam aracı kullanırken vites takılıyordu zaten dedi bence başka bi servise götürüp gösterin olmadı bi başkasına götürün benim yaşadığım sorunu yaşarsanız bigün yolda kalabilirsiniz.
 
Araç kaç km di, daha önce baskı balata değişmişmiydi?
 
Geri
Üst