Bakım sonrası yakıt değerleri

bedrana34

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Mar 2012
Mesajlar
67
Tepkime puanı
0
Puanları
0
arkadaşlar merhaba,

megane 2 hb otomatik benzinli aracım var 60.000 km ağır bakım yani triger filtreler yağ vs yapıldı.balatalar.bujiler değişti.bakım öncesi bilg. 7.8 ortalama gösterirken şimdi 8.7 civarı gösteriyor:asabi.1 hafta oldu bakım yaptıralı.bazı arkadaşlar çekiş yükseldiği için olur derken bazılarıda düşmesi gerekir diyor.yetkili serviste bakıma girdi.daha önce böle birşey yaşamış arkadaşlar varmı acaba.bilgilendirirseniz sevinirim.teşekkürler.
 
Bakımdan sonra tüketimin biraz düşmesi gerekirdi,yol bilgisayarını sıfırladılarsa ve senin yaptığın yol kısa mesafeliyse ortalama yüksek çıkar,zamanla normal değere inecektir...
 
nedense triger değiştirenler hep yükselen yakıttan şikayet ediyorlar yine sente ayarsızlığı mı yapılmış acaba
 
Hemen bilgisayara aldanmayın . Zamanla ortalama normale döner .
 
vallaha bendede oldu ortalamam 6.2 lerde iken simdi 7.4lerde geziyor 1.2 clioyom.... bu sente ayari tam ne oluyor...
 
vallaha bendede oldu ortalamam 6.2 lerde iken simdi 7.4lerde geziyor 1.2 clioyom.... bu sente ayari tam ne oluyor...

Aslında bu soruyu en iyi Aytuğ Abi cevaplar .
Bende bildiğimi yazayım .

Yeni Triger montajlanırken motor 3 yerden kilitlenir .
1. Krank kilitlenir .
2. Kasnak ( Açı kaydırıcı ) kilitlenir .
3. Egzantirikler kilitlenir . ( Kaputu açıtığımızda motorun sağ tarafında egzantrik tapası var iki adet )

Egzantriklerin bir denge ayarı vardır . Bu ayarda SENTE ayarıdır . Sente kaçık veya çok sıkı olursa araç çok yakar . Ateşleme düzgün olmaz.
Üstten çift egzantirikli motorlarda vardır sente ayarı . Mesela 8V arabada yoktur . 16V de vardır .

Sözü de fazla uzatmadan Aytuğ Ustamızın çekmiş olduğu vidyoyu paylaşayım .
İmkanım olsa Aytuğ Abiden başkasına arabamı elletmem .


Ben değiştirdim Trigeri .
 
Bakima Bir Anda Topluca Para Verince İnsan
Gaz Pedalina Basamaz Olur İnsan Psikolojik Olabilir :)
Ote Yandan Yeni Yag Yeni Kayislar Vs Araci Rahatlatir
Ama Yakitta Bu Ne Derece Etkiler Bilemiyorum
 
araçta şöle bişeyde dikkatımi çekti otomatik şanzuman çok seri atıp veya düşüyo örneğin önceden belli bi hıza ulaştığımda ayağımı gazdan çekince hafif inişlerde vitesi küçültmezdi şimdi vites küçülüyo ve bu serilikle yine önceden geç atan vites şimdi daha seri atıyo bunun sente ayarıyla bi ilgisi olabilirmi acaba.yani kısaca anlatmak istediğim vites geçiş veya düşüşleri daha seri iyimi kötümü bilemiyorum tabi
 
araçta şöle bişeyde dikkatımi çekti otomatik şanzuman çok seri atıp veya düşüyo örneğin önceden belli bi hıza ulaştığımda ayağımı gazdan çekince hafif inişlerde vitesi küçültmezdi şimdi vites küçülüyo ve bu serilikle yine önceden geç atan vites şimdi daha seri atıyo bunun sente ayarıyla bi ilgisi olabilirmi acaba.yani kısaca anlatmak istediğim vites geçiş veya düşüşleri daha seri iyimi kötümü bilemiyorum tabi
Bakımını yaptırdığınız servis ECU ile oynamış veya yeni bir program yüklemiş olabilir .
Yada baskı balatanız yavaş yavaş eskidiğinden koruma amaçlı hızlı atar .
Kullanmadığımdan bilmiyorum .

Yokuş aşşğı inerken sıkıntı . Yani yakıt tasarruf ettirmeye çalışırken sıkıntı olur 4 ten 3 e atması .
 
en iyisi bunu bi servisle görüşüp ne yapılıp yapılmadığı konusunda bilgi alarak en azından bununla ilgili bi ayar yapıldıysa eskiye yakın bi ayara çektirmek lazım.yakıtı ciddi oranda etkileyecek bişey çünkü.çok teşekkür ediyorum kadir bey ilginize.sonucu paylaşırım yine bakalım
 
Geri
Üst