Autodrom pistindeki gizli hazine

Görkem

Bilgi Girilmemiş
Arkadaşlar Autodrom pistinde dolaşırken bir kaç güzel kare yakaladım. Ancak bukadar çekebildim. İşin en güzel tarafı 80-90 lı yıllarda ünlü pilotlarla Ralli de koşan otomobiller o günkü haliyle sergileniyor hiç el değmemiş en güzel yanıda bu olsa gerek. Beni o yıllara sürükledi harika bir atmosfer...

4503Fotograf0004.jpg
[/URL][/IMG]
9597Fotograf0005.jpg
[/URL][/IMG]
9548Fotograf0006.jpg
[/URL]http://i-motoring.com/pasasiz-18-yil
 
Son düzenleme:
Renç Koçibey'in aracını görünce tuhaf oldum,Allah rahmet eylesin...
 
Renç Koçibey 1942 yılında İstanbul'da doğdu. Daha sonra Fransa'ya yerleşti ve burada kullandığı bisikletle adından söz ettirdi. Lise yıllarında İstanbul'a geri döndü ve Saint Joseph'ten mezun oldu.

Gençlik yıllarında Topağacı'nda Ducati motorsikleti ile çevresi tarafından tanınmaya başladı. Koçibey, daha sonra ralliye merak sardı. Türkiye'deki ilk ralliyi (Trakya Rallisi) 1968 yılında Anadol ile kazandı... Kullandığı otomobiller ağırlık merkezinin orta alt tarafta olması ve hafifliğiyle dikkat çekiyordu. Koçibey 1976'da Murat 124 ile Türkiye Rallisi'ni kazandı. Tofaş Ralli grubunda yarışırken, büyük motorlu Murat 131 ile de büyük başarılara imza attı... 1976'da Ford Escort ile katıldığı Türkiye Rallisi'nden de zaferle ayrıldı. Koçibey özellikle yokuş aşağıya hızlı gitmesi ve kötü hava şartlarında sergilediği üstün pilotluğuyla tanınıyordu. Koçibey, 1984 yılında Balkan şampiyonluğu kazandı.

1988'de dünyanın en iyi Mitsubishi pilotu seçildi ve iki kez Paris-Dakar Rallisi'ne katıldı... Son olarak Renault Ralli takımında yarışan Koçibey tırmanma yarışları için hazırlanıyor ve arkadan itişli Renault 11 projesi üzerinde çalışıyordu. İzmit yakınlarında Ali Sipahi Rallisi için yol notu çıkarırken geçirdiği kaza sonucu 9 Şubat 1993'te vefat etti.

Ölümünden sonra ismine bir çok organizasyon ve yarış düzenlenen Koçibey, İSOK'un kurulmasında ve büyümesinde önemli rol üstlendi. Renç Koçibey adını yaşatmak için 2 yıldır İSOK tarafından "Renç Koçibey eğitim semineri" düzenleniyor ve onlarca genç rallici yetiştiriliyor...

2nL_IetQwOE3kBBsHROY8BcNw4RqX2acXnC7V0y4EoMV6of-vw.webp Ra2QoZ1Vob8VJAFyZPRhcjBkInkZ75JkIaNE0EBrhiIIwdAfbd.webp Qzf3OLhtISFZ4PFU1MJwTqWyyWobmVHH8P4WJvC14tD2XbwKLk.webp
 

Ekli dosyalar

  • 2nL_IetQwOE3kBBsHROY8BcNw4RqX2acXnC7V0y4EoMV6of-vw.webp
    2nL_IetQwOE3kBBsHROY8BcNw4RqX2acXnC7V0y4EoMV6of-vw.webp
    11.5 KB · Görüntüleme: 0
  • Ra2QoZ1Vob8VJAFyZPRhcjBkInkZ75JkIaNE0EBrhiIIwdAfbd.webp
    Ra2QoZ1Vob8VJAFyZPRhcjBkInkZ75JkIaNE0EBrhiIIwdAfbd.webp
    13.8 KB · Görüntüleme: 0
Son düzenleme:
Vay be.. arkadan itişli R11 hayali bile zorken... neler planlanmış.. ruhun şad olsun büyük şampiyon..


İşte R21..
RRRR.jpg

Renault-21-Turbo-1992-Ankara-Pist-Yarisi.webp
9325010eab3693.jpg

images
 
Son düzenleme:
Allah rahmet eylesin...
 
Orda ne hazinaler vardı 5-6 yıl önce R11'den spyder'a kadar her model yarış aracı vardı şimdi sadece R21'ler kalmış...
 
Paylaşım için sağol Faruk emmi...arkadan itişli Maxi Turbo 2 varken neden 11 üzerinde çalışmış acaba...
 
vay be Allah rahmet eylesin. Toprağın bol olsun şampiyon
 
Geri
Üst