Arkadaşlar çok zor durumdayım. Yardım şart...

farukcalistt

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Eyl 2015
Mesajlar
15
Tepkime puanı
0
Puanları
0
cümleten merhaba, aracım 2004 megane 2 authentique. aracımda elektriksel problemler var. ama ilk önce lpg takılı olduğu için yağ çubuğuna ulaşamıyoruz. bundan ötürü yağ kontrolü yapamıyoruz,ve ekranda yağ seviyesi ekranı bilgi mesajları gelmiyor. ve ben şuan çok zor durumdayım yağ kontrolü için lpg enjektörlerinin vidasını çıkartıp öyle enjektörleri kaldırıp çubuğu öyle çıkartıyoruz. asıl sorunum ise aracım yolda çok çok hafif bi sallandığında elektrik göstergeleri hiç değişmeden hararet göstergesi 0 a düşüyor takribinde debriyaja basıp gaz pedalını bırakırsam araba kendi kendine gaz basıp(yaklaşık 1800 devir), 3 sn sonra stop ediyor. şimdi korkudan gaza alamıyorum. benzinde yine stop etmemi geciktiriyor yoksa lpg de vitestede olsa tak stop ediyor. yağ filtrelerin hepsi sıfır. yağ su eksiltmesi yok. usta elektriksel problem var dedi, elektrikçi 0 akü taktı bir şey değişmedi, konjektör çıkışında 14,4V geliyor. şimdi ise beyin tamiri yapan birinden gün aldırdılar beyin tamir edilmesi gerekiyormuş. daha önce bu şekilde bir sorunla karşılaşan oldu mu?
 
Geçmiş olsun. Umarım sorununuz kısa sürede çözülür
 
Öncelikle geçmiş olsun kesinlikle beyin gibi gözüküyor. Şunu merak ediyorum acaba vites boştayken ve hiç bir pedala basmıyorken de araba kendi halinde gittiğinde devir yükseliyor mu ? Şayet böyle birşey varsa sorun şu olabilir abs beyni ile ateşleme beynindeki iletişimi sağlayan bir entegre var bu çöp olmuş olabilir şunu denersen kesinlik kazanır aslında olay abs sigortasını sök ve yine yolda giderken debriyaja bas muhtemelen devir yükselmeyecek böyle ise dediğim sorun meydana gelmiş demektir. Bunu çözebilecek biri var topkapıda oğuz usta.

D6503 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
aynı dediğiniz gibi de oluyor hararet göstergesi 0 a vurduktan sonra araba kendi haline de giderken boşta devir basıyor 3 sn kadar aynı şekilde 1800dd a kadar. sonra stop ediyor. demekki sizin bu önerinizle birleştirdiğimizde beyin arızası doğru çıkıyor. zaten hiç hata kodu vermemesi beynin ayrı bir sıkıntıydı, ne manyetik kaptör arızası verdi bu saate kadar 1 yıldır, ne herhangi bir sensör. kartı kontağa taktığımızda start stop butona bastığımızda yanıp 4 sn kadar sönmesi gereken arıza lambası da yanmıyordu uzun zamandır. zaten başta dediğm gibi yağ sondası uyarı sistemide çalışmıyordu. demekki beyinde komple bir sıkıntı var. arabam çekişten çok düştüydü. rampa yukarı 50 kmde sabitleniyor 2. viteste 2500 devir dakikayı geçemiyorduk. şimdi bu işi orduda ve samsuna yapan bir kişi varsa ona ulaşmam lazım. yinede teşekkür ederim gerçekten faydası çok büyük oldu.
 
Geçmiş olsun umarım istediğiniz yardımları bulursunuz.
 
buna benzer sorun bizde de vardı araba memleketteydi orada arızalanmış enjeksiyon hatası elektronik sorun hatası yazıyormuş usta servis çözüm bulamamış arabayı bana gelince baya inceledim araba birkaç km gidip duruyordu gaz yemiyordu stop edip tekrar çalıştırarak gidiyordu sensörlerin soketlerini temizledim sonra beynin soketinin kilidinin kırık olduğunu gördüm kelepçeyle soketi yerine oturttum 4 aydır sorun yok arabada. arabanın elektrik bağlantısını kontrol edin bütün soketleri söküp takın beyin kolay kolay bozulmaz
 
Aynı sorun bende de vardı albea da geldi başıma dedigin gibi araç bianda elektirigi kesiyodu 2 3 sn sonra tekrar geliyodu aküyü falan degiştirdim yine aynı sorun vardı arkaya hoparlör takmıştım onlardan kaynaklıymış eger araca ayrıyetten elektirik aksamına bişey bagladıysan ondan olabilir
 
arkadaşlar sorunun kaynağının canlı clip üzerinde kam mili kaptörü ve hararet müşürü olarak gözüktü. ilk kam mili kaptörü değişti aynı arızayı yapmaya devam etti aracım, daha sonra clip üzerinde hararet müşürü olarak görüldü. tam haaret müşürü değiştirilirken akü yanında hava filtresi hortumunun yarıldığı farkedilmiş. hava filtresi hortumuda komple değiştirildi. sonuç aracın rolantide sesi, egsozdan attığı kokular, ani gaz tepkimeleri ve çekişi baştan sonuna kadar değişti. ben 2 yıl civarı bu megane2 nin böyle gittiğini görmedim. Bu arada aracı Ordu Renault Yetkili serviste onardılar. kam mili kaptörü için 170 tl ücret işçiliği için 70 tl ardından hararet müşürü için 45tl aldılar müşürden işçiliğinden hava filtresi hortumundan ücret talep etmediler. toplam 285tl ye aracın yola gidişi %60 değişti.
 
Geri
Üst