Arka Cam Rezistans Değişimi PRATİK

*Burak Yılmazer

Burak Yılmazer,
Başkan
34-İstanbul
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
4,910
Tepkime puanı
18
Puanları
38
Yaş
38
Kış aylarında sürücüler, arka camda oluşan buğu yüzünden sık sık görüş problemiyle karşılaşırlar. Buğuyu yok etmenin tek yolu rezistansı çalıştırmaktır. Ancak çeşitli nedenlerden dolayı kopan ince rezistans telleri, sürücülerin başını ağrıtır. Oysa bu tellerin tamiri, piyasada satılan gümüş sırlı boyalarla birkaç dakika içinde yapılabiliyor.

[h=3]Buğu Yapar[/h]Her ne kadar yaz aylarında varlığını unutacak bile olsanız, arka cam rezistansı arızalandığında tamiratını siz yapabilirsiniz. Çok ince ve hassas bir yapıya sahip olan rezistans telleri, ya otomobilin camı silinirken ya da otomobil stationwagon ise yükleme sırasında kopar. Isınarak arka camdaki buğuyu yok eden birbirine paralel bağlı bu ince ve hassas yapılı rezistans telleri koptuklarında kendilerini buğu yaparak belli eder. Sağlam olanlar ise görevlerini sürdürmeye devam eder.
[h=3]Tamiri 5 Dakika[/h]
Çoğu kullanıcı, kopan rezistans telini tamir ettirmeye üşenir. Basit bir tel için servise gitmek zahmetli bir iş gibi görünür. Ancak teller kopmaya devam edince arka cam tamamıyla buğu yapar ve asıl sorunlar da o zaman başlar. Servise gitmek için bütün tellerin kopmasını beklemek yanlış olur. Gümüş sırlı iletken boyalar sayesinde, otomobilinizin rezistansını 5 dakikada tamir edebilirsiniz. Üstelik tek başınıza.
[h=3]Rezistans Nasıl Onarılır?[/h]
• Tamir için ilk olarak, tellerden hangisinin kopuk olduğunu tespit etmek gerekir. Bunu anlamak için, rezistans çalıştırılır. Çalışan tellerin üzerindeki buğu çözülürken, kopuk tellerin olduğu bölgede buğu kalacaktır. Buğunun kaldığı bölgede telin üzerindeki kopuk kolaylıkla bulunabilir.
• Gümüş sırlı iletken boyayı kopuk telin üzerine sürmeden önce yüzeyi temizlemek gerekir. Bunun için yüzeyi nemli bir bezle ve diğer tellere zarar vermemek için fazla bastırmadan silmelisiniz.
• Temizlenen zemin kuruduktan sonra, gümüş sırlı iletken boyanın dışarı taşmaması için kutunun içinde bulunan ve ortasında rezistans telinin kalınlığı kadar boşluk olan özel karton, zemin üzerine konulur. Daha sonra, gümüş sırlı iletken boya o boşluğa sürülerek, kopuk iki telin ucu birleştirilir. Eğer kutunun içerisinden, özel delikli karton çıkmamışsa, kopuk kısmın her iki tarafı da bantlanarak boyanın dışarı taşması önlenebilir.
• Burada dikkat edilmesi gereken en önemli nokta, gümüş sırlı boyaların kullanılmadan önce iyice çalkalanması gerektiği. Boya uygulandıktan sonra, kuruması için 5-6 saat beklemek yeterli. Bu süre zarfında rezistansın çalıştırılmaması gerekir. Ancak bu kadar beklemek istemiyorsanız, bir saç kurutma makinesini boyanın üzerine tutarak daha çabuk kurumasını sağlayabilirsiniz.

[h=2]Dikkat[/h]
Gümüş sırlı boya, sadece arka cam rezistansındaki kopuklukları giderebiliyor. Rezistansın ana bağlantı yerlerindeki hasarlarda ve ön camla yan dikiz aynalarındaki ısıtıcılı camlarda bulunan rezistans arızalarında kullanılmaz
 
Genel sıkıntılardandır yaşı geçen araçlar için çok faydalı olmuş kardeşim emeğine sağlık :eyv
 
Sağlam bilgiler, emeğine sağlık kardeşim...:eyv
 
Piyasada o boyalara yaldızlı boya da deniyor. Paylaşım için teşekkürler.
 
Emeğine sağlık kardeşim.:eyv
 
bu boyayı nereden bulabiliriz? piyasa fiyatı nedir boyanın? keşke onuda yazsaydınız. kış gelmeden bizim broadwaya da yapmalı bu uygulamayı.
 
bu boyayı nereden bulabiliriz? piyasa fiyatı nedir boyanın? keşke onuda yazsaydınız. kış gelmeden bizim broadwaya da yapmalı bu uygulamayı.


40 ila 45 tl arasında bir fiyatta Yüksel kardeşim internetten araştırarak bulabilirsin baya yaygın bir boya..
 
güzel paylaşım, bilgi için teşekkürler.
 
Emeğine sağlık kardeşim
 



40 ila 45 tl arasında bir fiyatta Yüksel kardeşim internetten araştırarak bulabilirsin baya yaygın bir boya..

teşekkürler. internette araştırdım ve iletken boya olanıda varmış ve televizyon tamirlerinde falanda kullanılıyormuş (lehim yapılamayan kısmda kullanılıyormuş). TV tamircilerine soracam öğrenciyim kredi kartı falan yok en iyisi nakit olarak elden almak tekrar teşekkürler
 
Geri
Üst