- Katılım
- 9 Eki 2010
- Mesajlar
- 4,910
- Tepkime puanı
- 18
- Puanları
- 38
- Yaş
- 38
Aracınızın içine yolda giderken hızlanmaya bağlı olarak gelen uğultu sesi varsa bunun bi kaç sebebi vardır. Gelen uğultu sesi eğer vitesle alakalı değilse yani araç seyir halinde gaza basınca veya bırakınca gelen seste değişiklik olmuyorsa ve vitesi giderken boşa atınca dahi ses gelmeye devam ediyorsa bu yüksek ihtimalle tekerlek bilyalarından geliyodur. Diğer adı da porya bilyası diye de bilinir. Her tekerde bulunan porya bilyasının en az bi tekerdeki ve ya birden fazla tekerlekteki bilyası bozulmuş demektir. Hangi tekerlek bilyasının bozulup bozulmadığını aslında öğrenebilrsiniz ancak servise götürmeden değiştiremezsiniz. Meraklı bir araç sahibiyseniz ve hangi porya bilyasının bozulduğunu öğrenmek istiyorsanız bunun biraz zahmetli de olsa bir yolu var.
Aracınızın içinden gelen uğultu sesini öncelikle bi tahminde bulunun. Mesela ses çoğunlukla önden mi geliyor arkadan mı, veya sağdan mı geliyo soldan mı diye. Daha sonra tahminde bulunduğunuz tekerleği aracınızın kriko su vasıtasıyla kaldırın. Boşta dönmeye müsait olan tekerleği elinizle ve var gücünüzle çevirin. Eğer o tekerin porya bilyası bozuksa dikkatlice dinlediğiniz zaman tekerlek boşta dönerken uğultu sesini duyabilirsiniz.
Ses gelmiyorsa demek ki tahmininiz yanlıştır ve diğer tekerleklerde deneyin. Eğer tüm tekerleklerde bu işlemi uyguladınız ve sesi duyamadıysanız (sessiz bir ortamda dinlemeniz gerekir) düşük ihtimal de olsa aracınızın markasına göre sağ taraf aks ınızın askı bilyası vardır. O askı bilyası bozuk olup tıpkı tekerlek bilyası gibi ses yapabilir.
Eğer aracınızdan gelen uğultu sesi araç seyir halinde viteste iken gaza bastığınızda artıp bıraktığınızda azalıyorsa veya gaza bastığınızda azalıp bıraktığınızda çoğalıyorsa, vitesi boşa aldığınızda ses kesiliyorsa veya değişiklik gösteriyorsa tekerlek (porya bilyası) bilyası ile uğraşmayın.
Bu sesin sebebi yüksek ihtimalle şanzımandan veya diferansiyelden geliyordur. Bu durumda aracınızı yetkili servis değil de sesi iyi kavrayacak kaliteli bir ustaya baktırmanızda yararınıza olacaktır. Şanzıman veya diferansiyelden gelen ses porya bilyasına göre çok daha masraflı ve zordur.
Aracınızın içinden gelen uğultu sesini öncelikle bi tahminde bulunun. Mesela ses çoğunlukla önden mi geliyor arkadan mı, veya sağdan mı geliyo soldan mı diye. Daha sonra tahminde bulunduğunuz tekerleği aracınızın kriko su vasıtasıyla kaldırın. Boşta dönmeye müsait olan tekerleği elinizle ve var gücünüzle çevirin. Eğer o tekerin porya bilyası bozuksa dikkatlice dinlediğiniz zaman tekerlek boşta dönerken uğultu sesini duyabilirsiniz.
Ses gelmiyorsa demek ki tahmininiz yanlıştır ve diğer tekerleklerde deneyin. Eğer tüm tekerleklerde bu işlemi uyguladınız ve sesi duyamadıysanız (sessiz bir ortamda dinlemeniz gerekir) düşük ihtimal de olsa aracınızın markasına göre sağ taraf aks ınızın askı bilyası vardır. O askı bilyası bozuk olup tıpkı tekerlek bilyası gibi ses yapabilir.
Eğer aracınızdan gelen uğultu sesi araç seyir halinde viteste iken gaza bastığınızda artıp bıraktığınızda azalıyorsa veya gaza bastığınızda azalıp bıraktığınızda çoğalıyorsa, vitesi boşa aldığınızda ses kesiliyorsa veya değişiklik gösteriyorsa tekerlek (porya bilyası) bilyası ile uğraşmayın.
Bu sesin sebebi yüksek ihtimalle şanzımandan veya diferansiyelden geliyordur. Bu durumda aracınızı yetkili servis değil de sesi iyi kavrayacak kaliteli bir ustaya baktırmanızda yararınıza olacaktır. Şanzıman veya diferansiyelden gelen ses porya bilyasına göre çok daha masraflı ve zordur.