Aracınız Çok mu Yakıyor Bi kontrol Edin Bakalım

*Burak Yılmazer

Burak Yılmazer,
Başkan
34-İstanbul
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
4,910
Tepkime puanı
18
Puanları
38
Yaş
38
Otomobil kulllanıcılarının en sık rastladığı problemlerden biri de araçlarının normalden fazla yakması. Özellikle ülkemizde petrol fiyatlarının yüksek oluşu bizi arabamızın çok yakmasına tahammülsüz bırakıyor. Aracın yakıtını etkileyen bir çok şey vardır. Bunları detaylı olarak görelim.
Aracınızın Fazla Yakma Sebepleri
1- Araçtan kaynaklanan sebepler
2- Kullanıcıdan kaynaklanan sebepler


1- Araçtan kaynaklanan sebepler şunlardır ;
a) Motor yağı değişim km sinin geçirilmesi yakıt etkileyen faktörlerden biridir. Motor yağını hem motor sağlığı hemde yakıt ekonomisi bakımından düzenli km lerde değiştiriniz.
b) Hava filtresi yakıtı etkileyen en önemli faktörlerdür. Bir araba yakıtı çok tüketiyorsa ilk bakılması gereken yerdir diye düşünüyorum. Hava filtresinin kirlenmesi durumunda derhal değiştirin ki motorunuz rahat nefes alsın :)
c) Aracınızın sübab ayarı manuel ise yani otomatik ayarlı değilse en geç her 20000 km de bir sübap ayarı yaptırın.
d) Debriyaj balatasının kaydırması durumunda yakıtınız yine feci şekilde artacaktır. Bu durumda debriyaj seti ( baskı, balata, bilya) değiştirilmelidir.
e) Lastiklerin havası mutlaka tam olmalıdır. Havası az olan lastiğin yuvarlanması güç olacağı için yakıt tüketimini artırır.
f) Bujilerin yıpranmış olması veya buji tırnak arasının ayarsız olması yakıt tüketimini artırır. (% 10) En geç 20000 km de bujilerininzi kontrol ettirin, hatta değiştirin.
g) Aracınız karbüratörlü ise karbüratör ayarını her 5000 de bir yaptırın.
h) Şarz dinamosunun ve akünün voltajlarını kontrol ettirin. Çünkü bobine gelmeyen yeterli güç yakıt sarfiyatına sebep olur.
j) Frenleriniz sıkmadığından, tekerlerin rahat döndüğünden emin olun. Bazen fren ayarının sıkı yapılmasından veya fren merkezlerinde oluşan arızadan dolayı tekerler zor dönüyor olabilir. Tekerlerin rahat döndüğünden emin olun. Ha bi de el frenini indirmeyi unutmayın ve tam indirdiğinizden emin olun :)
k) Rot ayarınızı her 10000 de bir kontrol ettirin. Rot ayarı bozuk araba da çok yakmaya meyillidir.

2- Kullanıcıdan kaynaklanan sebepler şunlardır ;
a)Önünüzdeki aracı çok yakından takip etmeyin.Aracınızı sürekli olarak frenler ve gazlarsınız bu da arazınızın ortalam % 5 fazla yakıt tüketmesine sebep olursunuz.
b) Uzun yollarda aşırı hızdan kaçının. Örneğin 150 km hızda gidenle 100 km hızla giden aynı aracın yakıtı tüketiminde çok fark vardır. Bazı kendini bilir sananlar 'iyi de kardeşim ne alaka diğeri 100 le giderken diğeri 150 ile daha çabukk gider ve araç daha az çalışmış olur' diyenler vardır onlara kulak asmayın fazla hız fazla yakıt demektir bunu unutmayın.
c) Aracınız klimalı ise klimayı mümkün olduğunca az kullanmaya çalışın. Ama sakın klimayı açmayıp da camları açıp gitmeyin. Çünkü camları açık giderseniz klima açmışdan pek farkı olmaz. En iyisi klimayı açın en azından dışarıdaki kirli havayı değil polen filtresinin temizlediği temiz havayı solursunuz.
d) Depoyu daima dolu tutmaya çalışın. Çünkü az benzinde buharlaşma daha fazla olur. Ancak depoyu da ağzından taşana kadar doldurmayın hiç bi zaman.
e) Aracınızı sabah ilk çalıştırdığınızda 1500-2000 devir arası 40 saniye çalıştırın ve 3000 deviri geçmeyecek şekilde hararet göstergesi normale gelene kadar aracınızla ilerleyin. Bu aracın yerinde normal sıcaklığa ulaşmayı beklemekten daha faydalı ve tasarrufludur.
f) Soğuk motorda yakıt sarfiyatı fazladır bunu unutmayın ve aracın ısısını ona göre ayarlayın. Özellikle kışın kısa mesafe kullanımlarda aracın yakıtı % 30 a kadar artar. Eğer gideceğiniz yere kadar kışın aracınız ısınmıyorsa önüne gazete gibi bişeyler koyabilirsiniz.
 
biri bu adamı durdursun :D tşkler :eyv
 
hahhahhaha Gökhaaan sıkıldın mı benden beni beğenmiyor musun :D
 
Aracın önüne soğuk havalarda koyacağımız gazetenin ismini de versen daha aydınlatıcı olurdu kardeşim... :D
 
Aşk olsun Mustafa abi küfür mü ettin teşekkür mü anlamadım ama :D

en ufak ayrıntıları bile zamanla unutuyoruz. öle bi genel hatırlatıyım dedim :( daha TCE ve motor testi paylaşacaktım yarım saattir onu okuyorum :D
 
Aşk olsun Mustafa abi küfür mü ettin teşekkür mü anlamadım ama :D

en ufak ayrıntıları bile zamanla unutuyoruz. öle bi genel hatırlatıyım dedim :( daha TCE ve motor testi paylaşacaktım yarım saattir onu okuyorum :D
Teşekkür ettim :D
 
​Tamam ozaman TCE testi son paylaşımım :D
 
işin gücün yok mu abi senin :D
 
E maşallah kardeşim bugün kabul günümüz belli ki :eyv hehe

Emeğine sağlık bu tip soruları olan konulardan burak imzalı bu güzel açıklamayı okumak kalmış :D
 
Sıkıntı orda işte koruma Genel Müdür koruması olduğum için şirket içerisindeyken beni böle patlama noktasına geliyorum sanırım ciddi ciddi iş aramanın vakti geldi
 
Geri
Üst