- Katılım
- 19 Eyl 2015
- Mesajlar
- 3
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 43
Merhaba,1 ay kadar once ilk aracim olarak 2000 model 1.6, 16V Renault Megane Combi aldim. Ne yazik ki benim adima pek de sansli bir baslangic olmadi. Ilk buyuk kazami yara almadan atlatmis bulunmaktayim Aracla ilgili aldigimdan beri yasadigim birkac sorun var. Bunlari asagida siraliyorum, ama beni en cok korkutan aracin icinde kendiliginden baslayan yangin oldu.Bu konularda muhtemel ariza nedenlerini ve tamir yontemlerini benimle paylasmanizi rica ederim.
1- Aracimi kayin pederime odunc verdim, kendisi sag olsun araci park ettikten sonra surucu tarafinin penceresini kapatmamis, gece cikan firtinada iceri bayagi bir su girmis. Sabah aracin kapisini actigimda yogun bir yanik plastik kokusu vardi. Aracin sol kapisina monte edilmis yan ayna kontrol joystick ini ve pencere acma kapama dugmelerini icerir kutunun yanmis oldugunu gordum. Icerden baslamis, guzelce yanis. Soktugumde joystick in altinda olmasi gereken kablolari icerir baglanti kutusunun tamamen yanmis oldugunu farkettim. Allahtan kendi kendine sonmus sonra. Ancak, buradan sarkan kablolara metal bir cisimle dokununca ya da kablolar birbirine degince kivilcim cikiyor, Bunlari tek tek keserek plastik izolasyon banti ile tek tek izole ettim. Carpilmayayim diye sigorta kutusunda yan ayna kontrollerine bagli olarak gosterilmis 5 adet 25W sigortayi sokmeme ragmen elektrik hala vardi. Sorum kontak kapali ve anahtar kontakta degil iken bu bolgede hala elektrik olmasi normal midir?
2- Aracin direksiyon hidrolik sivisini icerir kucuk bidonun ust kapak deliginden surekli sivi atiyor, Fazla sivi oldugunda atmasi normaldir diye dusunup, bidon icindeki isaret noktasinin en alt sinirina kadar siviyi tahliye ettim. Hala atiyor. Normal midir?
3-Arac rolantide iken motor sicak ya da soguk olsun, ibrede hafif bir titreme var, 100-250 devir valan titriyor peryodik olarak. Akuden olabilecegini dusunuyorum ama baska bir nedeni olabilir mi?
4- Ne yazik ki arac sadece sabahlari ve dahi sadece bazi sabahlari, calistirdiktan sonra bir sure benzin akitiyor. Servise gittigimde akitmiyor, servis de nereden aktigini goremediginden yaredimci olamayacagini soyluyor. Motora ustten bakinca nereden aktigi gorulmuyor. Alttan bakinca iki tane ince siyah hortum var sag tekere yakin bir oluktan botora dogru cikiyor, o yukari cikis giris noktasindan akitiyor. Nereden akitiyor olabilir acaba?
Bu sorunlarin hepsi aldiktan sonra farkettigim sorunlardir. Yangin kazadan sonra cikti ama baglantisi var mi bilmiyorum. Kaza dedigim, Boyle seksenle falan giderken fren yapmis surette kavsak gobegine vurdum ve karsiya dogru denize atilan tas misali seke seke biraz gittim. Gobek alcak oldugundan sektim. Bana aluminyum jantlarin tamirine, 2 yeni tekere ve sag amartisor direginin degistirilmesine patladi. Vurunca siddetli bir plastik yanik kokusu geldigini hatirliyorum ancak o donem frenlerden geldigini sanmistim. Motorda hic bir sorunum olmadi. Hala tek seferde calisiyor. Orjinalini bulamayip, bir eski modelden sopktugum havalandirma hortumunun ince geldigini dusunerek, bazi gaz araliklarinda sallanarak yavaslamasini normal karsiliyorum.
Yardimlariniz ve yorumlariniz icin simdiden tesekkur ederim.
1- Aracimi kayin pederime odunc verdim, kendisi sag olsun araci park ettikten sonra surucu tarafinin penceresini kapatmamis, gece cikan firtinada iceri bayagi bir su girmis. Sabah aracin kapisini actigimda yogun bir yanik plastik kokusu vardi. Aracin sol kapisina monte edilmis yan ayna kontrol joystick ini ve pencere acma kapama dugmelerini icerir kutunun yanmis oldugunu gordum. Icerden baslamis, guzelce yanis. Soktugumde joystick in altinda olmasi gereken kablolari icerir baglanti kutusunun tamamen yanmis oldugunu farkettim. Allahtan kendi kendine sonmus sonra. Ancak, buradan sarkan kablolara metal bir cisimle dokununca ya da kablolar birbirine degince kivilcim cikiyor, Bunlari tek tek keserek plastik izolasyon banti ile tek tek izole ettim. Carpilmayayim diye sigorta kutusunda yan ayna kontrollerine bagli olarak gosterilmis 5 adet 25W sigortayi sokmeme ragmen elektrik hala vardi. Sorum kontak kapali ve anahtar kontakta degil iken bu bolgede hala elektrik olmasi normal midir?
2- Aracin direksiyon hidrolik sivisini icerir kucuk bidonun ust kapak deliginden surekli sivi atiyor, Fazla sivi oldugunda atmasi normaldir diye dusunup, bidon icindeki isaret noktasinin en alt sinirina kadar siviyi tahliye ettim. Hala atiyor. Normal midir?
3-Arac rolantide iken motor sicak ya da soguk olsun, ibrede hafif bir titreme var, 100-250 devir valan titriyor peryodik olarak. Akuden olabilecegini dusunuyorum ama baska bir nedeni olabilir mi?
4- Ne yazik ki arac sadece sabahlari ve dahi sadece bazi sabahlari, calistirdiktan sonra bir sure benzin akitiyor. Servise gittigimde akitmiyor, servis de nereden aktigini goremediginden yaredimci olamayacagini soyluyor. Motora ustten bakinca nereden aktigi gorulmuyor. Alttan bakinca iki tane ince siyah hortum var sag tekere yakin bir oluktan botora dogru cikiyor, o yukari cikis giris noktasindan akitiyor. Nereden akitiyor olabilir acaba?
Bu sorunlarin hepsi aldiktan sonra farkettigim sorunlardir. Yangin kazadan sonra cikti ama baglantisi var mi bilmiyorum. Kaza dedigim, Boyle seksenle falan giderken fren yapmis surette kavsak gobegine vurdum ve karsiya dogru denize atilan tas misali seke seke biraz gittim. Gobek alcak oldugundan sektim. Bana aluminyum jantlarin tamirine, 2 yeni tekere ve sag amartisor direginin degistirilmesine patladi. Vurunca siddetli bir plastik yanik kokusu geldigini hatirliyorum ancak o donem frenlerden geldigini sanmistim. Motorda hic bir sorunum olmadi. Hala tek seferde calisiyor. Orjinalini bulamayip, bir eski modelden sopktugum havalandirma hortumunun ince geldigini dusunerek, bazi gaz araliklarinda sallanarak yavaslamasini normal karsiliyorum.
Yardimlariniz ve yorumlariniz icin simdiden tesekkur ederim.