- Katılım
- 28 Şub 2015
- Mesajlar
- 15
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
iyi akşamlar. yaklaşık bir ay önce almış olduğum reno9 aracımı ertesi gün kapsamlı bir temizlikten geçirmiştim. temizlik yapacağım günün sabahında aracımı çalıştırdım gayet rahat bir şekilde çalıştı. yaklaşık 80 km yol kateddikten sonra temizlik işlemlerine başladım. koltukları kılıfları vs söktüm.tavan döşemesi taban döşemesi vs elin ulaşabileceği her yeri elden geçirdim. tavan lambasından kablo çekerek içeriye led yaptım. yine aynı şekilde bagaj lambasından da kablo çekerek bagaja da led uygulaması yaptım. o günü kontak hemen hemen bilfiil açık kaldı diyebilirim. hava kararınca arabayı garaja çekmek üzere marşa bastım ve araç bir iki sefer gıv gıv yaptıktan sonra sesi hepten kesti. araç çalışmadı. bir kaç sefer denedim olmadı. çareyi vurdurarak çalıştırmada bulduk. arabayı vurdurduk ve çalıştı. ondan sonra her sabah arabayı çalıştırmada güçsüz bir marş sesi alıyorum. çok yavaş bir şekilde gıv gıv gıv yapıp araba çalışıyor. takriben bir hafta sonrasında elektrikçime uğradım ve şarj dinamosunu ölçtü. 14 olması gereken değerin benim aracımda 13.9 olduğunu ancak bunun sorun teşkil etmeyeceğini söyledi. akünün ışığına baktığımızda yeşil gözüküyor yani şarjlı gözüküyor. o günü aküyü 8 saat şarj ettirdim. ama ondan sonra da arabanın çalışmasında randıman alamadım. o ilk günki vurduğum marş sesi şimdilerde yok. bu randımansızlık sadece sabah çalıştırmalarda yapıyordu. ilk çalışmadan sonra kullanınca marş almasında hiçbir sorun olmuyordu. taki bugün 60 km yol kateddikten sonra marketten birşey almak için kenara çektim ve stop ettim. dörtlüleri yakıp markete gittim. gelmem 5 dk yı bulmamıştır. marşa vurdum bir iki kere marş vurdu sonra sesi kesti iki saniye sonra tekrar yavaştan vurmaya başladı durdu derken zorlan arabayı çalıştırdım. şimdi tecrübeli arkadaşlara soruyorum. benim sorun aküde midir? akü alacağım ancak yine böyle olup zarara uğramamdan endişe ediyorum..