AdBlue doldurun 1200 km’den önce uyarısı

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Pofcasia
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Pofcasia

Kayıtlı Üye
34-İstanbul
Katılım
13 Mar 2025
Mesajlar
4
Tepkime puanı
0
Puanları
1
Merhaba, aracım Renault Megane IV 1.5 Blue dCi Touch 2020. 95.xxx km 'de.

Aracımda İkaz ışıklarında Egzoz gazı azaltma sistemlerinde reaktif seviyesi ve arızalar için ikaz lambası ve AdBlue doldurun 1200 km’den önce mesajı belirdi. 4 ila 5 km içinde Shell istasyonundan 29.01.2025 tarihinde satın aldığım 10 litrelik AdBlue sıvısını ekledim fakat bidonun dibinde bir miktar AdBlue sıvısı kaldı ve depo fullendi. Daha dolduramadım. Adblue eklemesi sonrası ikaz ışığı ve uyarı mesajı gitmedi. O günden bu güne yaklaşık olarak 570 km menzil kat etdim. Uyarı mesajı ve ikaz ışığı hala yanıyor. Anlamadığım durum 1200 km uyarısı hala duruyor. Yani hesabıma göre 1200 km uyarısı 570 km den sonra 800 veya 700 km ye düşmesi gerekmez miydi veya ikazın sönmesi gerekmez miydi? Aklıma son olarak AdBlue sisteminin kristalleşmeden tıkanması geliyor. Bu durumda katkı kullanmak için araştırma yaptım fakat reklamlar veya tanıtımlar dışında kullanıcı deneyimine rastlamadım.

Konu hakkında bilgilerinizi paylaşmanızı rica ederim.

20250314_002657.webp
 
Size daha öncede uyarı vermiş olması gerekiyor, 2500 km kala uyarı verdiğinde doldurmuş olsaydınız adblue uyarı lambası kendisi sönecekti, 1200 km uyarısını ne yazık ki cihaza bağlatmadan silemezsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: mcgc
Size daha öncede uyarı vermiş olması gerekiyor, 2500 km kala uyarı verdiğinde doldurmuş olsaydınız adblue uyarı lambası kendisi sönecekti, 1200 km uyarısını ne yazık ki cihaza bağlatmadan silemezsiniz.
Peki ya o uyarı sayacının takılı kalması normal mi?
 
Adblue ekledikten sonra uyarı silinmezse koymamışsınız gibi kabul ediyor araç. Km sayacı sıfır olunca bloke olacak stop ettiğinizde çalışmayacak.
Bilgisayara bağlanıp silinmeli.
Kristalleşme için ise tunap 987 adlı ürünü tavsiye ederim.

Ayriyetten benim aracın kitapcığında ; Adblue ekleyip aracı çalıştırın ve 1 dakika bekleyin şeklinde yazı var. Bu yöntemi uyguluyorum genelde. 1200km yazarken bile arıza siliniyor bende ( araç faz2 2024)

Ama önceden faz1 2020 kullanırken 1200km kala hiç sönmüyordu adblue eklesemde. Servis hallediyordu.
 
  • Beğen
Tepkiler: Pofcasia
Adblue ekledikten sonra uyarı silinmezse koymamışsınız gibi kabul ediyor araç. Km sayacı sıfır olunca bloke olacak stop ettiğinizde çalışmayacak.
Bilgisayara bağlanıp silinmeli.
Kristalleşme için ise tunap 987 adlı ürünü tavsiye ederim.

Ayriyetten benim aracın kitapcığında ; Adblue ekleyip aracı çalıştırın ve 1 dakika bekleyin şeklinde yazı var. Bu yöntemi uyguluyorum genelde. 1200km yazarken bile arıza siliniyor bende ( araç faz2 2024)

Ama önceden faz1 2020 kullanırken 1200km kala hiç sönmüyordu adblue eklesemde. Servis hallediyordu.
Detaylı dönüş için teşekkürler. Evet ben ekledim silinmedi. 1200 km uyarısıyla 3000 km boyunca kullandım. Canımı sıkan uyarının gitmemesi. Sorun yaşamadım. Bende Rislone markasının Adblue Sistem ve Ekipmanları Temizleyici sıvısını kullandım. Umarım fayda ediyordur. Bir sonraki sefer sizin önerinizi denerim.
 
Arkadaşlar
şu adblue sistemiyle alakalı fikirlerimi ve deneyimlerini sizlerle paylaşacağım. Adblue uyarısı için servise gittiğimde başlangıç 5500 tl den ucu açık şekilde fiyatın değişeceği bilgisini aldım. Teorik olarak biz bu adblue uyarısını tokensiz sildiremiyoruz. Peki ya token ile sildirdikten sonra adblue seviyesi bir daha bu duruma gelirse yine bu civarlarda ceza mahiyetinde para ödememiz gerekiyor. Ya ecuda şunları yapsaydık;
SCR fonksiyonu aktif kalsın. Geri sayımı ve motor stop fonksiyonunu sağlayan trigger, distance register decrement ve immobilizer logic’leri NOP’lansa. CAN mesajları ve UDS DataIdentifier'lar dummy yanıt vermese. Böylece sistem çalışmaya devam eder, ama marş engelleme ya da uyarı dizisine girmez.

Kodlama olarak da;
SCR Countdown Suppression Technical Implementation (EDC17C84) beynini baz alarak,

SCR_Countdown_Trigger_Check

Offset: 0x18F230 - 0x18F245 (approx.)

Original Code:

LDR R1, [SCR_Tank_Level]
CMP R1, #0A ; Check if below 10%
BGT no_trigger
MOV SCR_Countdown_Active, #1

Patch:

NOP
NOP
NOP

Urea_Distance_Remaining_Decrement

Offset: 0x1D1020 - 0x1D1030

Original Code:

LDR R2, [Distance_Travelled]
SUB Urea_Distance_Remaining, R2

Patch:

NOP
NOP
NOP

Engine_Start_Lock_Check

Offset: 0x1F2040 - 0x1F2050

Original Code:

CMP Urea_Distance_Remaining, #0
BLE Set_Immobilizer_Bit

Patch:

CMP Urea_Distance_Remaining, #0
BGT Continue ; Prevent immobilizer activation

CAN_Message_SCR_Countdown

CAN ID: 0x18DAF110

Original Code:

CAN_Frame[4] = (Urea_Distance_Remaining >> 8) & 0xFF;
CAN_Frame[5] = Urea_Distance_Remaining & 0xFF;

Patch:

CAN_Frame[4] = 0xFF;
CAN_Frame[5] = 0xFF;

UDS_Responder_Urea_Distance

Service: 0x22 (ReadDataByIdentifier)
Identifiers: 0xF1C1, 0xF1C3

Original Response:

62 F1 C1 00 12 (e.g. 1200 km)

Patch:

62 F1 C1 FF FF

DTC_Handler_P204F_P20E8_P207F

Offset: 0x1C8900 - 0x1C8950

Original Code:

if (SCR_Dosing_Error) set_DTC(P204F);
if (SCR_Pressure_Low) set_DTC(P20E8);
if (NOx_Efficiency_Low) set_DTC(P207F);

Patch:

NOP
NOP
NOP

EEPROM_Write_Urea_Counter

Offset: 0x1EA000 - 0x1EA030

Original Code:

writeEEPROM(EEPROM_ADDR_SCR_COUNTER, Urea_Distance_Remaining);

Patch:

NOP
NOP
NOP

Yapsaydık o zaman adblue sistemi çalışmaya devam edebilir ve uyarı geldiğinde doldurduğumuzda adblue sistemde algılanana kadar uyarının tokenle silinmesi gerekli olduğu durama düşmezdik. Yani kısaca adblue manuel olarak doldurma yapar, manuel takibini yapar, sistem çalışmaya devam eder ve servis sıfırlaması gerekmezdi.

Sizlerin fikirleri varsa eksik gördüğünüz yer varsa yazın. Sahip olduğum bilgiyle bu kadar hatam varsa affola.

Güvenli sürüşler.
 
Geri
Üst