Acilll . Sübapların yanması ve yapımı .

Burak Aslan

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Ara 2011
Mesajlar
290
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Aracımı servise götürdüğümde aracın sübaplarının yanmış olabileceği söylendi araç hem çok sarsıntılı çalışıyor hem de çok fazla yakıt harcıyor . Kapakçıya falan götürülecekmiş bilen varmıdır bu işlem ne kadar tutar , neden sübaplar yanar ? Yardımcı olan herkese teşekkür ederim .
 
Acil cevap lazım :(
 
sübab yanması nasıl oluomuş ki benim bildiğim egilir kırılır birsürü nedenden hasr görebilir triger sente almaş olabilr ayarsız binilmiş olabilr kapakci bi 200 tl alır sübablar değişir contalar değişir hepsiyle beraber ustada bi 200 alır diye tahmin ediyorum usta sökücek kapakçıya yollicak kapakçı sübabları değiştrcek kapkta eyiklik varsa vs tamirini yapıp geri göndericek ustada contasını yenileyip takıcak sbablarını ayarlıcak kputu kapatcak
 
Sübab yanması ilk defa duydum.. Selçuk Abi konuyu görürse bu konuda seni daha iyi aydınlatır .
 
en az 650.
 
Supap yanması, sıcak gazların supap üzerinde korozyon, karıncalanma, çatlama ve malzeme üzerinde eritme durumları meydana getirmesidir.
SUBAP ARIZALARININ BELİRTİLERİ
Subap arızaları motor revizyon yada başka bir işlem içim söküldüğünde tespiti kolaydır. Fakat bazı belirtiler meydana gelen, gelebilecek arızaları önceden tespit etme imkanı sağlar.
1- YAĞ SARFİYATININ ARTMASI
Üstten sübaplı motorlarda aşınmış subap mili ve kılavuzları fazla miktarda yağın veya egsoz manifoltuna sızmasını önleyemez ve motor yağ yakma tabir edilen olayı gerçekleştirir.
2- MOTORUN SESLİ ÇALIŞMASI
Subap iteceklerinde oluşan aşırı boşluk veya subap milinin aşınmasından oluşur. Motor şakırtılı bir sesle çalışır.
3- EKSOZ GAZININ DUMANLI OLMASI
Egsoz gazının mavi dumanlı olması subapları aşınmasından oluşur.
4- MOTOR GÜCÜNÜN AZALMASI
Subap yanmaları veya ykarda ki diğer sebepler ( kaçırmalar, sızmalar ) nedeni ile motorda güç azalması görülür.
5- RÖLANTİDE DÜZENSİZ ÇALIŞMA
Kaçıran, sızdıran subaplar silindirlerde balanssız bir çalışmaya sebep olurlar. Bu her silindirden eşit güç alınmaması nedeni ile oluşur. Arıza rölantide düzensizlik şeklinde fark edilir. Çünkü üst devirlerde anlaşılmaz.
6- EMME MANİFOLTUNDA GERİ ATEŞLEME
Kaçıran veya sıkışa, sızdıran emme subapı ateşlemenin emme manifoltuna geçmesine sebep olur.
7- SUSTURUCU İÇERİSİDE YANMA VE PATLAMA
Kaçıran, sıkışık, sızdıran egsoz subapları yanmanın sustucuda devam etmesine sebep olur. Bu susturcu içerisinde patlama sesleri ve susturucudan çıkan mavi renkli alevle anlaşılır.
8- MOTORDA KOMPRESYONUN DÜŞMESİ
Arızalı subap sistemi motorda kompresyonun düşmesine sebep olur. Normalde kompresyona bıraktığımız motor kendini devrini ayarlayamaz ve kendini salar.

sibobların çalışırken silindir kapağı içindeki yuvasına gayt denir.bu gaytlarda sibob sapı aşağı yukarı hareket eder.amaç sibob un sürekli olarak silindir kapağı üzerindeki sibob yuvasına tam oturması içindir aksi olursa yani sibob gaytında boşluk olursa sibob silindir kapağındaki yuvasına tam oturmaz ve buna sibob kaçırma olayı denir.tabiki çekişten düşer yağ yakar hele hele sabah ilk çalıştırmada arkadan tam duman yapar.
ve bu işlem uzun süre tamir edilmezsede bu sefer silindir kapağındaki sibob yuvasınıda bozar.söküp kapağa yüzük geçirmek lazımdır.
sibob kesti derler bilinki egsozt sibobu yanmıştır çünkü en çok ısıyı o görür motor çok tekler.bilinki bir motor söktüğünüz zaman sadece rektifiye ve piston değişimi ile düzelmez mutlaka siboblar ve silindir kapağıda elden geçmelidir.

sibob lastikleride çok önemlidir yağ pompası tarafından silindir kapağına basılan yağın yanma odasına girişini engeller motorun düzenli çalışmasını sağlar.şöyle düşünün motoru rektifiye edin yeni piston segman alın silindir kapağını ve sibobları değiştirin eğerki yeni sibob lastiği değişmemişseniz motor doğru çalışmaz aman dikkat o lastikler çok iş görüyor.kolay gelsin
Sonuç olarak subapların sağlıklı çalışabilmesi için üretici firmanın belirtmiş olduğu toleransları mutlaka uygulamak gerekir. Ayrıca soğutma siteminin, karbüratör veya enjeksiyon siteminin, bujilerin, egsoz siteminin düzenli bir şekilde çalşıyor olması gereklidir.
Son olarak da şunu söyleyeceğim.
KESİNLİKLE BU TİP AYARLAR HER NE KADAR KONUYA HAKİM OLSAK DA TECRÜBELİ BİR TEKNİSYEN TARAFINDAN YAPILMALIDIR...
 
Sübap yanmasi diye birsey var atesleme düzgün olmayinca arac a normal bir sekilde isinmaya basliyor cekisten düsüyor yakit artiyor diye biliyorum fiyat konusuda

kapakci sadece taslama yaparsa 40 ila 50 lira
genel bakim yaparsa sübap falan yinede 150 ila 200 lira sanirim
motorcu da 150 tl gibi bir ücret alir
arti yaninda kapak sokülünce silindir kapak contasi gibi araca gore dehisen bazi contalarida yaninda aliyorsunuz onlarda max 100tl
 
Toplam 350 tl bayıldık kapakçı yapmış olayı sonra serviste mükemmel bir şekilde halledilmiş bi problem olunca hemen yine servis garanti veriyor :)
 
geçmiş olsun
 
Teşekkür ederim şükür geçti . :) Yine olsa yine yaptırma durumundayız ya . Allah beterinden korusun diyelim .
 
Geri
Üst