Açı Kaydırıcı, Tekleme, Sente, Rölantide Dengesizlik

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan bgndgn
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

bgndgn

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Haz 2013
Mesajlar
13
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Bu subat ayinda yozgattan megane2 1.6 dyn aldim. Ekspertizde bana "hocam aracta tekleme var ama bariz degil" dendi bende aldim araci. Ufak biseydir diye dusundum. Yozgattan bitlise donerken arabada sadece ben ve esim olmasina ragmen yokuslarda baya cekisten dustu. Benzinde de lpgde de ayniydi. Sabah calisirken tirrr yapiyodu. Aci kaydirici dendi eyvallah dedim degiselim. 500tlden fazla bi paraya yaptirdik. Araci aldim daha kötü oldu. Dizel gibi calisiyordu. Aci kaydiriciyi degisen usta bu durumu gorunce ust kapak degismeli dedi. Sonra renault servisinde 10 sene calismis bir ustaya goturdum aci kaydirici hala bozuk dedi. Neyse o da aci kaydirici kece ve triger setini degisti. Arac hala ayni. Geri gittim usta ayni bu dedim. O zaman ust kapakta kacak var dedi pekte ilgilenmedi. Bende ozel servise gittim bu cuma biraktim cumartesi yagi aci kaydirici ve keceyi yine degisti ve aracim hala ayni. Uc tane aci kaydirici degistim ve hala ayni. Manyetik kaptoru de degistim hata veriyordu. Su anda hala aracim sabahlari dizel gibi calisiyor ve 3000 devir civari bi hırıltı geliyor. 1500den fazla para yedi hala ayni. Nedir bunun derdi arkadaslar anlayan var mi :) en son bi usta ust kapaga bakmak lazim diyor.
 
Arabanın sorunu trigerin sente ayarının kaçmış olması iyi bir ustaya sente ayarı yaptırirsaniz sorun duzelir
 
açı kaydırıcı sorunu

merhaba, aynı sorun harf harfine bende var. 3 kere açı kaydırıcı değiştirdim hala ses devam ediyor. artık o kadar büyüdü ki ses ilk çalışmada ciddi bi gürültü yapıyodu yoldakiler dönüp arabaya bakıyodu noluyo diye. eski ustamda bu sorun sürekli devam ettiği için değiştirdim başka bir yere gösterdim. eksantrikte ve bunu yağlayan bölümde sorun oldugunu söyledi. üst kapakta baya sorun açmış yani o kadar snirim bozuldu ki ben anlattıklarının bi çoğunu dinliyemedim bile. yan, motor kilitlemeye kadar gideceğini söyledi bana. 3500 tl masraf ettim. benim olaya açı kaydırıcıdan çıkmış artık motorun biçok yeri yenilendi. sonuç: hala ses devam ediyor. alıştırana kadar ses gelir sonra düzelir dediler.
 
ya neymiş arkadaşlar bu böyle ya.
O kadar motor tamircisi yapamazsa yakalım arabaları.
Aracınız dizel mi bilmiyorum ama bizim bi arkadaşın başına gelmişti araç çok gürültülü çalışıyordu komple enjektörleri değiştirdi düzeldi şimdilik sorun yok.
 
ya neymiş arkadaşlar bu böyle ya.
O kadar motor tamircisi yapamazsa yakalım arabaları.
Aracınız dizel mi bilmiyorum ama bizim bi arkadaşın başına gelmişti araç çok gürültülü çalışıyordu komple enjektörleri değiştirdi düzeldi şimdilik sorun yok.
 
benim üst kapak dendi. şimdilerde aile dostumuz bi usta var üst kapağı açıp bakacak. itici (lifter) değişimi veya sadece üst kapak traşlamasıyla düzelir gibi deniyor. ama benim motor için hararet görmüş gibi deniyor. araç1.6 16v benzinli bu arada.
 
Arkadaşlar aynı sorunu bire bir yaşadım, ekzantirik kasnağı değiştirmeden önce ilk calıstırdıgimda dikiş makinası sesi geliyor 3-4 saniye sonra kesiliyordü, kasnağı değiştikçe sonra dizel gibi çalışmaya başladı (yağ kapağını açıp bakarsanız yukarıya yağ gelmiyordur), arabayı çıkarmadım böyle bir ses yoktu düzelt dedim, daha sonra ekzantirik kasnağı ve diğer kasnak tekrar sokuldu apartla takıldı (takarken kasnak üzerindeki işaretlerin doğru yere gelmesine dikkat etsinler ve sıkarken motoru üsten kilitledikleri yer dönebiliyor oranın iyi tutulması gerekiyor). Bunlar yapıldıktan sonra herşey normale döndü.
 
Geri
Üst