91 model R9 Spring su kaynatma sorunu

marslan81

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Ağu 2014
Mesajlar
16
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Selam arkadaşlar ben Mehmet, forumda yeniyim. Sanırım bu sorunu daha önce de sıklıkla duymuşsunuzdur. Araba su kaynatıyorsa büyük ihtimal conta yakmıştır. Arabayı götürdüğüm 2 farklı usta ile beraber benim tahminimde bu yönde oldu ve biton para bayılarak tamir ettirdim, ama nasıl tamir olduysa, aynı sorun tekrar başgösterdi. Götürdüğüm usta evden 60km civarı uzakda. Arabayı teslim alırken herşey normal görünüyordu. hararet göstergesi 3. çizgiye ulaşmıyor, fan açılıyor, kaynatma yok. Neyse ben yola çıktım araba yine 2 kere tekleme ve en sonunda hareket halindeyken vitesi boşa attığım an motor durması gibi olaylar oldu, ama o an kenara çekip baktığımda genleşme kabında su kaynatması falan yoktu ve hararet göstergeside normal. Ertesi gün iş yerine vardıkdan sonra (10dklık yol) tekrar baktım, genleşme kabı fakır fakır kaynıyor (ve yine hararet göstergesi normal 3. çizgiye ulaşmamış bile), ama taşma yok, seviye birmiktar yükselmiş. Aklım iyice karıştı, usta bişey yoktur merak etme diyor ama araba gitmicem diyor, bi akıl yada usta önerebilirseniz çok sevinirim, ilginize teşekkürler...
 
Son düzenleme:
Merhaba Mehmet Bey, Öncelikle http://www.renaultfanclub.com/renault-fan-club-uye-tanitimlari/ kırımızı kısma tıklayarak kendinizi tanıtırsanız seviniriz.. Sorununuz hakkında bilgi ve tecrübe sahibi arkadaşlarımız en kısa süerede cevap verecektir.
 
Merhaba Mehmet Bey, Öncelikle http://www.renaultfanclub.com/renault-fan-club-uye-tanitimlari/ kırımızı kısma tıklayarak kendinizi tanıtırsanız seviniriz.. Sorununuz hakkında bilgi ve tecrübe sahibi arkadaşlarımız en kısa süerede cevap verecektir.
tamam teşekkür ederim
 
Selam arkadaşlar ben Mehmet, forumda yeniyim. Sanırım bu sorunu daha önce de sıklıkla duymuşsunuzdur. Araba su kaynatıyorsa büyük ihtimal conta yakmıştır. Arabayı götürdüğüm 2 farklı usta ile beraber benim tahminimde bu yönde oldu ve biton para bayılarak tamir ettirdim, ama nasıl tamir olduysa, aynı sorun tekrar başgösterdi. Götürdüğüm usta evden 60km civarı uzakda. Arabayı teslim alırken herşey normal görünüyordu. hararet göstergesi 3. çizgiye ulaşmıyor, fan açılıyor, kaynatma yok. Neyse ben yola çıktım araba yine 2 kere tekleme ve en sonunda hareket halindeyken vitesi boşa attığım an motor durması gibi olaylar oldu, ama o an kenara çekip baktığımda genleşme kabında su kaynatması falan yoktu ve hararet göstergeside normal. Ertesi gün iş yerine vardıkdan sonra (10dklık yol) tekrar baktım, genleşme kabı fakır fakır kaynıyor (ve yine hararet göstergesi normal 3. çizgiye ulaşmamış bile), ama taşma yok, seviye birmiktar yükselmiş. Aklım iyice karıştı, usta bişey yoktur merak etme diyor ama araba gitmicem diyor, bi akıl yada usta önerebilirseniz çok sevinirim, ilginize teşekkürler...
Merhaba, öncelikle bu sorun çok ciddi bir problem muhtemelen aracında lpg vardır. Ne yazık ki lpg motor içi harareti benzinden daha fazla arttırmaktadır bu yüzdende conta yakma sorunu lpgli araçlarda sıkça görünür. Muhtemelen conta değiştirilirken üst kapağın düzgün taşlanmamış olma ihtimali çok yüksek. Öncelikle aracı yaklaşık 30 derece burnu yukarıya bakacak şeklde sabitle ve aracı rölentide çalıştır şayet genleşme kabı fokurduyor ve egsozdan su geliyorsa sana tamirci yolu tekrar gözüküyor demektir . 2. bir ihtimal ki bu en kötü olanı Alt blokta çatlak olabilir bunun kontrol edilmesi gerekir genelde silindir yataklarının kenarında kılcal bir çatlama olur.
 
Bulduk işi desene bana pahalıya patlayacak.Aman bide çatlak falan olmasın başıma :S
 
Geçmiş olsun Mehmet abi İhtiyar delikanlı üzmez seni umarım..
 
Su soğutma sisteminde bir tıkanıklık olmasın . ( radyatörlerde )

Silindir kapak çatlak diyeceğim ama su eksiltme görülmüyorsa bu ihtimal sıfır .

Ayrıca LPG Beyini bağlantılarınız düzgün yapılmamış , suya gaz gaza su bağlanmış gibi , daha önce başıma geldi eğer lpg beyni bağlantıları düzgün yapılmamışsa o kapta fokurdama görülebilir .
Bunun teşhisi basit ama tehlikeli , araç çalışırken su kavanozuna çakmak çakmak .
Yanlız çok tehlikeli . Bizim arabaya yapmışlardı ( 88 model Broadway )
 
Su soğutma sisteminde bir tıkanıklık olmasın . ( radyatörlerde )

Silindir kapak çatlak diyeceğim ama su eksiltme görülmüyorsa bu ihtimal sıfır .

Ayrıca LPG Beyini bağlantılarınız düzgün yapılmamış , suya gaz gaza su bağlanmış gibi , daha önce başıma geldi eğer lpg beyni bağlantıları düzgün yapılmamışsa o kapta fokurdama görülebilir .
Bunun teşhisi basit ama tehlikeli , araç çalışırken su kavanozuna çakmak çakmak .
Yanlız çok tehlikeli . Bizim arabaya yapmışlardı ( 88 model Broadway )

Ben o testi yapabileceğimi sanmıyorum hihi. Ama haklı olabilirsin, fokurdama var ama taşma yada göstergede hararet ükselmesi yok, fan falanda açılıyor, performans güzel, 120 rahat yapıyor, ilginç bir durum...
 
Geri
Üst