60000 km sonra Kadjar gözlemlerim

alper coskun

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Şub 2016
Mesajlar
14
Tepkime puanı
0
Puanları
0
aracım 1.5 dci 110 hp edc icon donanım aracımla geçirdiğim 60000 km sonrası artıları eksilerini paylaşmak istedim. araçtaki gözüme çarpan eksi yönleri hep aracın japon tarafından kaynaklı olduğu düşünüyorum. keşke şu araç saf kan avrupalı ya da hiç olmadı Renault olabilseydi inanın şuan piyasada efsane şekilde dolaşırdı.
Silecekler berbat zaten muz silecek değildi (hangi japon arabasında muz silecek varda bunda olsun) muzla değiştirdim yine fayda etmedi silecek kolunun tam olarak cama baskı yapamadığından ötürü olduğunu düşünüyorum.
Farlar led far yağmurlu havada çok kötü sanki yokmuş gibi davranıyor. Bunu Kadjara bağlamam zor led farların en büyük handikapı zaten.
Sensörler ön ve arka sensörler çok geç devreye giriyor. bunu tamamen eski aracım olan pejo 508 ile karşılaştırarak söylüyorum onda inanılmaz hızlıydı akan trafikte çok işe yarıyordu.
Klima çözemedim gitti auto ne işe yarıyor. eski araçlarımda belli sıcaklığa ayarladığımda ortam sıcaklığına göre kendi kendine artıp azalıyordu. bunda bastığım zaman tepki yok aynen devam kaldığı yerden. diğer taraftan eski aracımda 24 25 derecede aracın içi resmen hamam gibi oluyordu bunda bildiğin ılık üflüyor taki high yapana kadar.
Kararan ayna ve üzerindeki düğme hiçbir işe yaramıyor resmen iki konumda aynı gece sürüşlerinde arkadan gelen resmen gözlerimi deliyor diğer araçlarımı düşündüğümde bi halta yaramıyor. Dikiz aynasının arkasından çıkan kablo aldığım ilk günden beri gözüme takılıyor. Aynı durum nissanda da var ordan gelme parça olduğu için.
Araç içi geceleri bildiğin zifir karanlık navigasyon ekranı ışık kısması bence yetersiz en düşük derecede bile hala parlıyor gece moduna getirdiğimde yine ekranda bir ışıma var. Cam açmalarda fosfor yok zaten herkesin malumu tek dokunuşu zaten geçtim ayrıca cam açıp kaparken kapı pandizotunu itiyor cam açılırken ve aldığım günden beri sanki içinde taş toz varmış gibi cama bişeyler sürtüyor. Japon kafası işte size daha komik bişey anlatayım nissan xtrailde de aynı durum mevcut bu cam açma düğmesinde fosfor işi adamlar nereye koymuş dersiniz ayna kumanda düğmelerine fosfor koymuş gece karanlığında belki yan aynaları ayarlamak isterler diye hihi
Trim sesleri orta konsoldan ve şoför tarafı hava çıkışı ve kadran çercevesini saran sert plastikden gelen sesler bozuk yolda resmen çileden çıkartıyor. neyseki güzel asfaltta ses yapmıyor. bide korkarak aldığım cam tavandan şuana kadar herhengi bir ses gelmedi sevindirici tarafı.
Acil fren destek sistemini neye göre çalıştığını anlamadım. Kafasına göre takılıyor resmen şehir içinde çalışmadığı için eşim başka araca arkadan çarptı. boş bir yolda rampa tırmanırken araç içinde annem, eşim ve çocuğum varken önüm bomboşken acil fren devreye girdi araç gaz kesti fren yaptı arkadan gelen tırın arabayı haşat etmeden aracı yol kenarına zor attım. bu olay 2 defa daha başıma geldi. bunun için 2 farklı servise gittim bu konuda uzman olan kişi olan servisde ustayla teste çıktık oda birkaç araça yakın takip yaptı ve çalısmıyor dedi. sonra pc ye bağlayıp teste çıktık otoyolda bir kamyon bulup onu 30 dk boyunca takip ettik sistemin aktivasyonu böyle yapılıyormuş. her seferinde aktivasyon yarıda kaldı. sonra servise döndük usta hocam ben sana araştırıp dönücem dedi. üzerinden 1 yıl geçti bende ugraşmaktan sıkıldım bıraktım.
Emniyet kemeri toplama mekanizması çalışmıyor yada çok gevşek her seferinde kemer sarkıp kapıya sıkışıyor kapı kapanmıyor.
sert virajlarda koltuktan tak diye ses geliyor. kuvvetli ihtimal koltuğu ileri kaydıran mekanizmadan geliyor ses.
Hep negatif özelliklerinden bahsettim gibi fakat bu saydıklarımı çok iyi başaran firmalar var firmayı geçtim kendi büntesinde üretilmiş diğer model araçlarda varken bu araçta maliyetten kısmak için var olan quasqai platformuna bi çivi bile çakmadan bize satan renaulta teşşekürler.
 
emeğinize sağlık, böyle yorumları çok takdir ediyorum. ne cicim aylarının verdiği abartı övme ne de körü körüne yerlere vurma var

aktivasyon işi beni güldürdü. gerçekten 30 dk kamyon mu takip etmek gerekiyormuş:) tüm sıfır araçlar satılmadan önce aynı uygulamadan mı geçmişler:)

neyse biraz tebessüm edelim: ninem anlatırdı eşeklerine köyün kuyusundan su yükler salarlarmış, tek başına evi bulurmuş. eşek yaşlanıp ölmüş yenisine evi öğretene kadar 10-15 kez başında adamla yollamışlar, yeni eşekte evi tek başına bulmayı öğrenmiş. eşek aktivasyonuda böyleymiş :D:D:D
 
aracınızı güle güle kullanın ama japonları bu kadar eleştirmek bana göre yanlış tamam bazı şeylerde saçmalıyorlar ama japon araçlarının farklı bir havası ve performansı oluyor bunu hem honda hemde nissan hatta toyota için söyleyebilirim.
 
aracım 1.5 dci 110 hp edc icon donanım aracımla geçirdiğim 60000 km sonrası artıları eksilerini paylaşmak istedim. Araçtaki gözüme çarpan eksi yönleri hep aracın japon tarafından kaynaklı olduğu düşünüyorum. Keşke şu araç saf kan avrupalı ya da hiç olmadı renault olabilseydi inanın şuan piyasada efsane şekilde dolaşırdı.
Silecekler berbat zaten muz silecek değildi (hangi japon arabasında muz silecek varda bunda olsun) muzla değiştirdim yine fayda etmedi silecek kolunun tam olarak cama baskı yapamadığından ötürü olduğunu düşünüyorum.
Farlar led far yağmurlu havada çok kötü sanki yokmuş gibi davranıyor. Bunu kadjara bağlamam zor led farların en büyük handikapı zaten.
Sensörler ön ve arka sensörler çok geç devreye giriyor. Bunu tamamen eski aracım olan pejo 508 ile karşılaştırarak söylüyorum onda inanılmaz hızlıydı akan trafikte çok işe yarıyordu.
Klima çözemedim gitti auto ne işe yarıyor. Eski araçlarımda belli sıcaklığa ayarladığımda ortam sıcaklığına göre kendi kendine artıp azalıyordu. Bunda bastığım zaman tepki yok aynen devam kaldığı yerden. Diğer taraftan eski aracımda 24 25 derecede aracın içi resmen hamam gibi oluyordu bunda bildiğin ılık üflüyor taki high yapana kadar.
Kararan ayna ve üzerindeki düğme hiçbir işe yaramıyor resmen iki konumda aynı gece sürüşlerinde arkadan gelen resmen gözlerimi deliyor diğer araçlarımı düşündüğümde bi halta yaramıyor. Dikiz aynasının arkasından çıkan kablo aldığım ilk günden beri gözüme takılıyor. Aynı durum nissanda da var ordan gelme parça olduğu için.
Araç içi geceleri bildiğin zifir karanlık navigasyon ekranı ışık kısması bence yetersiz en düşük derecede bile hala parlıyor gece moduna getirdiğimde yine ekranda bir ışıma var. Cam açmalarda fosfor yok zaten herkesin malumu tek dokunuşu zaten geçtim ayrıca cam açıp kaparken kapı pandizotunu itiyor cam açılırken ve aldığım günden beri sanki içinde taş toz varmış gibi cama bişeyler sürtüyor. Japon kafası işte size daha komik bişey anlatayım nissan xtrailde de aynı durum mevcut bu cam açma düğmesinde fosfor işi adamlar nereye koymuş dersiniz ayna kumanda düğmelerine fosfor koymuş gece karanlığında belki yan aynaları ayarlamak isterler diye hihi
trim sesleri orta konsoldan ve şoför tarafı hava çıkışı ve kadran çercevesini saran sert plastikden gelen sesler bozuk yolda resmen çileden çıkartıyor. Neyseki güzel asfaltta ses yapmıyor. Bide korkarak aldığım cam tavandan şuana kadar herhengi bir ses gelmedi sevindirici tarafı.
Acil fren destek sistemini neye göre çalıştığını anlamadım. Kafasına göre takılıyor resmen şehir içinde çalışmadığı için eşim başka araca arkadan çarptı. Boş bir yolda rampa tırmanırken araç içinde annem, eşim ve çocuğum varken önüm bomboşken acil fren devreye girdi araç gaz kesti fren yaptı arkadan gelen tırın arabayı haşat etmeden aracı yol kenarına zor attım. Bu olay 2 defa daha başıma geldi. Bunun için 2 farklı servise gittim bu konuda uzman olan kişi olan servisde ustayla teste çıktık oda birkaç araça yakın takip yaptı ve çalısmıyor dedi. Sonra pc ye bağlayıp teste çıktık otoyolda bir kamyon bulup onu 30 dk boyunca takip ettik sistemin aktivasyonu böyle yapılıyormuş. Her seferinde aktivasyon yarıda kaldı. Sonra servise döndük usta hocam ben sana araştırıp dönücem dedi. üzerinden 1 yıl geçti bende ugraşmaktan sıkıldım bıraktım.
Emniyet kemeri toplama mekanizması çalışmıyor yada çok gevşek her seferinde kemer sarkıp kapıya sıkışıyor kapı kapanmıyor.
Sert virajlarda koltuktan tak diye ses geliyor. Kuvvetli ihtimal koltuğu ileri kaydıran mekanizmadan geliyor ses.
Hep negatif özelliklerinden bahsettim gibi fakat bu saydıklarımı çok iyi başaran firmalar var firmayı geçtim kendi büntesinde üretilmiş diğer model araçlarda varken bu araçta maliyetten kısmak için var olan quasqai platformuna bi çivi bile çakmadan bize satan renaulta teşşekürler.


helal olsun çok güzel özetlemişsiniz.

Ne yazikki bizler qusqai almayan ama reno politikalari sebebi ile qusqainin bir tik üstü qusqadjar almişiz.

Bu millete 10 senedir bu araci sattilar ama birileride cikip cam açma düğmelerinin işiksiz ve tam otm olmadiğini, anahtardan camlarin kapatilamadiğini dillendirmemiş. olan da bizim kadjar garibime oldu.

bu kadar keyifli bir araç 5 bin tl kar edeceğim diye bu kadarmı basitleştirilir...
 
bende kadjar aldım fakat yukarda sayılanların bir çoğu bende yok inşallahta olmaz sadece biraz ses olayı var o kadar olacaktır.Bence araç biraz şans işi benim tek eleştirimde araç içi ışıklandırmada ama binilesi bir araç olmuş..bu sayılan sıkıntılar aşağı yukarı her araçta var...ya da kat kat para verip en iyisini alacaksınız..
 
Kazasız belasız sürüşler dilerim hocam. Benim de 40000 oldu. Ben sert virajdaki koltuk mekanizma sesini yaşamadım. Kutup paket ve keşif paket yok bende. Koltuklar manuel belki ordan biraz fark vardır iyi yönde. Kararan aynadan gayet memnunum ben. Hatta denemek için arkadan ışık vururken düğmesine bastım normale döndü göz delici bir ışık oluştu.
Cam açmalarda ışıklandırma olmaması benim de hoşuma gitmiyor ama artık elim alıştı. Yalnız cam açıp kaparken kapı pandizotunun oynaması bu araca yakışmıyor. İkizi olan qq da da vardı bu durum. Eski qq ise bilemiyorum. Sensör ve kameralarda devreye girmesinde gecikme var gibi ama manevra aksatacak gibi bir gecikme bende yok. Belki yarım veya 1 saniyelik. Trim sesleri Renault aşırken zaten bilerek aldım. Ama güzel asfaltta gayet güzel. Tabii daha önce Volvo araçlarım oldu onlar ile sessizlik durumunu kesinlikle mukayese etmiyorum. Bir çok özelliğini etmiyorum. Kardeşim uzun bir zaman araç test, dergi vs işleri ile uğraştığı için çok çeşit araç deneme kullanma şansım oldu. Talisman da bunlardan biriydi. Araca bayılmıştım. Fakat vites kolu bölgesinde Kadjar kadar olmasa da ondan da trim sesleri geliyordu.

Benim hoşuma gitmeyen bir durum da bagaj aydınlatmasının tek tarafta olması, Android Auto eksikliği, edc ile 4x4 alınamaması. Otomatik uzun farlar çok iyi şekilde kısaya geçiyor ama uzuna geçerken sanki çok bekliyor gibi geldi.

Aslında eksik arasanız çok olur. Ne bileyim cam kumanda ışıklandırma, kumandadan cam kapama, arka kol dayamadan yük bölmesine erişim olmaması, torpido ve ön kol dayama içinde soğutma olmaması, cd çalar olmaması, torpido aydınlatmanın 2017 ye kadar olmaması, elektronik çocuk kilidi olmaması, r-link radyosunun arasıra karışması, viraj aydınlatma sisteminde eskiyi bırakıp ucuza kaçarak vosvos tarzı sis ile viraj aydınlatmaya çalışılması

Fakat bunların hiç biri beni araçtan soğutmadı keyifle biniyorum. Araçtan aldığım keyfi törpülememek için de eco modunda kullanmıyorum. Bu sebeple klima sistemi de daha verimli oluyor.

Auto olayı Kadjar'da ilk defa denk geldim. Klimayı da kendisi açıyor ve kapıyor. Tam otomatik yani ;)

Hava yönlendirme, üfleme hızı, klima aç-kapa tamamen aracın elinde oluyor. Şimdiye kadar bir kötülüğü olmadı.

Yalnız eğer hava çok soğuk veya çok sıcaksa cam tavan perdesini kapatmazsanız klima neredeyse etki edemiyor. Bu durumu eşimin Micra'sında yaşsmıştık. 2014-2015 yılbaşısı zamanı. 30 Aralık günüydü. 1 numara oğlum o zaman 35 günlüktü. Hem aracı deneyelim hem de oğlanın 40'ını Tekirdağ'da çıkaralım deyip yola düşmüştük. Klima full sıcakta çalışıyor. İzmir-Tekirdağ yolculuğu yapıyoruz. Fakat o küçücük araba içerisinde titriyorduk. Derken aklıma cam tavan perdesi geldi. Onu çekince abartmıyorum birden bire aracın içi ısındı ve klima sıcaklığını da düşürmek durumunda kalmıştım ki Kadjar Micra'dan çok çok daha büyük bir araç. Cam tavan da büyük tabi. Etkisi mutlaka olacaktır. Bir de şu arka tarafa üfleme işini ön koltukların altından ziyade ortada ya da kapı direklerine koysalarmış çok güzel olacakmış.

Her şeye rağmen aracımı çok severek ve keyifle kullanıyorum.
 
Son düzenleme:
Arkadaşlar yeni konu açcaktım hazır konu var bende bi sıkıntımı yazıyım aracım 2015 model, 40.000km arabayı 2.el aldım alalı 3.000km oldu ekspertizde amortisörler vs %70-80 iyi çıkmıştı. Şuan aracımdan sırf amortisör sertliği yüzünden satmayı düşünüyorum kafa gidip geliyor. (Satsam ne alcam) :) Yani arabada kış lastikleri takılı bridgestone (yumuşak olması gerek), PSI değerleri olması gerektiği gibi (hatta ilk arabaya bindiğimde gittim lastikleri değiştirdim lastikçi 40psi basmıştı o vakit taş gibiydi 32lere indirdim (2.3bar) ) birazcık farketti ama çok değil. takır tukur araba sizlerinde böylemi allah aşkına inanılmaz konforsuz daha öncede çok araba kullandım en kötü deneyimim bu kadjar oldu. :)

ailemde 2016 leon, golf, 2017 insignia, var inanın leon güzel, insignia ve golf idare eder sertlikte. yani ailemle aynı yerde yaşıyorum kadjar alana kadar arabasız 1 ay geçirdim hergün birinin arabasını aldım . bizim evin oralardada yollar felaket. kadjar aldım o çukurları bozuklukları öyle bir hissettim ki 1 ay hissetmediğim çukurları keşfettim :) hiçbirinden mercedes konforu beklemiyorum tabi (mercedes c serisinin amortisörlerde beş para etmez E serisinden sonra güzel :) ) ama daha önce şirketin 25bin km deki kia ceratosunu kullandım o bile yumuşacıktı. hepsinden iyidi hatta ozaman bende audi a4 vardı bende o sert diyordum ceratodan sonra a4 ün taş gibi olduğuna karar vermiştim :) hele birde o çukurlardan geçerken trim sesleri beni benden alıyor araba dağılcak diye korkuyorum.

sonuç hiç kimse amortisör le ilgili birşey yazmamış benim arabadamı sıkıntı var yoksa sizlerdede böylemi ?? internetteki testlerde güzel vs demişler hep. Arabayı 0 almadığım için stok sertliği nedir bilemiyorum, ne yapılabilir. önerileriniz?
 
aracınız 19" jant sa evet amortisorler dediğiniz gibi.
ben özellikle 17" jant aldım rahat ettim diyebilirim.
benim tecrubelerime göre en yumuşak lastik michelin dir.
 
Geri
Üst