4WD Arazide kullanım teknikleri

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Jamboree
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
  • Etiketler Etiketler
    4x4

Jamboree

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Eyl 2012
Mesajlar
38
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Salamlar,

Dusterımı aldığımdan beri sıklıkla araziye girmem gerekiyor, bugüne kadar çoğu kez göl ve deniz kenarı ıslak çamurlu yerlere girdim ve hepsinde de 4X4 performansından çok memnun kaldım.

İlk kez geçen hafta bataklık göl kenarına girmem gerekti, 3 kişi varken araçta uzun süre yol aldım ama bir yerde kaldı,

diğer 2 arkadaş inip itmeye başladı, ben de sağ sol yapıp 1. viteste hafif hafif gaz vererek kolaylıkla saplandığım yerden çıktım.

internette farklı yol durumlarında nasıl kullanılması gerektiğiyle ilgili yazı buldum onu da sizinle paylaşayım:

Çamurlu Zeminde Sürüş

Yumuşak çamurlu zemine yaklaşırken, aracı aşırı hızlanmadan dolayı kaydırmadan hızınızı düşük oranda arttırın (2. veya 3. viteslerde). Çok hızlı giderseniz zıplama yada kontrolü kaybetme, çok yavaş giderseniz ise hızınızı kaybetme riski ile karşı karşıya kalırsınız.
Yoğun çamurda en zorlu şartlar, yerde tekerlek izlerinden kanallarla ve aks derinliğinde çukurlarla karşılaştığınızda oluşur.
Eğer izler içine girmek için fazla derinse, bunları ortalamaya çalışın. Böylece diferansiyellerin çamur üstünde sürüklenmesiyle aracın hız kaybetmesini ve çamura saplanmasını önleyebilirsiniz. Her zaman istikrarlı bir hız tutturmaya çalışın.
Tekerlek izlerinin olduğu bölgelerde aracı kullanırken, hızınızı değiştirin ve direksiyonu sağa-sola oynatın. Bu lastiğin omuzlarındaki dişlerin tutunmasını ve izlerin kenarını dişlemesini sağlar.
Hiçbir zaman izlerin dışına çıkmaya çalışmayın ve direksiyonun kendi yönünü bulmasına izin verin. Mümkün oldukça tekerlek tonozlarının arasının çamurla dolup dolmadığının kontrolünü yapın. Bu tıkanma lastiğin çamuru tabanından atmasına engel olacaktır.





KAR


Hafif karlı yol koşullarında lastikler kabuğu yaracak ve aşağıdaki yüzeyde tutunacaktır.
Aracı yüksek viteste kullanın ve birden hızlanma ve ani frenlemeden kaçının.
Derin karda motoru (revving) kaçının, düşük viteste ve az gaz vererek ilereleyin; bu durum lastiklerin kaymak yerine zemini dişlemesine ve tutunmasına yol açacaktır.
Çok zorlu koşullarda zincir takmak yararlı olabilir.





Kum


Yumuşak kumda yüksek viteste 4 çekiş sistemiyle ilerleyin – bu durum hızınızı muhafaza etmenizi sağlayacaktır, fakat eğer araç kuma saplanırsa, düşük viteste ilerleyin. Yumuşak ve seyrek kum çekiş gücünü olumsuz yönde etkiler ve çoğu kez tam gaz kullanarak devamlı hız gerektirir.





Taşlı Zemin


Taşlı zeminde başarılı olma yeteneği diferansiyele, vites sistemine ve frenlere zarar vermeden mümkün olan her yerde aracın yerden yüksek tutulmasıyla gerçekleşebilir. Taşlı eğimlere tırmanırken tork güçten daha önemlidir. Bu sebeple birinci veya ikinci vitesleri kullanmak daha uygundur. Lastiklerin kaymasını önlemek için gazı hafif verin.





Su Geçişleri


Sulu alanlardan geçerken, elektrik sisteminizin korunmuş olması çok önemlidir. Hassas parçalar üzerindeki silikon bazlı yağlama işlemi iyi bir fikir olarak düşünülebilir. Elbetteki hava girişinin sudan arınmış olması çok hayati bir durum arz eder. Motora girme işlemi kaçınılmaz ve pahalıya mal olan bir olaydır. Su birikintisine girmeden önce yol ve su durumunu iyi analiz etmek çok önemlidir. Göz önünde bulundurulması gerekenler: -Nehir akıntısında olduğu gibi, hızlı akış temiz alüvyonsuz su olduğu anlamına gelir. Ağır akış ise derindeki yumuşak alüvyon anlamına gelir. -Suyun derinliğini ve alüvyon seviyesini kontrol ediniz. Buna ek olarak ilerleyişinizi engelleyebilecek delikleri ya da büyük taşları da kontrol ediniz. -Birikintilere giriş ve çıkışlarda yakından dikkatle bakınız, çıkışlarda az bir hıza sahip olacağınızı aklınızdan çıkarmayınız. Suya girerken düşük vitese(2.) geçiniz. Yay dalgaları yaratmak demek aracın önündeki suyun daha derin olduğu ancak dalganın ardından bir oluk oluştuğu anlamına gelir, örneğin motor bölmesinde olduğu gibi. Eğer çok hızlı giderseniz oluşan yay dalgası motor bölmesindeki ani düşüş etkisini kaybederek kaporta üzerinde kırınıma uğrar. Sudan çıkışta frenleme verimliliğini eski haline getirebilmek için hafifçe ayak freniyle kısa bir süre ilerleyin.Radyatörünüzün çamur ya da yaprak gibi değişik maddelerden arınmış olup olmadığını ve de eğer su tabakasının altındaki hasara sebep olabilecek muhtemel engelleri göremeyecek durumdaysanız, elbetteki lastiğinizin hasar durumunu, kontrol ediniz.
 
özellikle suda geçiş çok dikkat ister, çok rısklıdır... far altı hızasında hava emiş var... tamponu geçmemesi çok ıyı olur... su tampon hızasını geçerse, içerde elktrik tesisat sorun açabilir... su geçişleri modlanmış(yukseltme,elk.motor.hava koruma,vb) araçlarda daha az rısklıdır...:eyv

I78a_96YlBlsSrLFacDbMPa-eMGSnZhfypGH8FZF-iQfLneHRg.webp
images
QxyRbjopdtmxYsi77zuop9OKrE0NLtBmYJC2dL3whSFatboUcy.webp
 

Ekli dosyalar

  • I78a_96YlBlsSrLFacDbMPa-eMGSnZhfypGH8FZF-iQfLneHRg.webp
    I78a_96YlBlsSrLFacDbMPa-eMGSnZhfypGH8FZF-iQfLneHRg.webp
    10.6 KB · Görüntüleme: 42
Son düzenleme:
Bataklıkta batınca sağ sol yaparak gömüldüğü yerden ileri geri yaparak kurtarmak işe yarıyor
 
Geri
Üst