308, Golf'ten Daha İyi Oldu!

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan ByTyFn
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

ByTyFn

Tayfun SÖYLEMEZ,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Şub 2013
Mesajlar
8,051
Tepkime puanı
930
Puanları
0
Yaş
36
[h=2]PSA-Opel ortaklığında geliştirilen EMP2 platformunun ilk üyelerinden olan yeni Peugeot 308’in Ürün Direktörü Laurent Declerck, kompakt hatchback sınıfının referans noktası Volkswagen Golf’ten daha iyi bir teklif sunduklarını iddia ediyor. [/h]
308 ile kompakt sınıftaki pozisyonunuz değişecek mi?Laurent Declerck: Yeni 308, gamda yükselişi temsil eden bir araç. Burada hedef, hem çağdaş hem de yeni bir alternatif sunmaktı. Bu nedenle segmentin kalbini oluşturan değerlere odaklandı. Sınıfının en kompakt aracı olurken, en büyük bagaj da yeni 308'de. 4 öncelik bazında tasarlandı: Stil, sürüş deneyimi, tüketim verimliliği ve kalite. Bu unsurlara dayanarak rakiplerimizin karşısında duracağız.

208'in maliyeti 207'ye göre daha düşük olarak açıklanmıştı. 308'de de böyle bir durum söz konusu mu?

L.D.: Üretim maliyeti konusunda dışarıya bilgi verme alışkanlığımız yoktur. Önemli olan müşteriye sunduğumuz maliyetin uygun olmasıdır. Yeni 308'de de fiyatlandırmamız sınıfının en iyilerinden biri olacak.

308 R Concept'in seri üretime geçişi hakkında bilgi verir misiniz? Bu denli güçlü bir otomobil sadece ön tekerleklerinle aktarımda sorun yaşamaz mı?

L.D.: 308 R Concept'i seri üretime almayı düşünüyoruz ancak alacağımız ilgiye bağlı olarak bu gerçekleşecek. Araçta RCZ R'daki altyapı var. Aktarma konusunda mükemmel bir altyapısı var. Sınırlı diferansiyel kilidi sayesinde sorunsuz bir aktarım olacak. Yeni EMP2 platformu buna uygun.

HybridAir teknolojisi 308'de de uygulanacak mı?

L.D.: EMP2 platformu HYbrid4 ve HybridAir'e uyumludur. Ancak şimdilik klasik uygulamalara odaklandık. 82 gr/km'lik bir emisyon değerine ulaşmış olduğumuz bir versiyonumuz da var ki, bu da Toyota Prius'tan bile iyi. Aracın hafifliğinden yararlanarak verimliliğe ulaşmak istiyoruz.

308'de kaç karoser tipi olacak?

L.D.: 2014 Cenevre Otomobil Fuarı'nda 308'in station karoserlisini sunacağız. Bir de sportif bir versiyonumuz olacak. 308 uluslararası bir araç olmayı hedefliyor. Küresel ihtiyaçlara uygun şekillenecek. 308 şu anda dünyanın hemen her kıtasında pazarlanıyor ve bu devam edecek.

208'deki direksiyon ve dokunmatik ekran gibi sistemi uygulamalardan memnun kalmış olacaksınız ki; 308'de de bu tipte uygulamalar var. Nasıl tepkiler alıyorsunuz bunlarla ilgili?

L.D.: Anketler aracılığıyla aldığımız geri dönüşlere bunlar aracın en güçlü yönlerini oluşturuyor. Küçük direksiyon ve gösterge panelinin göz hizasında olması seviliyor. 308'deyse göstergeler daha büyük ve ayrık. Ayrıca devir göstergesi de ters yönde çalışıyor. Dokunmatik ekrandaysa 7 farklı kısayol tuşu var. Bunlar, havalandırma, müzik, navigasyon, telefon, araç ayarları gibi fonksiyonlardır. Bu sayede 208'den daha fazla fonksiyon sunuyor.

Tam otomatik şanzıman uygulamasına geçecek misiniz, özellikle dizel motorlarda?

L.D.: Evet, Aisin tarafından geliştirilen, üçüncü nesil otomatik şanzımanlarımız olacak. 6 kademeli olan bu şanzımanlar tam otomatik yapıdalar. Yakıt tüketimi çok önemli bir konu ve manuel şanzımanlarla hemen hemen aynı seviyelerde olacaklar. Araçları bahar aylarında göreceğiz. Bu tipteki bir şanzıman 3 silindirli motorda da olacak.

Kişiselleştirme seviyeleri nasıl olacak?

L.D.: Çok çeşitli ekipmanlar olacak. Artık daha fazla donanım arzı var. Dileğiniz 308'i yaratma imkanınız olacak. Bunlar size yetmezse, yetkili bayilerimizde daha fazla sportif aksesuar bulacaksınız.

Yıllardır kompakt sınıfta yaptığımız karşılaştırmalarda hep Volkswagen Golf birinci olur. Yeni 308 ile bu seviyeyi aşacak gibi düşünüyor musunuz?

L.D.: 308'de stil ve çağdaşlık var ki; bu da Golf'ten iyi. Hacimlerin dengesi var. Tamamen LED'li farlarımız var. Sunduğumuz pek çok donanım Golf'te yok. Üstelik iç mekan da daha modern ve kolay kullanımlı. Sürüş deneyimine gelince, kendi fikrinizi kendiniz vereceksiniz. EMP2 platformu hem konfor hem de dinamizm sağlayacak. Segmentte yeni referans oluşturacağız. Yakıt tüketimine gelince 308, Golf'ten daha hafif ve bu da lehimize bir durum teşkil edecek. Güvenlikte de en iyilerden biriyiz. Algılanan kalite konusunda da her zamankinden daha iyiyiz. Bunu biz değil, bağımsız kuruluşlar söylüyorlar.

Yazı: Birkan Demir Çalışkan




622334754717.webp

622397778717.webp

Küçük direksiyon simidinin üzerinde izlenen gösterge tablosu, kısayol tuşları da bulunan dokunmatik ekran ve kaliteli iç mekan, 308'de dikkat çekiyor.622466418717.webp
 

Ekli dosyalar

  • 622334754717.webp
    622334754717.webp
    29.5 KB · Görüntüleme: 0
  • 622397778717.webp
    622397778717.webp
    22.6 KB · Görüntüleme: 0
Şu göstergeler çok itici geliyor,kullanım tarzımıza ters bir duruşu var...
 
aynen bir garip ya... :)
 
Vites Topuzu çok büyük aynı çarpmalı kamyon vitesleri gibi duruyor hehe
 
Ben çok beğendim... Tasarım baya iyi. İç mekan içinde Kubilay abiye katılıyorum vites topuzu biraz büyük. :)
 
bana citroen c4 ü hatırlattı o arabada nasıl bi direksiyon sistemi vardı hiç anlamadım
vcq1.jpg
 
Geri
Üst