3 aydır ustaların sebebini bulamadığı arıza

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan DjTurkBoy
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

DjTurkBoy

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 May 2018
Mesajlar
5
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Herkese merhaba, forumda aradım ama istediğimi bulamadım. 3 aydır servislerin çözemediği bir sorun hakkında bilgilerinize danışmak istiyorum. Megane 2 Dynamic 2005 Benzin-lpg aracım var. Rölantide sıkıntı vardı. Yağlı kasnağı değiştirdiler ama yinede tam anlamıyla düzelmedi. Hatta şimdide ilk çalıştırmada sanki akü bitiyormuş gibi tavan lambası ve farların körleşmesi marşın basmaması gibi sıkıntılar var. Akü değil diye düşünüyorum çünkü ikinci marşa basışımda motor çalışıyor. Birde 3000-4000 devir arası araba tekliyor. Devir saati kısada olsa aşağı yukarı oynuyor. Gideyim gitmeyeyim diyor. Götürdüğüm ustalardan birisi iticiler dedi diğeri iticiden değil dedi. 3 aydır soruyorum sorguluyorum ustalara götürüyorum ama nafile çözen bilen olmadı. Daha önceden başından böyle birşey geçen varsa ve yardımcı olursanız çok minnettar olacağım. Arabamı seviyorum satmak istemiyorum öncesinde çoğu arabaya kafa tutuyordum ama şimdi :(
 
öncelikle ateşleme sistemine bir baktırın derim.bujiler ve bobin.
 
Bugun sabah baktırdım bujilere. Bir tanesinde ıslaklık vardı rengi kararmış. Usta kapak su kaçırıyor ya çatlak ya da conta yanmış dedi. 3500 lira fiyat çekti. Bende pek güvenemedim acaba gerçekten o fiyata olur mu ya gerçekten arıza orada değilse sırf para almak için söylediyse diye. Sizce mantıklı mı buji yatakları ıslanınca bu arızayı yapar mı ve bu fiyat normal mi?
 
Manyetik kaptör ve kam mili kaptörüne hiç bakıldımı ? Tavsiyem araç 100bin km üzerindeyse iki sensörüde değiştirin servis bilgisayarı olan bir yerde de beyine program atılsın , gaz kesmeyi manyetik kaptörden yapabiliyor . Söylediğim iki sensör bir çok şeyi etkiliyor . Üst kapak işine hiç girmeyin her ağızdan bir laf çıkar bilende konusur bilmeyende . Sizin şuan için tek güveneceğiniz servis bilgisarı olmalı . Problemin şu aşamasında yetkili serviste veya servis bilgisayarı olan bir özel serviste araç bilgisayara bağlanıp bakılmalı.

MX4 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Manyetik kaptor değiştirildi. Kam mili kaptörüde kontrol edildi. Bu dediklerim renault özel serviste bilgisayardan bakılarak yapıldı. Ama program herhangi bir hata bulamadı. Dediklerine göre arıza mekanik olduğu için program arıza göstermiyormuş. Programın gösterdiği arıza elektronik beyin arızalarıymış.
 
Aracınızda ilk olarak ateşleme sisteminin düzgün olduğundan, yani buji-bobin grubunun tam anlamıyla görevini yerine getirdiğinden emin olunmalı. Ardından kam mili kaptörü değiştirilerek enjeksiyon beynine clip cihazı ile referans kodu girilerek yazılım güncellemesi atılmalı. Tüm bunlardan önce fren pedalındaki müşiri kontrol edin hatta değiştirin 30 liralık parça. Şayet bu fren müşiri arızalı olursa araba gaz kesme, gaz yememe hatta frenleme yapar kendi kendine çünkü enjeksiyon beynini yanıltır.
 
Aracınızda ilk olarak ateşleme sisteminin düzgün olduğundan, yani buji-bobin grubunun tam anlamıyla görevini yerine getirdiğinden emin olunmalı. Ardından kam mili kaptörü değiştirilerek enjeksiyon beynine clip cihazı ile referans kodu girilerek yazılım güncellemesi atılmalı. Tüm bunlardan önce fren pedalındaki müşiri kontrol edin hatta değiştirin 30 liralık parça. Şayet bu fren müşiri arızalı olursa araba gaz kesme, gaz yememe hatta frenleme yapar kendi kendine çünkü enjeksiyon beynini yanıltır.

Cem Armutcu Durmak Yok Yola Devam Forumlarda Bile Yetişiyon Milletin Sorunlarına :)
 
Geri
Üst