2300 devirden sonra ıslık sesi

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan 07ELD
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

07ELD

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Şub 2020
Mesajlar
7
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
32
merhabalar 105 beygirlik 6 ileri düz vites aracımda turbo yağ kaçağından dolayı revizyon oldu. aracı aldığımda 2300 devri geçince inceden bi ıslık sesi geliyor ve devir yükseldikçe devam ediyor geri götürdüm servis turboyu tekrar değişti ve aynı ses gene var değişen hiç birşey olmadı. turboyu revizyona sokmadan öncede böyle bir ses yoktu araçta turbo 2. defa değiştiğine göre bu gelen ses ne sesi bu durumu nasıl çözeceğim.
 
merhabalar 105 beygirlik 6 ileri düz vites aracımda turbo yağ kaçağından dolayı revizyon oldu. aracı aldığımda 2300 devri geçince inceden bi ıslık sesi geliyor ve devir yükseldikçe devam ediyor geri götürdüm servis turboyu tekrar değişti ve aynı ses gene var değişen hiç birşey olmadı. turboyu revizyona sokmadan öncede böyle bir ses yoktu araçta turbo 2. defa değiştiğine göre bu gelen ses ne sesi bu durumu nasıl çözeceğim.
Turbo hortumlarında kaçak olabilir yüksek devirde basınç yükselir ve kaçak kendini ses vererek belli eder
 
sorun bunlardan değil malesef hala çözemedik
 
Merhaba, şarj dinamosuna baktırınız.
 
Benim aracımda 113bin km 2015 model ve tam ıslık sesi olmasada üfleme sesi gibi bir ses var. 2000-3000 bin arası devirlerde gaza yüklendiğimde belirgin geliyor bu ses, herhangi bir çekişten düşme duman atma gibi sorun yok, ustayada gösterdim her şey normal dedi hortumlar dahil kontrol edildi. Tamamen aracın normal çalışması ile alakalı bir ses olduğuna kanaat getirdim.
 
walla bende en son kabullendim istemeyerekde olsa sürüyorum şuan
 
Bir arkadaş özelden sormuştu mesajını bulamadım.belki burdan görür. Hortuma baktım ama göremedim çünkü üstünde başka borular vardı. Usta takarken onları söküp te takmıştı. Bende ustami aradim telefonla sordum. Hortumun adı basınç kartı hortumuymus.
 
Bir arkadaş özelden sormuştu mesajını bulamadım.belki burdan görür. Hortuma baktım ama göremedim çünkü üstünde başka borular vardı. Usta takarken onları söküp te takmıştı. Bende ustami aradim telefonla sordum. Hortumun adı basınç kartı hortumuymus.
İyi akşamlar. Arıza için hotrum ve boruları kontrol ettirmişsiniz. Peki intercoolleri kontrol ettirdiniz mi? Genellikle arızalı turbo sonrasında intercooller yağ sebebiyle inceden delinebiliyor. Genellikle hacminin çok büyük olması sebebiyle, üst devirlerde motorun tam kapasitesinde kaçağı belli ediyor. Ayrıca, westengate kaçış ventili ayarını da kontrol ettirin derim. Genellikle hortum kaçakları düşük devirlerde gaza yüklenmelerde kendini çok belli eder. yüksek devirde araç motor açısından daha rahat bir şekilde çalıştığı ve turbonun da hava üretme kapasitesi yüksek olduğunda, bu yüksek basıncı dengeleyen wetengate, eğer erken açılıyor yada hortumunda kaçak varsa bu tür ince ıslık seslerini duyabilirsiniz. (turbonuzun yeni olması sebebiyle turbonun sağlam olduğunu varsayarak)
 
Ustam benim aractaki sorun o zamanlar hallolmustu. Başka bir arkadaş sordu hangi boru diye ama özel mesajları bulamadım. Bende burdan yazdım aynı sorun diye.
 
Geri
Üst