2018 megane 4 İlk Araç için ne tavsiye edersiniz ?

Creadem

Kayıtlı Üye
54-Sakarya
Katılım
24 Kas 2024
Mesajlar
3
Tepkime puanı
2
Puanları
3
selamlar. İlk aracım Megane 4 2018 model Touch paket. Araç için kullanımı tavsiyelerinizi merak ediyorum.

Ayrıca ekran taktırmak istiyorum ama çin malı kalitesiz görüntüsü olanlar dışında orjinal bir üst paket ekranı uyar mı yoksa tesla ekranı car playli çok iyi tavsiye edeceğiniz var mı ?

Araç ön park senaörü ve geri görüş kamerası da yok. Bunlarıda ekranla yapmak isterim.

Kısacası benim gibi ilk aracı megane olan birine ilgili üyelerden destek fikir alabilirsem çok mutlu olurum.
 
Al üzmez, ekran konusunda sayısız seçenek var
 
  • Teşekkür Et
Tepkiler: Creadem
Merhaba

Arabanız hayırlı olsun. İyi günlerde kullanın.

2018 Megane 4 Touch paket araba sahibiyim. Benimki 1.5 DCI EDC vites. Ben de yeni aldım sayılır. Yaklaşık 4 ay oldu. Ben de ekran taktıracağım. Kendimi biraz toparlamak istiyorum. Ben Renolock isimli yerde yaptıracağım. Gayet kaliteli ekran takıyorlar. MyNavi marka. Sıkıntı yaşayan bir Allah kuluna denk gelmedim. Diğer yerlerden biraz fazla ücreti var ama başka yerlere taktırıp sıkıntı yaşayanları görünce, hatta kavga döğüş söktürenleri görünce insan bir fazla vermeyi göze alıyor.

Biz arabaya parlak kromlar taktırdık. Kapı eşiklerine ve bagaj eteğine. Koltuklara kılıf aldık. Çok güzel oldu. Arabanın içindeki siyah hakimiyeti yıkıldı. Daha bir albenili oldu.

Arabanız otomatik mi. Bilmiyorum. Eğer otomatik ise şanzıman yağını değiştirmenizi tavsiye ederim. Ben değiştirdim. Önceki sahibi galiba hiç değiştirmemiş. Pekmez gibi yağ çıktı içinden.

Eğer sürekli şehir içi kullanacaksanız (bence) ECO modda kullanmayın. Ben daha 3 gün öncesine kadar hep ECO modda kullandım. Bir şikayetim yoktu. Fakat 2 gün önce ECO modunu kapatıp bir deneyeyim dedim. Arabanın gaz tepkileri biraz daha iyi oldu. ICON paketteki spor modu kadar değil ama yine de gayet iyi oldu.

Uzun yolda ECO mod ile kullanabilirsiniz. Fakat bu modun kapalı ve açık olması arasındaki fark 1 litre yakıta denk geliyormuş. Ben uzun yolda ECO mod ile 120 km hızlarda gittim. 4 litre yaktı. ECO mod kapalı olsa demek ki 5 litre yakacakmış.

Eğer arabanız otomatik ise; Bulunduğunuz şehirde trafik sıkışıklığı yoğun ise ve uzun sürerse arabayı manuel moduna alıp sürün. Böyle yaparsanız kavramanın ömrünü uzatırsınız. Dik rampalarda da manuel modda kalkılması tavsiye ediliyor ama bu bana saçma geliyor. Çünkü zaten arabada bir yokuş kalkış destek sistemi var. Araba geri kaçmıyor ki. Geri kaçan arabayı kavrayan kavrama seti daha çok yıpranır. Fakat yokuş kalkış zaten arabayı geri kaçırmıyor.

Ben böyle düşünüyorum.

Bir de bazılarının bilmediği bir özelliğinden bahsedeyim. Arabayı stop ettiniz ve arabadan uzaklaşamaya başladınız. Araba kendini kilitledi. Fakat cam açık kaldı. Tekrar arabaya girip kapatmanıza gerek yok. Kartın üzerindeki kapı kilitleme tuşuna peş peşe iki kere basın. 4 cam da kapanır.

Yağmur yağdığında silecekleri istediğiniz süre aralığında çalıştırabiliyorsunuz.

Bir otoparka girdiğinizde eğer aracınızın yerini unutursanız kumandada bunun için tuş var. Basınca farları yakıp söndürüyor. Ben burdayım diyor bir yerde.

Kumandada bagaj açma tuşu var. Bir çok kişi o tuşa fareye tıklar gibi tıklıyormuş. Ama bagaj açılmıyormuş. O şekilde olmayacak. Tuşa bir kere biraz uzun basılacak. Bagaj açılıyor.

Aklıma gelenler şimdilik bunlar.
 
Merhaba

Arabanız hayırlı olsun. İyi günlerde kullanın.

2018 Megane 4 Touch paket araba sahibiyim. Benimki 1.5 DCI EDC vites. Ben de yeni aldım sayılır. Yaklaşık 4 ay oldu. Ben de ekran taktıracağım. Kendimi biraz toparlamak istiyorum. Ben Renolock isimli yerde yaptıracağım. Gayet kaliteli ekran takıyorlar. MyNavi marka. Sıkıntı yaşayan bir Allah kuluna denk gelmedim. Diğer yerlerden biraz fazla ücreti var ama başka yerlere taktırıp sıkıntı yaşayanları görünce, hatta kavga döğüş söktürenleri görünce insan bir fazla vermeyi göze alıyor.

Biz arabaya parlak kromlar taktırdık. Kapı eşiklerine ve bagaj eteğine. Koltuklara kılıf aldık. Çok güzel oldu. Arabanın içindeki siyah hakimiyeti yıkıldı. Daha bir albenili oldu.

Arabanız otomatik mi. Bilmiyorum. Eğer otomatik ise şanzıman yağını değiştirmenizi tavsiye ederim. Ben değiştirdim. Önceki sahibi galiba hiç değiştirmemiş. Pekmez gibi yağ çıktı içinden.

Eğer sürekli şehir içi kullanacaksanız (bence) ECO modda kullanmayın. Ben daha 3 gün öncesine kadar hep ECO modda kullandım. Bir şikayetim yoktu. Fakat 2 gün önce ECO modunu kapatıp bir deneyeyim dedim. Arabanın gaz tepkileri biraz daha iyi oldu. ICON paketteki spor modu kadar değil ama yine de gayet iyi oldu.

Uzun yolda ECO mod ile kullanabilirsiniz. Fakat bu modun kapalı ve açık olması arasındaki fark 1 litre yakıta denk geliyormuş. Ben uzun yolda ECO mod ile 120 km hızlarda gittim. 4 litre yaktı. ECO mod kapalı olsa demek ki 5 litre yakacakmış.

Eğer arabanız otomatik ise; Bulunduğunuz şehirde trafik sıkışıklığı yoğun ise ve uzun sürerse arabayı manuel moduna alıp sürün. Böyle yaparsanız kavramanın ömrünü uzatırsınız. Dik rampalarda da manuel modda kalkılması tavsiye ediliyor ama bu bana saçma geliyor. Çünkü zaten arabada bir yokuş kalkış destek sistemi var. Araba geri kaçmıyor ki. Geri kaçan arabayı kavrayan kavrama seti daha çok yıpranır. Fakat yokuş kalkış zaten arabayı geri kaçırmıyor.

Ben böyle düşünüyorum.

Bir de bazılarının bilmediği bir özelliğinden bahsedeyim. Arabayı stop ettiniz ve arabadan uzaklaşamaya başladınız. Araba kendini kilitledi. Fakat cam açık kaldı. Tekrar arabaya girip kapatmanıza gerek yok. Kartın üzerindeki kapı kilitleme tuşuna peş peşe iki kere basın. 4 cam da kapanır.

Yağmur yağdığında silecekleri istediğiniz süre aralığında çalıştırabiliyorsunuz.

Bir otoparka girdiğinizde eğer aracınızın yerini unutursanız kumandada bunun için tuş var. Basınca farları yakıp söndürüyor. Ben burdayım diyor bir yerde.

Kumandada bagaj açma tuşu var. Bir çok kişi o tuşa fareye tıklar gibi tıklıyormuş. Ama bagaj açılmıyormuş. O şekilde olmayacak. Tuşa bir kere biraz uzun basılacak. Bagaj açılıyor.

Aklıma gelenler şimdilik bunlar.
Çok teşekkür ederim. Önerilerinizi harfiyen uygulayacağım. Araçlarla ilgili çok bir deneyimim yok. Birşeyleri sorup öğrenmekte ve uygulamaktan da gücenmem. Vermiş olduğunuz bilgiler için bir kere daha teşekkür etmek isterim. İyi günler ,iyi sürüşler dilerim.
 
  • Teşekkür Et
Tepkiler: Dünyalı
Yeni aracınız hayırlı uğurlu olsun, kazasız belasız sürüşler dilerim.

Aracınızın bakım kilometrelerini ve sürelerini mutlaka öğrenmenizi, aynı zamanda yetkili veya güvenilir yerlerde bakım yaptırmanızı öneririm.
 
  • Teşekkür Et
Tepkiler: Creadem
Çok teşekkür ederim. Önerilerinizi harfiyen uygulayacağım. Araçlarla ilgili çok bir deneyimim yok. Birşeyleri sorup öğrenmekte ve uygulamaktan da gücenmem. Vermiş olduğunuz bilgiler için bir kere daha teşekkür etmek isterim. İyi günler ,iyi sürüşler dilerim.
Aklıma gelmişken. Diyelim ki düz bir yerdesiniz. Duruyorsunuz ve hareket edeceksiniz. D'ye taktınız. Veya manuel vitese geçirdiniz. Farketmez. Ayağınızı frenden çektiniz. Gaza basmadan arabanın yürümesini bekleyin. Araba kendi kendine yürümeye başladıktan sonra gaz verin.

Bunlar küçük ayrıntılardır ama parça ömrünü uzatır.

Çok ve uzun süreli sıkışık trafikte neden manuel vitese alınması gerektiğini söyleyeyim. Megane 4 araçlar otomatik viteste 10 km hıza çıkınca 2. vitese geçiyorlar. Sürekli 15 km ile 5 km hızlarda seyreden trafik düşünün. Kavrama sürekli olarak 1. vites ile 2. vites arasında gidip gelecek. Ama siz eğer manuel kullanırsanız sıkışık trafikte 20 km hıza bile çıksanız araba 1. viteste yol almaya devam edecek ve kavrama sürekli değişmeyecek.

Otomatik vites yakıtı az yakmak için hemen vites değiştiriyor. Ama bu da kavramanın ömrüne etki yapıyor.

DSG'lerde bu durum daha felaket. Mesela Passat. 4 km hıza çıkınca 2. vitese geçiyor. Araç tamamen durmadıkça tekrar 1. vitese inmiyor. Fakat sürüş konforunu olumsuz etkilememek için 2. viteslerde kalkış yaparak yarım gaz, yarım debriyaj yapıyor. DSG'lerin çabucak ısınmasının sebeplerinden biri bu işte.

Hani bazıları diyor ya. EDC güzeldir ama asla bir DSG değildir. Ben de diyorum ki. İyi ki değil.

Otomatik vites yakıtı az yakmak için hemen vites değiştiriyor. Ama bu da kavramanın ömrüne etki yapıyor.
 
  • Teşekkür Et
Tepkiler: Creadem
Aklıma gelmişken. Diyelim ki düz bir yerdesiniz. Duruyorsunuz ve hareket edeceksiniz. D'ye taktınız. Veya manuel vitese geçirdiniz. Farketmez. Ayağınızı frenden çektiniz. Gaza basmadan arabanın yürümesini bekleyin. Araba kendi kendine yürümeye başladıktan sonra gaz verin.

Bunlar küçük ayrıntılardır ama parça ömrünü uzatır.

Çok ve uzun süreli sıkışık trafikte neden manuel vitese alınması gerektiğini söyleyeyim. Megane 4 araçlar otomatik viteste 10 km hıza çıkınca 2. vitese geçiyorlar. Sürekli 15 km ile 5 km hızlarda seyreden trafik düşünün. Kavrama sürekli olarak 1. vites ile 2. vites arasında gidip gelecek. Ama siz eğer manuel kullanırsanız sıkışık trafikte 20 km hıza bile çıksanız araba 1. viteste yol almaya devam edecek ve kavrama sürekli değişmeyecek.

Otomatik vites yakıtı az yakmak için hemen vites değiştiriyor. Ama bu da kavramanın ömrüne etki yapıyor.

DSG'lerde bu durum daha felaket. Mesela Passat. 4 km hıza çıkınca 2. vitese geçiyor. Araç tamamen durmadıkça tekrar 1. vitese inmiyor. Fakat sürüş konforunu olumsuz etkilememek için 2. viteslerde kalkış yaparak yarım gaz, yarım debriyaj yapıyor. DSG'lerin çabucak ısınmasının sebeplerinden biri bu işte.

Hani bazıları diyor ya. EDC güzeldir ama asla bir DSG değildir. Ben de diyorum ki. İyi ki değil.

Otomatik vites yakıtı az yakmak için hemen vites değiştiriyor. Ama bu da kavramanın ömrüne etki yapıyor.
Çok teşekkür ederim . İlk aracım ve daha önce hiç bir deneyimim olmadı .

Aklıma takılan başka bir durumda şöyle. Şimdi ekran taktırma düşüncesindeyim . Bununla birlikte Geri Görüş Kamera ve ön park sensörü de düşünüyorum. Bir üst paketin orjinal ekranını mı takayım yoksa Renolock ( Stabil çalışıp çalışmadığını bilmediğim için ) ekranı mı ? Buna yorumunuz merak ediyorum .

Teşekkür ederim
 
  • Beğen
Tepkiler: Dünyalı
Çok teşekkür ederim . İlk aracım ve daha önce hiç bir deneyimim olmadı .

Aklıma takılan başka bir durumda şöyle. Şimdi ekran taktırma düşüncesindeyim . Bununla birlikte Geri Görüş Kamera ve ön park sensörü de düşünüyorum. Bir üst paketin orjinal ekranını mı takayım yoksa Renolock ( Stabil çalışıp çalışmadığını bilmediğim için ) ekranı mı ? Buna yorumunuz merak ediyorum .

Teşekkür ederim
Merhaba. Aynı model olup bir üst paketin ekranını bulabilirseniz taktırın. Ama bir üst paket için sadece ekran değişmiyor. Beyin de değişiyor. Ve ayrıca 2018 model icon paket bir arabanın beyin ve ekranını bulmanız çok zor. Daha yukarı modellerinki de size uymaz. Çünkü sizin aracınız Faz 1. Güncel araçlarınki Faz 2.

Bence Renolock ile görüşün. Onların tavsiye ettiği ekranı taktırın. Sıkıntı yaşamayın.
 
Geri
Üst