- Katılım
- 8 Mar 2017
- Mesajlar
- 88
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 36
Değerli arkadaşlar kolay gelsin. Bir hafta önce bir symbol aldım. Aranıza ve formunuza yeni dahil oldum. Aracımla ilgili sıkıntılarım aşağıdaki gibidir. Yardım edebilecek olursanız sevinirim.
Araç 2014 model 1.2 55 kw. Kilometresi 17100 'de yani km daha çok düşük. Araç ilgili her türlü geçmiş, kaza, sigorta, servis, tramer vd. sorgularını yaptırdım araba tertemiz çıktı. Kaput kapağını kaldırdım aracın motoru gayet temiz, terlemesi vb. kirlenmeleri bulunmuyor. Arabada lpg yok. Geleli sorunumuza,
--> Aracım sabah motor soğukken gitmezlik yapıyor. 1. ve 2. viteste giderken çok zorlanıyor. 3. vitese geçtikten sonra vites hafif titriyor ve araba silkeleme yapabiliyor. Daha sonra motor ısınınca sorun düzeliyor fakat genede araç tam performansla gitmiyor. Ayrıca depriyaja basınca özellikle kalkarken bir sesle kalkıyor (yanılmıyorsam volanttan gelen bir ses olabilir), daha sonra duruyorum ayağımı depriyajdan çekince bu seferde deprijay setinden bir titreme sesi geliyor.
Bu arada benden önceki sahibi yani ilk sahibi aracı zamanında periyodik bakımına götürmediği için ilimizdeki yetkili servis garanti kapsamı dışında kaldığını söylüyor. Renaul Maise yazdım durumu bekliyoruz bakalım. Bu arada ben düzelirmi ümidi ile servis dışında buji ve buji kabloları değiştirildi. Fakat silkeleme düzelmedi. Bu arada esas sorunumuz aracın silkeleme yapması ve motorun performasınız düşük olması. Ayrıca özel servislerde makineye bağlattık herhangi bir arıza vermiyor. Ayrıca araba dada arıza lambası yanmıyor.
Şimdi önerileriniz varmıdır acaba. Ayrıca bir takım sorularım olacak.
1- Bu modellerde rolanti valfi yeri nerededir nasıl temizleyebilirim?
2-Bazı ustalar sibob ayarı olması gerekiyor dediler. Bu modellerde sibob ayarı varmıdır yaptırmalımıyım. (aracın motoru taptaze üst kapağını açtırmak istemiyorum).
3-Ateşleme bobini tavsiyeniz varmıdır? Bu arada bujilere bakıldı baktırıldı buji ile ilgili olmadığını düşünüyoruz.
4-Bazı ustalar da benzin pompası diyor. Benzin pompası konusunda önerileriniz varmıdır.?
5-Yetkili servis bilgisayar da arıza tespitine 250.00 tl istedi. biraz pahalı geldi. bilgisayara yetkili servistemi girdirmeliyim?
6-Bunun dışında bir özel serviste motorun ölçümlerini yapmak için sabahtan bırakırsın dedi motor soğuyunca ölçerek sorunu giderebiliriz dedi.
7-Bosch, clean gibi temizlik işlemleri işe yararmı yapmalımıyım?
8-Baskıdan gelen sesle ilgisi olabilir mi. Araç 5. viteste 2.000 devirde kalkıyor. Balata bitmiş midir.
9- Map, oksijen, beyin programlama gibi sensörleri baktırmak ve beyne reset attırmak gibi tavsiyelerde var fakat sanayide tam bir arıza tespiti yapamıyorlar sanki.
10-Bunlar sadece aklıma gelen bazıları. Başına gelen varsa benimle tecrübelerini paylaşırsa çok sevinirim. Önerileriniz var lütfen yardımcı olunuz. Arabayı bir heves ile aldım ama şu an binmek dahi istemiyorum. Saygılarımla.
Araç 2014 model 1.2 55 kw. Kilometresi 17100 'de yani km daha çok düşük. Araç ilgili her türlü geçmiş, kaza, sigorta, servis, tramer vd. sorgularını yaptırdım araba tertemiz çıktı. Kaput kapağını kaldırdım aracın motoru gayet temiz, terlemesi vb. kirlenmeleri bulunmuyor. Arabada lpg yok. Geleli sorunumuza,
--> Aracım sabah motor soğukken gitmezlik yapıyor. 1. ve 2. viteste giderken çok zorlanıyor. 3. vitese geçtikten sonra vites hafif titriyor ve araba silkeleme yapabiliyor. Daha sonra motor ısınınca sorun düzeliyor fakat genede araç tam performansla gitmiyor. Ayrıca depriyaja basınca özellikle kalkarken bir sesle kalkıyor (yanılmıyorsam volanttan gelen bir ses olabilir), daha sonra duruyorum ayağımı depriyajdan çekince bu seferde deprijay setinden bir titreme sesi geliyor.
Bu arada benden önceki sahibi yani ilk sahibi aracı zamanında periyodik bakımına götürmediği için ilimizdeki yetkili servis garanti kapsamı dışında kaldığını söylüyor. Renaul Maise yazdım durumu bekliyoruz bakalım. Bu arada ben düzelirmi ümidi ile servis dışında buji ve buji kabloları değiştirildi. Fakat silkeleme düzelmedi. Bu arada esas sorunumuz aracın silkeleme yapması ve motorun performasınız düşük olması. Ayrıca özel servislerde makineye bağlattık herhangi bir arıza vermiyor. Ayrıca araba dada arıza lambası yanmıyor.
Şimdi önerileriniz varmıdır acaba. Ayrıca bir takım sorularım olacak.
1- Bu modellerde rolanti valfi yeri nerededir nasıl temizleyebilirim?
2-Bazı ustalar sibob ayarı olması gerekiyor dediler. Bu modellerde sibob ayarı varmıdır yaptırmalımıyım. (aracın motoru taptaze üst kapağını açtırmak istemiyorum).
3-Ateşleme bobini tavsiyeniz varmıdır? Bu arada bujilere bakıldı baktırıldı buji ile ilgili olmadığını düşünüyoruz.
4-Bazı ustalar da benzin pompası diyor. Benzin pompası konusunda önerileriniz varmıdır.?
5-Yetkili servis bilgisayar da arıza tespitine 250.00 tl istedi. biraz pahalı geldi. bilgisayara yetkili servistemi girdirmeliyim?
6-Bunun dışında bir özel serviste motorun ölçümlerini yapmak için sabahtan bırakırsın dedi motor soğuyunca ölçerek sorunu giderebiliriz dedi.
7-Bosch, clean gibi temizlik işlemleri işe yararmı yapmalımıyım?
8-Baskıdan gelen sesle ilgisi olabilir mi. Araç 5. viteste 2.000 devirde kalkıyor. Balata bitmiş midir.
9- Map, oksijen, beyin programlama gibi sensörleri baktırmak ve beyne reset attırmak gibi tavsiyelerde var fakat sanayide tam bir arıza tespiti yapamıyorlar sanki.
10-Bunlar sadece aklıma gelen bazıları. Başına gelen varsa benimle tecrübelerini paylaşırsa çok sevinirim. Önerileriniz var lütfen yardımcı olunuz. Arabayı bir heves ile aldım ama şu an binmek dahi istemiyorum. Saygılarımla.