2013 model fluence fren balatası tavsiye

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan fsc1983
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

fsc1983

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Ocak 2013
Mesajlar
34
Tepkime puanı
0
Puanları
0
merhaba
fren balatası tavsiye edeceginiz marka varmı
balatalar frene basınca ugult yapmaya başladı ve daha bitmedigi halde ses yapmayan mais balatasına yakın
 
Ferodo deneyebilirsiniz, yoksa TRW yada Delphi olabilir. Ben en son Bosch aldım ses yapıyor ama taktık bir kere kullancaz artık.
 
Valla bu fren disk ve balata işinden gına geldi bana da. Orjinal diskleri 100.000 km gitmişti , o km den sonra 3 kere daha değişti şuan 235.000 km de ve gene diskler titiriyor , torna yaptırmaktan da usandım artık. Şuan Renault da 4 yaş üzeri araçlara Mart sonuna kadar %30 parça ve işçilikte indirim kampanyası varmış, ben orjinalle değiştirteceğim . Servisten de bir fiyat alın isterseniz.
 
Valla bu fren disk ve balata işinden gına geldi bana da. Orjinal diskleri 100.000 km gitmişti , o km den sonra 3 kere daha değişti şuan 235.000 km de ve gene diskler titiriyor , torna yaptırmaktan da usandım artık. Şuan Renault da 4 yaş üzeri araçlara Mart sonuna kadar %30 parça ve işçilikte indirim kampanyası varmış, ben orjinalle değiştirteceğim . Servisten de bir fiyat alın isterseniz.

Disk yamulmasının en büyük birinci sebebi sıcakken su değmesinden kaynaklıdır. Büyük ihtimal aracınızı yıkamaya götürdüğünüzde yada siz yıkadığınızda diskiniz sıcakken su tutuyorsunuz yada ıslatıyorsunuz o sebepten sıcak disk birden soğuk suya maruz kaldığında büzüşme, daralma yaşayabilir bu sebeple geometrisi bozulur titreme, vurma, silkeleme yapar. Serviste orjinal değişimi de yapsanız aynı şeyi yaşama olasılığınız çok yüksek. Ayrıca tornada diski tam düzeltmez eğer direkt teker üstünde yapmıyorsanız!!! Diskin sökülüp götürüldüğü torna işleminde disk makinaya tam düz bağlanamıyor olabilir, zaten eğri olan diskin düz olduğu farkedilemez! Yada tornadan düz çıksa dahi sizin teker poryanız eğri olabilir!!! En sağlıklı olabilecek torna ki tamamiyle diskin yapısı kalınlığı bozulur kesinlikle tavsiye etmem, illa yaptıracaksanız araç üzerinde yaptırmak.
 
Son düzenleme:
Disk yamulmasının en büyük birinci sebebi sıcakken su değmesinden kaynaklıdır. Büyük ihtimal aracınızı yıkamaya götürdüğünüzde yada siz yıkadığınızda diskiniz sıcakken su tutuyorsunuz yada ıslatıyorsunuz o sebepten sıcak disk birden soğuk suya maruz kaldığında büzüşme, daralma yaşayabilir bu sebeple geometrisi bozulur titreme, vurma, silkeleme yapar. Serviste orjinal değişimi de yapsanız aynı şeyi yaşama olasılığınız çok yüksek. Ayrıca tornada diski tam düzeltmez eğer direkt teker üstünde yapmıyorsanız!!! Diskin sökülüp götürüldüğü torna işleminde disk makinaya tam düz bağlanamıyor olabilir, zaten eğri olan diskin düz olduğu farkedilemez! Yada tornadan düz çıksa dahi sizin teker poryanız eğri olabilir!!! En sağlıklı olabilecek torna ki tamamiyle diskin yapısı kalınlığı bozulur kesinlikle tavsiye etmem, illa yaptıracaksanız araç üzerinde yaptırmak.

Bilgiler için teşekkürler , mantık olarak haklısınız tabi ki ama ben İzmir deyim kış harici çok su görmez aracım . Araç sıfırdan beri bende , aynı ortamda aynı kişi orjinal diskleri 100.000 km kullandıktan sonra yan sanayi takılan parçaların çok daha çabuk bozulmasını ( ki takıldıktan 4.000 km sonra torna ihtiyacı doğup 10.000 km sonrada garantiden değişen disklerimde oldu ) ben malzeme kalitesine bağlıyorum. Tabi normal kullanımlarda daha uzun gidebilir ama ben biraz seri ve süratli kullanıyorum araçlarımı ve frene olması gerekenden fazla iş düşüyor ve ısınıyor. Ben buna bağlıyorum . Disk değişim ve torna periyodlarım aşağıdaki gibi , ilk değişim 98,600 km de orjinalleri söktürüp yan sanayi taktım.


p1WWvG.webp
 
Son düzenleme:
Yan sanayi ürünler tabiki kalite olarak düşüktür lakin bir çok kişi yan sanayi ile oem ürün üreticisi markaları çok karıştırıyor. Mesela yeni Megane 4 araçlarda hem ön ve arka, kendi aracımda arka fren sitemi (önler Türkiye sınırları içerisinde bulunmayan bir marka) üreticisi TRW marka, fren blokları üzerinde kocaman kabartması var ama çoğu kişi yan sanayi sanıyor yada Bosch kendisinin ürünlerinin haranti dahi bozmayan orjinal kalitesinde olduğunu iddaa ediyor ama fren parçaları hep ses yapıyor. Şimdi sizin disklerin titreme yada vuruntu yapmasına gelirsek, yan sanayi dahi olsa piyasaya ürün sürebilmeleri belirli standartlara uymak zorundalar yoksa bırakın satışı üretim dahi yapamazlar. Sizin sorununuza sebep sıcakken su değmez diyorsanız ya gerçekten çok kalitesiz balata kullanıyorsunuz yapısı itibariyle diski çok orantısız aşındırıyor sert kullandığınız için yada porya sisteminde hata (eğrilik), montajında kusur (yerine iyi oturtmama yada altı pis kalma) gibi sorunlar olabilir. Aklıma da başka birşey gelmiyor.
 
N11 den bosch aldim
Ses yok
1000 km oldu
 
Bende balata Bosch aldım ses var yaklaşık 400km oldu
 
Trw deneyebilirsiniz ben arka fren merkezini degistirirken aracın üzerinden orijinal parça olarak trw çıktı. Mais balatalarini da trw markasina yaptiriyor olabilir. Dışarıdan hiç bakata almadım o yüzden ses ve ugultu sorununu hiç yaşamadım.


Hızlı yanıt alabilmek icin alıntı yaparak cevaplayın

iMessage : tanseler@me.com
 iPhone'umdan gönderildi.
 
Bir sorum olacak. Ben geçen sene fren balataları ve diskleri değiştirdim. 1 senedir hiç ses gelmiyordu fakat kışın arabayı fazla kullanmadım. Kaynak veya demir sürtmesi gibi aracimdan ses gelmeye başladı. Ustaya götürdüm fren balataları paslanmış disklere sürttüğü için ses yapıyor dedi. Açıkçası ikna olmadım. Sizce mantıklı mıdır?
 
Geri
Üst