2000 model renault 19 europa 1.4 rna gaz verince tekleme

Mustafi42

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ağu 2016
Mesajlar
8
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Selamlar
2000 model renault 19 europa 1.4 rna aracım
Genelde düşük devirde kalkışta 1de 2de 3te hep silkeliyor.
Sanki benzin dalgalı geliyor da tekliyo hissi.
Hem lpg de hem benzinde sorun. Buji dediler
Buji ve kabloları yeniledik orjinal.
değişmedi yine tekleme var.
Gaza cok yavaş yüklenirsem sorun yok ama trafikte olmuyor öyle tosba gibi.
Usta bulamadı bişey.
Çözüm ne okabilir

:sinirli
 
Ateşleme sistemini kontrol etmişsiniz. Hava filtresini değiştirin, En önemlisi Motor takozlarına bakın sorun %90 bundan çıkacaktır ;)
 
Motor takozlarımı?

Araç tekliyor motor takozlarına nasıl bağladın :eyv
 
Son düzenleme:
Motor takozlarımı?

Araç tekliyor motor takozlarına nasıl bağladın :eyv

Araban titremiyormu kalkarken ? Boştayken de gaz verince tekleme yapıyormu ?
 
Titreme diyemem tam olarak.
Tekleme şeklinde yakıtın arada bir yanmadığı bariz
Lpg ye boğulmş gibi pıtırtılı çalışıyor çok gaz verince.
Ayağını gazdan çekince normal seyirde.
Dediğim gibi birden gaza yüklenince yapıyor devirsizken.
Dün Farkettim ısınınca daha çok yapıyor
Lpg tükenmek üzereyken yaptığı tekleme aynısı
Diyebilirim
 
Kalkışlarda silkeliyor demişsin o yüzden takozlara bakılmasını söyledim.

Şimdi gelelim tekleme sorununa.

Senin aracın karburatörlü, karburatörlü araçta hava yakıt karışımı önemlidir. Hava filtre kabı karburatörün üzerine güzelce oturtulmalı alttan hava almamalıdır ve hava fitre kabınının girişi bantlı ise benzinde ayar yapılması için o bantı sökmen gerekir.

Hem benzinde hemde Lpg de yapıyor demişsin o halde arızayı gidermek için ilk önce benzine göre ayarlamalar tamiratlar yapılmalıdır. Benzinde düzen sağlandığında LPG ayarı yapılacak.

Tekleme bir çok sebepten kaynaklanır bunların kontrol edilmesi gerekir.
Benzin pompası, Benzin filtresi, benzin hortumlarında çatlaklar, Bujiler ( tek tek dikkatli şekilde buji kablolarının araç çalışırken sökülmesi bunu siz yapmayın çarpılabilirsiniz. ), Buji kabloları, Tevzi makarası (Distrübütör avans ayarına bakılmalı), Ateşleme bobini, Karburatör üzerindeki Jikle kelebeğinin kontrolü ( düzgün kapanıp açılıyormu ), Bu motorda triger varmı bilmiyorum ama Triger kayışının kontrolü (Sentesi)

Bunlarda sorun yok ise Karburatör kontrol edilmeli ve temizliği gerekiyorsa temizlenmeli.

Hala sorun devam ediyorsa sübap ayarları kontol edilmelidir.

Hala devam ediyorsa egzoz sistemin kontrol edilmeli.



Bunlar sorununuzu çözmüyorsa Motor suyu eksiliyormu, yağ eksiltiyormu bunlara bakılmalısınız...
 
Geri
Üst