1.5 dCi Enjeksiyonu Kontrol Ettir Hatası

oguzhnorhn

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 May 2022
Mesajlar
8
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
26
Merhabalar, 1 ay önce 2008 Megane 2 1.5 dCi 100 bg araç aldım. Aracımın enjektörlerinde problem vardı enjeksiyonu kontrol ettir arızası eşliğinde geç çalışma sesli çalışma siyah duman vs. Komple enjektör bakımları yapıldı ve valfleri değişti. Mazot pompası onarıldı ve sorunlar giderildi. Bu olaydan bir hafta sonra şehir içinde dik bir rampada aracım çok zor çekti ve ekranda enjeksiyonu kontrol ettir uyarısı geri geldi. Yol üstünde şaşmaz sanayiye girdim ve bir Renault özel servisine gösterdim. Usta turbonun geç devreye girdiğini, yokuşlarda çekiş problemi olacağını ve çözüm icin Turbo valfinin değişeceğini söyledi. 550 liraya turbo valfini değiştirdik ve sürüş testini yaptık. Yokuşlarda çekiş düzelmişti ve hata da kayboldu.
Ertesi gün uzun yola çıktım, arabam gayet güzel gidiyor ve iyi hissettiriyordu. Ancak 500 km yolda yaklaşık 3 defa enjeksiyonu kontrol ettir uyarısı ekrana geldi. Uyarı ekrana geldiğinde çekişin düştüğünü hissediyorum, bir süre sonra uyarı kayboluyor ama çekiş bir süre daha düşük kalıp sonra düzeliyor. Araç uzun rampa gibi yerlerde zorlandığında bu uyarı çıkabiliyor.
Forumda gördüğüm kadarıyla enjeksiyonu kontrol ettir uyarısı birçok farklı sebepten meydana gelebiliyor ve sözde ustalar her yeri kurcalayıp saç baş yolduruyor. Aracımı götürmeden sizin tahminlerinizi almak istiyorum. Şehir içindeki en dik rampalarda bile sıkıntı yok, ama uzun yoldaki rampalarda uyarı çıkıyor. Enjektörler, Mazot Pompası ve Turbo Valfi yeni bakıldığı için oralardan fazla şüphelenmiyorum. Sizce sıkıntı nerede olabilir? Tecrübeli arkadaşlardan yorumlarını bekliyorum.
 
Merhaba.
Geçmiş olsun. Önce Turbo emiş borularına, sonra da turbo basınç hortumlarına baktırın. Delik ve ya çatlak bu durumu yapabilir. Orada da sorun yoksa, maf ve map sensörlerini kontrol ettirin. Temizlik te iş görür.
 
Merhaba.
Geçmiş olsun. Önce Turbo emiş borularına, sonra da turbo basınç hortumlarına baktırın. Delik ve ya çatlak bu durumu yapabilir. Orada da sorun yoksa, maf ve map sensörlerini kontrol ettirin. Temizlik te iş görür.

Teşekkür ederim, Bugün baktıracağım bakalım


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Merhaba.
Geçmiş olsun. Önce Turbo emiş borularına, sonra da turbo basınç hortumlarına baktırın. Delik ve ya çatlak bu durumu yapabilir. Orada da sorun yoksa, maf ve map sensörlerini kontrol ettirin. Temizlik te iş görür.

Bilgisayarda hata maalesef hala turbo valfinden görünüyor. Ustaya ağır bakım esnasında söküp temizlemesini ve geri takmasını söyledim ama sorun çözülmedi maalesef


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Emiş ve basınç hattı hortum ve devrelerini gözle ve ya sökerek kontrol ettirdiğinizi varsayıyorum. Hortum patlağı bilgisayarda görünmez çünkü.Bir hata kodu yok.
 
Emiş ve basınç hattı hortum ve devrelerini gözle ve ya sökerek kontrol ettirdiğinizi varsayıyorum. Hortum patlağı bilgisayarda görünmez çünkü.Bir hata kodu yok.

Ustaya tembihledim ama galiba biraz aceleye getirdi haftasonu olduğu icin. Baska bir ustaya göstereceğim müsait bir zamanda


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Egzoz emisyonu kontrol ettirin uyarısını da yakıyor mu? megane 2leri bobinleri yüzünden çok sık veriyordu Enjeksiyon hatasını
 
Arıza tespit cihazına bağlayıp hata kodlarına bakın.enjesksiyonu kontrol ettir yazısı çıktıysa muhakkak beyine arıza kodu düşmüştür ve bu kod size arızayı bulmanızda çok yardımcı olacaktır.yakıt basıncıyla ilgili bir arıza kodu görürseniz bilin ki mazot pompanız arızalıdır.
 
Arıza tespit cihazına bağlayıp hata kodlarına bakın.enjesksiyonu kontrol ettir yazısı çıktıysa muhakkak beyine arıza kodu düşmüştür ve bu kod size arızayı bulmanızda çok yardımcı olacaktır.yakıt basıncıyla ilgili bir arıza kodu görürseniz bilin ki mazot pompanız arızalıdır.

Usta hatanın elektrovanadan geldiğini söyledi bilgisayarda öyle yazıyormuş halbuki elektrovana 1 hafta önce değişti


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Geri
Üst