- Katılım
- 26 Eki 2017
- Mesajlar
- 47
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 6
- Yaş
- 34
Merhaba dostlar aranıza Mersinden yeni katıldım, öncelikle clio 4 hakkındaki olumsuz yorumları görünce bu konuyu açma ihtiyacı hissettiğimi belirtmem gerekiyor..
yaşım 25 ve en az 15 senedir aktif olarak direksiyon sallayan birisiyim..kıyaslama yapabilecek kadar çok farklı araçları kullandım bunu öncelikle belirteyim.. babama ait 0 ALINMIŞ olan 2011 model 1.5 dci 105 lik 6 vites aracıda aktif olarak kullanan birisi olarak clioyu megane ile kıyaslayarak sizlere anlatacağım..
NEDEN CLİO JOY ALDIM ?? - Paket olarak en boş olmasına rağmen ŞEKLİ esp-hız sabitleme-yokuş kalkış-bluetooth-patinaj önleyici vs. gibi olmazsa olmaz özelliklerin bu pakette bile standart olması beni cezbetti.. daha fazlasına gerek yok arka camın manuel olması pek umrumda olmadı nedense..
NEDEN 1.2 16 valf 75 LİK BENZİNLİ MOTOR TERCİH ETTİM? - Bu motor uzun süredir reno tarafından kullanılmış olup (sorun- arızada baş ağrıtmaz) lpg ye en iyi uyum sağlayan bi yapıda olduğu için düşünmeden tercih ettim...
PERFORMANS OLARAK 1.2 MOTOR ? -- Şanzıman oranı kısa olduğu için hızlanması ve ara hızlanmaları gayet yeterli şehir içinde.. alt devirlerde gaz tepkisi hoşuma gitti, şahlanmasada gaza dokununca boğulup kalmıyor tepki verip aracı rahat yürütebiliyor.. Yokuşta denildiği gibi araç bayılmıyor nedense.. 3-4 bin devirde 5 kişi dik virajlı yokuşlarda hız kaybetmeden hatta bazen 4 e alıp hızlandığım bile oldu.. 1.2 motordan 1.5 dci motor performansı beklemeyen birisi için gayet tatmin edici..
YAKIT TÜKETİMİ-- aracı ilk aldığımda yol bilgisayarını 0 layıp 8-9 ları hatta 10 litreyi görmüştüm sanırım .. araca elim ayağım alışıpta tık tık tık aracı devirlendirip en kısa sürede 5.vitese almaya alıştığım için son verilerim şehir içinde 5.5-6 litre arasında.. uzun yolda 4.3-4.8 arasında gidip geliyorum.. Lpg takınca bu araçtan daha ekonomik bi araç olacağını düşünmüyorum. 105 lik 1.5 dci meganeyle bile şehir içi 6-7 litre yakan birisi olarak benzinli clionun şehir içinde daha az yakması çok ilginç geldi..
------1.5 DCİ 105 LİK MEGANE 3 İLE CLİO 1.2 JOYU KIYASLAMA KISMINA GELDİK -----
*-Yakıt olarak 1.2 clio joy dizel meganeden şehir içinde daha az yakıyor CLİO 5.5 - 6 LİTRE - MEGANE 6.2-6.5 ( ağırlık ve şanzıman vites aralığı faktörü )
*-performans olarak kesinlikle kıyaslanamaz ancak 1.2 clioda söylenildiği gibi rampada bayılıp boğulmuyor kesinlikle .. ama 1.5 dci motor gibi patinaj çeke çeke kafayı oynata oynata yokuşta çıkamıyor
*-direksiyon tepkisi her nedense clio bariz daha net ve daha direkt meganeye göre.. ani şerit değişimlerinde ve viraj içinde ani manevralarda çok net tepkiler alıyorum clioda..
*-clionun debriyaj pedalı meganeye göre dibi daha kısa ve çok daha yumuşak.. meganenin kullanımı clioya göre ciddi anlamda sert ve vitesler daha kemikli..
*-Clionun görüş açısı ve dikiz-yan aynaları Meganeye göre çok kötü ve dar açılı...
*-Yalıtım olarak malesef ikiside yol sesi alıyor..
---CLİONUN EKSİ YÖNLERİ----
1-Motor sesini içeriye bariz şekilde alıyor..motor sesi hoşuma gittiği için sorun yok.. RÜZGAR SESİNİ 130 LARA ÇIKMAMA RAĞMEN NEDENSE ALAMADIM? BENDE RÜZGAR DEĞİL FISIRTI BİLE YOK..
2-Debriyaja basıp çektiğimde devir saati oynuyor (arıza olacağını sanmıyorum genelinde var) bu hiç hoşuma gitmedi..
3-Koltuk yükseklik ayarı yok ve bu araçtaki en çok hoşuma gitmeyen ve benim gözümde aracın tek - yönü bu!..
4-çamurluğa gelen kum seslerini duyuyorum.. sanki yalıtımda eksiklik var..
5-iç aydınlatma yetersiz ve torpidoda ışık yok! şahinimde bile vardı arkadaş
+++CLİONUN ARTI YÖNLERİ ++++
+fiyat /performans/tip olarak şu piyasada alınabilecek tek araç
+ABS-ESP-HIZ SABİTLEME-PATİNAJ ÖNLEME-bluetooth-LASTİK BASINÇ vsvs. boşu bile bana ful paket..
+Yol tutuş ve özellkle belirtmem gereken fren tepkisi mükemmeldi.. i20 ve accent blueye göre clionun frenleri harika.. megane gibi abs ye hemen girmiyor.. (lastik farkından olabilir)
+hız sabitleme *sınırlama ve yokuş kalkış desteği on numara yerinde zamanında çalışıyor.. aksaklık sapıtma filan yaşamadım
---MEGANE 3 EKSİ YÖNLERİ---
--kullananlar bilir 1.vites çok kısa, 2.vitesi çok uzun.. bu sebeple aydıncık-anamur yolunu bilen bilir, o yolda 1.vitese düşmek zorunda bile kalmıştım virajda karşıdan araba gelip 2.vites uzun olduğu için turboyu dolduramayıp bayılttığım için...
--Tork 240 nm ve araçta esp olmadığı için sert virajlarda gaza yüklenip hemen dolmayıp sonradan turbo devreye girdiği zaman araba aniden atılıp önden açılıp kafa atıyor.. alışık olmayan birisi için kaza sebebi...
--Direksiyon tepkisi malesef hissiz ve tepkiler geç..
-- Araç boşken 140-150 km hızı geçtikten sonra araç kesinlikle fırlayacak gibi gidiyor.. basmaya korkuyorum ciddi anlamda güvensiz yüksek olması sebebiyle...
++++MEGANE 3 ARTILARI++++
hiçmi + yönü yok dediğinizi duydum sanki
++Motor performansı kesinlikle harika.. 180 km ye kadar kesilmeden bayılmadan çıkabiliyor..yokuşlarda 5 kişide olsa hız arttırabiliyor.. 220 yi gördüm düz yolda rüzgarı arkama alıp ancak yüksek hızı kesinlikle tavsiye etmiyorum 3 dakika direksiyonu sıkmaktan kramp girdi kollarıma...
++ 6 vitesin dezavantajı olduğu gibi avantajı uzun yolda 6.vites 120-130 la giderken araç 4-4.5 litre civarı yakıyor.. sürekli uzun yol yapanlar için harika birşey..
++EN GÜZEL YÖNÜ BAGAJA SU ALMASI DIŞINDA EN UFAK KRONİK Bİ SORUN PROBLEM VS YAŞAMADIK.. (45 BİN KM DE)
ÖZETLEYECEK OLURSAK; clio şekli ve donanımı fiyat olarak piyasadaki en mantıklı araçtır.. motor performansı tatminkar, LPG takıldığı zaman iddia ediyorum dizelden daha ekonomik şekilde bu araca binilebilir!.. kesinlikle alınası bi araçtır
izlenimlerim ve yazılarım kesinlikle tarafsızdır.. 2 araçta hanemize ait olup kendi malımızdır.. burda okuduğum yorumları görünce üzüldüm ve bu konuyu açma ihtiyacı hissettim..
yaşım 25 ve en az 15 senedir aktif olarak direksiyon sallayan birisiyim..kıyaslama yapabilecek kadar çok farklı araçları kullandım bunu öncelikle belirteyim.. babama ait 0 ALINMIŞ olan 2011 model 1.5 dci 105 lik 6 vites aracıda aktif olarak kullanan birisi olarak clioyu megane ile kıyaslayarak sizlere anlatacağım..
NEDEN CLİO JOY ALDIM ?? - Paket olarak en boş olmasına rağmen ŞEKLİ esp-hız sabitleme-yokuş kalkış-bluetooth-patinaj önleyici vs. gibi olmazsa olmaz özelliklerin bu pakette bile standart olması beni cezbetti.. daha fazlasına gerek yok arka camın manuel olması pek umrumda olmadı nedense..
NEDEN 1.2 16 valf 75 LİK BENZİNLİ MOTOR TERCİH ETTİM? - Bu motor uzun süredir reno tarafından kullanılmış olup (sorun- arızada baş ağrıtmaz) lpg ye en iyi uyum sağlayan bi yapıda olduğu için düşünmeden tercih ettim...
PERFORMANS OLARAK 1.2 MOTOR ? -- Şanzıman oranı kısa olduğu için hızlanması ve ara hızlanmaları gayet yeterli şehir içinde.. alt devirlerde gaz tepkisi hoşuma gitti, şahlanmasada gaza dokununca boğulup kalmıyor tepki verip aracı rahat yürütebiliyor.. Yokuşta denildiği gibi araç bayılmıyor nedense.. 3-4 bin devirde 5 kişi dik virajlı yokuşlarda hız kaybetmeden hatta bazen 4 e alıp hızlandığım bile oldu.. 1.2 motordan 1.5 dci motor performansı beklemeyen birisi için gayet tatmin edici..
YAKIT TÜKETİMİ-- aracı ilk aldığımda yol bilgisayarını 0 layıp 8-9 ları hatta 10 litreyi görmüştüm sanırım .. araca elim ayağım alışıpta tık tık tık aracı devirlendirip en kısa sürede 5.vitese almaya alıştığım için son verilerim şehir içinde 5.5-6 litre arasında.. uzun yolda 4.3-4.8 arasında gidip geliyorum.. Lpg takınca bu araçtan daha ekonomik bi araç olacağını düşünmüyorum. 105 lik 1.5 dci meganeyle bile şehir içi 6-7 litre yakan birisi olarak benzinli clionun şehir içinde daha az yakması çok ilginç geldi..
------1.5 DCİ 105 LİK MEGANE 3 İLE CLİO 1.2 JOYU KIYASLAMA KISMINA GELDİK -----
*-Yakıt olarak 1.2 clio joy dizel meganeden şehir içinde daha az yakıyor CLİO 5.5 - 6 LİTRE - MEGANE 6.2-6.5 ( ağırlık ve şanzıman vites aralığı faktörü )
*-performans olarak kesinlikle kıyaslanamaz ancak 1.2 clioda söylenildiği gibi rampada bayılıp boğulmuyor kesinlikle .. ama 1.5 dci motor gibi patinaj çeke çeke kafayı oynata oynata yokuşta çıkamıyor
*-direksiyon tepkisi her nedense clio bariz daha net ve daha direkt meganeye göre.. ani şerit değişimlerinde ve viraj içinde ani manevralarda çok net tepkiler alıyorum clioda..
*-clionun debriyaj pedalı meganeye göre dibi daha kısa ve çok daha yumuşak.. meganenin kullanımı clioya göre ciddi anlamda sert ve vitesler daha kemikli..
*-Clionun görüş açısı ve dikiz-yan aynaları Meganeye göre çok kötü ve dar açılı...
*-Yalıtım olarak malesef ikiside yol sesi alıyor..
---CLİONUN EKSİ YÖNLERİ----
1-Motor sesini içeriye bariz şekilde alıyor..motor sesi hoşuma gittiği için sorun yok.. RÜZGAR SESİNİ 130 LARA ÇIKMAMA RAĞMEN NEDENSE ALAMADIM? BENDE RÜZGAR DEĞİL FISIRTI BİLE YOK..
2-Debriyaja basıp çektiğimde devir saati oynuyor (arıza olacağını sanmıyorum genelinde var) bu hiç hoşuma gitmedi..
3-Koltuk yükseklik ayarı yok ve bu araçtaki en çok hoşuma gitmeyen ve benim gözümde aracın tek - yönü bu!..
4-çamurluğa gelen kum seslerini duyuyorum.. sanki yalıtımda eksiklik var..
5-iç aydınlatma yetersiz ve torpidoda ışık yok! şahinimde bile vardı arkadaş
+++CLİONUN ARTI YÖNLERİ ++++
+fiyat /performans/tip olarak şu piyasada alınabilecek tek araç
+ABS-ESP-HIZ SABİTLEME-PATİNAJ ÖNLEME-bluetooth-LASTİK BASINÇ vsvs. boşu bile bana ful paket..
+Yol tutuş ve özellkle belirtmem gereken fren tepkisi mükemmeldi.. i20 ve accent blueye göre clionun frenleri harika.. megane gibi abs ye hemen girmiyor.. (lastik farkından olabilir)
+hız sabitleme *sınırlama ve yokuş kalkış desteği on numara yerinde zamanında çalışıyor.. aksaklık sapıtma filan yaşamadım
---MEGANE 3 EKSİ YÖNLERİ---
--kullananlar bilir 1.vites çok kısa, 2.vitesi çok uzun.. bu sebeple aydıncık-anamur yolunu bilen bilir, o yolda 1.vitese düşmek zorunda bile kalmıştım virajda karşıdan araba gelip 2.vites uzun olduğu için turboyu dolduramayıp bayılttığım için...
--Tork 240 nm ve araçta esp olmadığı için sert virajlarda gaza yüklenip hemen dolmayıp sonradan turbo devreye girdiği zaman araba aniden atılıp önden açılıp kafa atıyor.. alışık olmayan birisi için kaza sebebi...
--Direksiyon tepkisi malesef hissiz ve tepkiler geç..
-- Araç boşken 140-150 km hızı geçtikten sonra araç kesinlikle fırlayacak gibi gidiyor.. basmaya korkuyorum ciddi anlamda güvensiz yüksek olması sebebiyle...
++++MEGANE 3 ARTILARI++++
hiçmi + yönü yok dediğinizi duydum sanki
++Motor performansı kesinlikle harika.. 180 km ye kadar kesilmeden bayılmadan çıkabiliyor..yokuşlarda 5 kişide olsa hız arttırabiliyor.. 220 yi gördüm düz yolda rüzgarı arkama alıp ancak yüksek hızı kesinlikle tavsiye etmiyorum 3 dakika direksiyonu sıkmaktan kramp girdi kollarıma...
++ 6 vitesin dezavantajı olduğu gibi avantajı uzun yolda 6.vites 120-130 la giderken araç 4-4.5 litre civarı yakıyor.. sürekli uzun yol yapanlar için harika birşey..
++EN GÜZEL YÖNÜ BAGAJA SU ALMASI DIŞINDA EN UFAK KRONİK Bİ SORUN PROBLEM VS YAŞAMADIK.. (45 BİN KM DE)
ÖZETLEYECEK OLURSAK; clio şekli ve donanımı fiyat olarak piyasadaki en mantıklı araçtır.. motor performansı tatminkar, LPG takıldığı zaman iddia ediyorum dizelden daha ekonomik şekilde bu araca binilebilir!.. kesinlikle alınası bi araçtır
izlenimlerim ve yazılarım kesinlikle tarafsızdır.. 2 araçta hanemize ait olup kendi malımızdır.. burda okuduğum yorumları görünce üzüldüm ve bu konuyu açma ihtiyacı hissettim..