0.9 TCe 90 Hp mi yoksa 1.5 dCi mi ?

Uçan Hollandalı

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 May 2015
Mesajlar
6
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Herkese merhabalar, Clio IV almayı düşünüyoruz, sizden ricam bu iki seçenek arasından hangisi seçilmeli sizce ? (-)'leri ve (+)'ları nelerdir bu iki modelin ? (not: 2. el alacağız)

Öncelikle facebookta,forumdonanım vb. sitelerde 0.9 TCe'den oldukça olumlu sözler duydum performansı hakkında, yani dürüst olmak gerekirse bende biraz şüphe duyuyordum 3 silindir araba ne gider, ne de yokuş çıkar diye fakat herkes memnun olduğunu söyledi.Youtube'de videolarını falan izledim bayağı güzel gibi bu motor seçeneği.Sanırım tek olumsuz yanı fabrika verilerinden uzak kalması yani 6,5 lt'nin altına indiğini söyleyen görmedim henüz internette.Dizel'e gelirsek eğer bana göre tek avantajı 200 Nm tork'u olması yani yokuşta falan iyi gider,ekonomi kısmına geldiğimizde ise dizelin pek bir esprisi olduğunu sanmıyorum şöyle ki dizelde benzin istasyonunda yakıttan kazandığın kârı, vergi öderken geri ödüyorsun, Mesela 2013 model bu iki arabanın yıllık vergisi ;

2013 Dizel 1.5 motorun yıllık vergisi......: 945,00 TL
2013 Benzinli 0.9 motorun yıllık vergisi..: 591,00 TL
--
_______________________________________________________
Fark = 354,00 TL

Peki bu iki aracın aynı benzin istasyonunda 20 Litre yani 100 TL'ye yakın yakıt aldığını düşünelim ve Benzinin litresini 5 TL , Mazotun litresini ise 4,50 TL olduğunu farzedelim.(Şuan ne kadar olduğunu bilmiyorum o yüzden). Hesapladığımızda ise ; 0.9 TCe sahibi 100 TL ödeme yapacak iken 1.5 dCi sahibi 90 TL ödeme yapacak.. Fark = 10 TL

Şimdi tekrar en başa soruma dönersek , sizce hangi model alınmalı ?
( Not : Öyle fazla yol yapan biri değilim,yılda 15.000 - 20.000 km'yi geçeceğimi pek sanmıyorum)
 
Son düzenleme:
2013 Benzinli 0.9 BENZİNLİ ALABİLİRSİN YILDA 20000 YAPACAM DİYORSAN
 
Uzun yol yapacaksanız 1.5 dci yok yapmam derseniz 0.9 bence. Sizi üye tanıtımları bölümünde tanımaktan memnuniyet duyarız.:eyv
 
Herkese merhabalar, Clio IV almayı düşünüyoruz, sizden ricam bu iki seçenek arasından hangisi seçilmeli sizce ? (-)'leri ve (+)'ları nelerdir bu iki modelin ? (not: 2. el alacağız)

Öncelikle facebookta,forumdonanım vb. sitelerde 0.9 TCe'den oldukça olumlu sözler duydum performansı hakkında, yani dürüst olmak gerekirse bende biraz şüphe duyuyordum 3 silindir araba ne gider, ne de yokuş çıkar diye fakat herkes memnun olduğunu söyledi.Youtube'de videolarını falan izledim bayağı güzel gibi bu motor seçeneği.Sanırım tek olumsuz yanı fabrika verilerinden uzak kalması yani 6,5 lt'nin altına indiğini söyleyen görmedim henüz internette.Dizel'e gelirsek eğer bana göre tek avantajı 200 Nm tork'u olması yani yokuşta falan iyi gider,ekonomi kısmına geldiğimizde ise dizelin pek bir esprisi olduğunu sanmıyorum şöyle ki dizelde benzin istasyonunda yakıttan kazandığın kârı, vergi öderken geri ödüyorsun, Mesela 2013 model bu iki arabanın yıllık vergisi ;

2013 Dizel 1.5 motorun yıllık vergisi......: 945,00 TL
2013 Benzinli 0.9 motorun yıllık vergisi..: 591,00 TL
--
_______________________________________________________
Fark = 354,00 TL

Peki bu iki aracın aynı benzin istasyonunda 20 Litre yani 100 TL'ye yakın yakıt aldığını düşünelim ve Benzinin litresini 5 TL , Mazotun litresini ise 4,50 TL olduğunu farzedelim.(Şuan ne kadar olduğunu bilmiyorum o yüzden). Hesapladığımızda ise ; 0.9 TCe sahibi 100 TL ödeme yapacak iken 1.5 dCi sahibi 90 TL ödeme yapacak.. Fark = 10 TL

Şimdi tekrar en başa soruma dönersek , sizce hangi model alınmalı ?
( Not : Öyle fazla yol yapan bir aile değiliz,yıl da 15.000 - 20.000 km'yi geçeceğimizi pek sanmıyorum)

Peki her iki araç için de 100 liralık yakıtla aynı menzil mi yapmış olduğunuzu varsayıyorsunuz ?
 
0.9 TCE yakıt olarak sizi üzer, bakım masrafları daha düşüktür, yıllık vergisi daha düşüktür, alırken daha ucuza alırsınız satarken de daha ucuza ve uzun sürede satarsınız.
0.9 motor 3 silindirli olduğundan rölantide çalışırken sarsıntılı çalışır, vs vs...
 
1.5 dci forever :eyv
 
@hotlevel Hımm o açıdan bakmamıştım hiç :soru peki 0.9 TCe ile bayağı fark varmıdır sizce ? Yani benzin istasyonunun yolunu unutuyorum dedirtiyor mu, buluşmalarda falan 0.9 sahipleriyle laf arasında kıyaslama imkanınız oldu mu hocam.

Birde şöyle bir durum var 30K para var, üzerine 3-5 kredi çekip almayı düşünüyoruz, dizellere baktığımızda 2013 icon'lar 40 tan aşağı yok,ancak 0.9 2013 iconlar daha 20bin kmde kazasız 37-38 bin tl, pazarlıkla falan 35-36 gibi rakamlara düşük km'de iconlar alınabilir gibi duruyor.38bin TL civarı para vercek olduktan sonra Bu sefer de şöyle bir ikilemde kalıyorum ; 2013 0.9 İcon mu yoksa 2013 1.5 JOY mu ?
Yani benzinli full donanım mı yoksa boş dizel mi ? :soru
 
Son düzenleme:
0.9 tce motorlar henüz yeni bir motor sayılır. Bazı yerlerde okuduğuma göre bu kadar ufak bir motora turbo takmak motorun zorlanmasına ve ömrünün kısa olmasına sebep olurmuş. Ben 1.2 75 bg kullanıcısıyım ve ort yakıt tüketimim 6.1 litre şuanda. 0.9 motor benimkinden biraz daha performanslı diye biliyorum ancak 1.5 dizel alırsanız hem daha az yakarak daha uzun km gidersiniz hemde motorunuz güçlü ve araç hızlı olur.
Babamda dizel fluence var ve şehirlerarası full depo ile 1100 km den aşağı yapmıyor. Siz biraz fazla km yapacağınızdan dizel daha mantıklı bence. Araba konusunda bilgili kişiler genelde yılda 12 bin km üzeri kullanana dizel öneriyorlar.
Ayrıca eğer fazla param olsaydı dizel joy u 0.9 icon a tercih ederdim. Şuan joy kullanıyorum ve kişiye göre değişir ama jant ve r-nav harici pek bir eksik hissetmiyorum. Tercih sizin bana kalırsa dizel derim. Kolay gelsin.
 
En kötü senaryodan hesap yapacak olursak 0.9tce 100km/7lt yaksin dci 100km/5lt yaksin aradaki fark 2 lt benzin :2x5= 10 tl dizel alırsanız 100 kmde 10 tl tasarruf yaparsınız. 20000 km yani yilda 2000 tl tasarruf yapar. Ben forumda joy alipta rnav taktirmak isteyen çok üye gördüm. Bence donanım vazgeçilmez tabi herşeyin bir bedeli var. Bazen vazgecmek lazım. Model mi motor mu donanım mı? Vazgecilecekler listesi yukarıda. Seçim sizin. Kolay gelsin.
 
0,9 TCe kullanıyorum performans ve yakıt tüketiminden memnunum.
 
Geri
Üst