- Katılım
- 18 Eki 2010
- Mesajlar
- 1,019
- Tepkime puanı
- 6
- Puanları
- 0
- Yaş
- 44
Aşırı rüzgarlı havalarda , yan cam kısmından gelen sesin aynalardan geldiğini tahmin ediyordum çünkü mercedesle ortak üretime başlayınca ilk değişiklik yan aynalarda olmuştu.
Arkadaşın opel merivasındaki yan ayna iç taraftaki kapağın altındaki izolasyonu gördükten sonra G3 aynalarının resimlerini inceledim.G3 aynalarında izolasyon var gibiydi ama yokmuş .. Aynaları kasaya tutturan dış aynanın içindeki metalin altında çok ince sünger var.
Acaba bizim araçlarda da böyle izolasyon varmı ne yapılabilir diye iç taraftaki kapağı çekince çıktı ,buda bir hataydı çünkü bu kapağın sıkı olması gerekirdi.İç kapak içindeki izolasyon hem küçük hemde süngerdi ,merivada kapağın içinin tamamını kapladığı gibi , neredeyse 3-4cm kalınlığında poliüretan sıkı süngerdi.Ve sımsıkı yerine oturuyordu.
Demek ki yan ayna bu kadar önemliydi (daha önce aero testlerde özellikle ayna üzerine çalışıldığını izlemiştim) .
İç kapak çıkınca dış aynayı tutan iki vida ortaya çıkıyor Lokma ile sökülüyor çok sıkılması gerekiyor yoksa titreşim yapıyor .Dış aynayı sökünce sorun ortaya çıktı.Dış aynanın kapı üzerinde olan siyah kısım kasaya tam oturmadığı için buradan rüzgar ayna dibinin içine giriyor(Tasarım hatası).Aynanın içindeki metalle plastik arasındaki boşlukta bu rüzgara maruz kalıyor.Bu boşluklarıda süngerle kapattım.
Ayrıca iç kapı kaplamasıda ayna kısmında kablo için büyükçe boşluğa sahip üstten orayada sünger koymak iyi olur diye orayıda kapattım.
Çözüm basit kapı kasası ile ayna dibindeki siyah plastiğin arasına şeffaf silikonla dolgu yapıp rüzgar girişini önlemek
Birde ayna dibinin cam lastiği ile birleşim yerleri sıfır olmalı sağ ayna tam oturmuşken sol aynam tam oturmamış olduğunu gördüm ,söküp yeniden takınca tam oturdu
Bütün bunları resimlemek telefon içeride kaldığından olmadı ama sizin bir şey sökmenize gerek yok dışarıdan direk boşluğu kapatın yeter.Kırmızı ile işaretli kısım.
Ekli dosyayı görüntüle 23134
Arkadaşın opel merivasındaki yan ayna iç taraftaki kapağın altındaki izolasyonu gördükten sonra G3 aynalarının resimlerini inceledim.G3 aynalarında izolasyon var gibiydi ama yokmuş .. Aynaları kasaya tutturan dış aynanın içindeki metalin altında çok ince sünger var.
Acaba bizim araçlarda da böyle izolasyon varmı ne yapılabilir diye iç taraftaki kapağı çekince çıktı ,buda bir hataydı çünkü bu kapağın sıkı olması gerekirdi.İç kapak içindeki izolasyon hem küçük hemde süngerdi ,merivada kapağın içinin tamamını kapladığı gibi , neredeyse 3-4cm kalınlığında poliüretan sıkı süngerdi.Ve sımsıkı yerine oturuyordu.
Demek ki yan ayna bu kadar önemliydi (daha önce aero testlerde özellikle ayna üzerine çalışıldığını izlemiştim) .
İç kapak çıkınca dış aynayı tutan iki vida ortaya çıkıyor Lokma ile sökülüyor çok sıkılması gerekiyor yoksa titreşim yapıyor .Dış aynayı sökünce sorun ortaya çıktı.Dış aynanın kapı üzerinde olan siyah kısım kasaya tam oturmadığı için buradan rüzgar ayna dibinin içine giriyor(Tasarım hatası).Aynanın içindeki metalle plastik arasındaki boşlukta bu rüzgara maruz kalıyor.Bu boşluklarıda süngerle kapattım.
Ayrıca iç kapı kaplamasıda ayna kısmında kablo için büyükçe boşluğa sahip üstten orayada sünger koymak iyi olur diye orayıda kapattım.
Çözüm basit kapı kasası ile ayna dibindeki siyah plastiğin arasına şeffaf silikonla dolgu yapıp rüzgar girişini önlemek
Birde ayna dibinin cam lastiği ile birleşim yerleri sıfır olmalı sağ ayna tam oturmuşken sol aynam tam oturmamış olduğunu gördüm ,söküp yeniden takınca tam oturdu
Bütün bunları resimlemek telefon içeride kaldığından olmadı ama sizin bir şey sökmenize gerek yok dışarıdan direk boşluğu kapatın yeter.Kırmızı ile işaretli kısım.
Ekli dosyayı görüntüle 23134