Yakıt tüketimi nasıl düşer?

EndSpeed

Erdem,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Eyl 2014
Mesajlar
2,979
Tepkime puanı
0
Puanları
36
Motor yağı deyip geçmeyin. Hareketli motor parçaları arasında film oluşturarak sürtünmeyi önleyen motor yağının görevi bu kadarla sınırlı değildir. Yağ kanalları içerisinde dolaşarak parçaların soğumasını sağlayan motor yağı, korozyonunun oluşmasını da engeller. Motor için önemli olan bu sıvının zamanla kimyasal yapısı bozulacağı için akıcılığı azalır. Bu nedenle motor yağı, yağ filtresiyle birlikte düzenli olarak değiştirilmeli. Aksi halde parçalar arasında artan sürtünme sonucu motorun ömrü hızla kısaltırken, verimi azalır ve yakıt tüketimi artarak yüksek masraflar çıkmasına neden olur.


13_d.webp

Klima, hareketini motordan aldığı için yakıt tüketiminin artmasına neden olur. Bu küçük tüketim farkı klimanın uzun süre çalışmasıyla katlanarak artar. Özellikle küçük hacimli motorların zorlanarak çalışmasına neden olabilir. Yokuş yukarı çıkışlarda ise motor yükü artarken klima motorunun araç motorunu daha da yormaması için yine klima kapatılmalıdır. Klimanın her çalışmasında yakıt tüketiminin arttığı unutulmamalı.

14_d.webp

Lastikler, otomobille zemin arasında bir bağ kurduğu için lastik hava basıncı otomobilin sürüş özelliklerini belirleyen en önemli etkendir. Özelikle düşük hava basıncı, lastiğin yuvarlanma direncini arttırır. Düşük hava ile dönmekte zorlanan lastikler, motorun çalışmasını, direksiyon tepkilerini ve fren mesafesini uzatır. Düşük hava basıncına sahip lastikler; aktarma organlarını ve motoru zorlayarak, yakıt tüketimini yüzde 20'ye varan oranlarda arttırır.

1_d.webp

Ağırlık, otomobilin yakıt tüketimini direkt olarak arttırır. Özellikle, metal takım çantası, stepne, müzik sisteminin bas kutusu, kalite standartlarına uymayan ve sonradan takılan gereksiz aksesuarlar yakıt tüketimin artmasında önemli rol oynar. Buna basit bir örnek verirsek; yolda yürürken elinizde bulunan 5-10 kg'lik yük sizin daha fazla yorulmanıza neden olur. Ağırlık ne kadar azsa tüketim o denli düşüktür.

2_d.webp

Araç hızlandıkça, tekerlekte oluşan yuvarlanma direnci de artar. Ayrıca aracı etkileyen rüzgar direnci taşıt üzerindeki hareket dirençlerini arttırır. Tüm bunlar yakıt tüketimini etkilerken bunlar üreticilerin hesapladıkları kuvvetlerdir. Ancak yüksek hızlarda açık camdan içeri giren hava, otomobilin ağırlığını arttırırken gidişinde de ters kuvvetler oluşturur. Bu da yakıt tüketiminin artmasına neden olur. Özellikle açık kasalı kamyon ve kamyonetler için uzun yolda kasanın üzerine branda örtülmemesi de yakıt tüketimini ciddi oranda arttırır.

3_d.webp

İlk kalkış anında motor, 1 gram havaya 1 gram yakıt tüketir ve bu kaçınılmazdır. Otomobilin ani kalkışlarında motorun iç sürtünmeleri artacağından yanmamış yakıtın yanma odalarına gitmesi tüketimi ciddi oranda yükseltir. Ani hareketlenmeler, motorun dışında yürüyen aksam ve lastikleri de zorlayacağından yakıt tüketimi katlanarak artar.

4_d.webp

Otomobilin vites değişiminde ideal motor devrini yakalayarak kullanmak, yakıt tüketimi için etkin rol oynar. Özellikle yakıt tüketimiyle doğrudan ilişkili olan sürtünme ve hareket dirençleri devirli kullanımlarda en az etki gösterir.

5_d.webp

Bir otomobilin yakıt tüketiminde optimum değeri yakalaması, frenleme anında güvenli durması ve sürücünün hareket yeteneğini kaybetmemesi için 90 km/s ideal bir hızdır. Otomobil 90 km/s'nin üzerine çıktığında yakıt tüketimi katlanarak artarken sürücünün aracı sabit hızla kullanmaması tüketimi yükseltir.

6_d.webp

Her motorun kendine ait karakteristik özellikleri olduğu için motor yağları da kendi aralarında gruplandırılır. Otomobil üreticileri tarafından belirlenen viskozite kodları motor yağı özelliklerini belirler. Bu kodlamaya 20W 50'yi örnek verirsek burada 20, düşük çalışma sıcaklığını, 50 ise yüksek çalışma sıcaklığını belirler. Viskozite, yüksek ısılarda kalınlaşma sağlarken düşük ısılarda ise pasif kalır. Her motor için önerilen yağın kullanılması motorun aşınmasını hızlandırmamak ve yakıt tüketimini arttırmamak için önemlidir

7_d.webp

Şehir içinde start/stop sistemli araçlarda, bu sistemin kapatılmaması yakıt tüketimini düşürmenin bir diğer yoludur.

8_d.webp

Rüzgar direnci artan otomobilin yakıt tüketimi de artar. Bu nedenle özellikle uzun yolculuklarda araç camının fazla açılması tüketimi olumsuz etkiler.

9_d.webp

Port bagaj gibi ekstra donanımlar, aracın ağırlığını ve rüzgar direncini yükselteceğinden tüketimde cebinizi ekstradan yorar.

10_d.webp

Bilinenin aksine enjeksiyonlu otomobillerde vitesi boşa atmak tüketimi düşürmek yerine arttırır.

11_d.webp

Özellikle doğru vites değiştirmek ve yeni otomobillerdeki vites değişim göstergelerine riayet etmek tüketime olumlu katkı sağlar.

12_d.webp


***Bu Bilgilerin Araçlarda Motor, Donanım, Güç, Beygir, Tork, Arıza ve Bilinmeyen Sebeblerden Dolayı Tam Uygulanması veya Uygulanamamasından DolayıRFC Forumumuz Sorumluluk Kabul Etmez ve Bu Paylaşımın Sadece Bilgi Amaçlı Sizlere Sunulduğunu Arz Ederiz.
 
Bu kurallara elimden geldiğince uyduğum için kullandığım araçlarda rekor tüketim değerleri yakalayabiliyorum...
Paylaşımın için teşekkür ederim kardeşim...
 
Bu kurallara elimden geldiğince uyduğum için kullandığım araçlarda rekor tüketim değerleri yakalayabiliyorum...
Paylaşımın için teşekkür ederim kardeşim...

Rica Ederim Abi :)
 
Bilmeyenler için harika bir paylaşım ve Ustam rekor desede En alt limitler hep bende :pis ( sataşayayım azcık :)) )
 
yusuf abi boşa atma olayı hangisi doğru bana kime sorduysam boşa atmamı söylüyor enjeksiyonlu arabalarla karburatörlülerde farklı mı sadece onlarda mı geçerlidir bu yöntem ne dersin yokuş aşağı giderken siz hangi taktiği uygularsınız Mustafa abi bu analizleri yakaladığına göre cevaplarını da beklerim mustafa usta abim :)
 
Paylaşım için teşekkürler, yakıt tüketimi konusunda Karahan ve Ustamın üstüne şoför tanımam.. :bravo
 
bizede öğretseler fena olmaz forumdaşız abi ne de olsa :) kesinlikle katılıyorum bir defa görmeme rağmen
 
Geri
Üst