Yakıt Katkısı Nedir? Ne İşe Yarar?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan MCaner
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Arkadaşlar ben silkelemeden dolayı kullandım. Sonuçlarına bakacağız. Aslında derdim yüksek rakamlara çıkan bakım ve arıza giderlerinden bir çekilde kurtulmak :) .Bu arada Araç 17.200 lerde attık depoya artık dönüşü yok hayırı olur İnşAllah.
 
Evet yarım depoda 150 mm wurth katkıyı demedim hiçbir olumlu bir gelişme olmadı. Herhalde tüm depoya atmak daha mantıklı. Onuda deneyince paylaşım yaparım yine. İyi sürüşler.
 
Şu şekilde yapılması öneriliyor. 1 depo yakıt doldurmadan önce katkı maddesi konulmalı ve üstüne yakıt alımı yapılmalı deniliyor. Var olan yakıtın üzerine dökülmesi sanırım olumlu sonuç vermiyor. Bir de bu şekilde deneyin hocam.

Bir kaç kişiye durumu sorduğumda bu katkıların hikaye oldukları söylendi. Para tuzağından başka bir şey değil dendi. Bunu iyi ve güvenilir motor ustalarından sorup öğrenmek lazım aslında.


Evet yarım depoda 150 mm wurth katkıyı demedim hiçbir olumlu bir gelişme olmadı. Herhalde tüm depoya atmak daha mantıklı. Onuda deneyince paylaşım yaparım yine. İyi sürüşler.
 
Şu şekilde yapılması öneriliyor. 1 depo yakıt doldurmadan önce katkı maddesi konulmalı ve üstüne yakıt alımı yapılmalı deniliyor. Var olan yakıtın üzerine dökülmesi sanırım olumlu sonuç vermiyor. Bir de bu şekilde deneyin hocam.

Bir kaç kişiye durumu sorduğumda bu katkıların hikaye oldukları söylendi. Para tuzağından başka bir şey değil dendi. Bunu iyi ve güvenilir motor ustalarından sorup öğrenmek lazım aslında.
Belli markalar disindakiler evet hikaye. Ama berner, terosan, wurth, forch, kent. Bu markalar disinda kullanmayin. Bu markalar avrupada tam depoya yarim urun olarak kullaniliyor. Fakat ulkemizdeki yakitin kalitesi avrupa standartinda olmadigindan yakit alimindan once tam depoya urunun tamamini bosaltarak kullanabilirsiniz. Bu urunler icerisinde sadece kent marka olan urun icin hic bir sey yapmadan rutin kullanima devam edebilirsiniz. Dur kalk trafikte de olsaniz urun isini yapar. En kalitelisi budur. Fakat kent disindaki markalarda araci dusuk vites yuksek devirde 15-20 km kadar araliksiz sikistirmaniz gerekir. Bu tip urunlerin islerini tam olarak yapabilmesi icin duzenli olarak iki depoda bir 3 veya dort kez kullanmaniz ve yakiti aldiginiz yeri degistirmemeniz gerekir.

Bunlar haricinde bir de dpf temizleme sivilari vardir. Bunlarda yine ayni matik ile kullanilir. Yakit katkilarindan farkli olarak 100 km kadar yuksek devir kullanilmasi gerekir.

Urunler kullanildiktan sonra aman aman bir performans artışı beklememeniz de bilinmelidir. Urunun amaci araci sahlandirmak degil gerekli uerlerin temizligini saglamaktir.

Hızlı yanıt alabilmek icin alıntı yaparak cevaplayın

Twitter : @tanseler
Instagram : @tanseler
iMessage : tanseler@me.com
 
Ülkemizde üretilen yakıtların kalitesi Euro5 kalitesinde olup avrupadaki emsallerinden hiç bir farkı yoktur. Dikkat edilmesi gereken alım yapılan istasyonlardır.Süt gibi bir ürüne su katılıp satılan yaşadığımız dünyada herşeye katılacak bir madde bulunmaktadır.Siz siz olun alım yaptığınız istasyonları dikkatli seçin.Bu tip katkılardanda mucize beklemeyin.Bunları ancak sistemdeki hafif kirlilikleri,tıkanıklıkları temizler ve belirli oranda fayda sağlarlar.Kafanızın rahat etmesini istiyorsanız kaliteli markalardan min.5,000 ila 10,000 km arasında bir adet kullanabilirsiniz. Çok sık kullanılması zararlı olabilmektedir.
 
Euro 6 motor olanlar kullanamaz mi :)


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Merhaba otomobil severler,
Bildiğiniz gibi, her marka benzin istasyonunda satılmakta olan yüzlerce değişik markada yakıt katkısı olarak bilinen ancak enjektör ve karbüratör temizleyici işlemini yapan, yakıt tasarrufu sağlayan bu ürünler hakkındaki yazımızda aşağıdaki sorulara cevap vereceğiz;

Ads%C4%B1z-1.jpg



  • Yakıt katkısı gerçekten işe yarar mı?
  • Yakıt katkısı tam olarak nedir?
  • Yoksa satın aldığımız yakıtın içinde zaten mevcut mudur?
  • Bu ürünü kullanmaya karar verirsem hangi ürünü tavsiye edersiniz?


Bilirsiniz, doğal olsun sentetik olsun, bir maddeyi ne kadar uzun kullanırsak, içindeki kimyasallar o kadar kir birikimine sebep olur. Bunun temizliğide başka bir maddeyle yapılabilir.

Motor yağımızı kullandıkça, onu farklı bir maddeye dönüştürmüş olup, motor içinde faydalı olmayan birikimler meydana getirmiş oluruz. Yağ değişimi yapmakla, eskittiğimiz motor yağından yine farklı bir madde koymuş olup, o birikintileri temizlemiş oluruz, onlarda filitrede yakalanırlar. Bu durum yakıtlar içinde geçerlidir. Uzun süreyle kullanıldıklarından, bulundukları mekanı, geçtiği yolları, Enjektörlerin uçlarını, Sübapları, Piston segmanlarını, yandıktan sonrada, EGR sistemini, Lamda sensörünü, egzoz susturucularını kirletir veya tıkar. Ülkemizde ki yakıtın kalitesi dünya standartlarındadır. Satın aldığımız kaliteli yakıtın içinde temizleyici katkılar elbette bulunmaktadır. Fakat belirttiğim gibi, sonuçta hep aynı yakıttır ve sadece birikimin süresini uzatır.

Yakıt katkıları 4 çeşittir;

Benzin düzenleyiciler (Fuel Treatment)
Dizel düzenleyiciler (Diesel Treatment)
Enjektör temizleyiciler (Injector Cleaner)
Karbüratör temizleyiciler (Carburetor Cleaner)

Benzin ve dizel düzenleyicileri, 0.C altı olan bölgelerde yaşayanlar, kalitesiz yakıttan dolayı geçici arıza yaşayanlar kullanmalıdır. İçlerindeki kimyasallardan ağırlıklı olarak Oktan ve Setan bulunduğundan, yakıtın kalitesini artırırken donmasını geciktirir, depodaki nemi atar.

Enjektör ve Karbüratör temizleyicilerinin görevi ise, yakıt deposu ve yakıt yollarındaki nemi atar ve kiri temizler, Enjektörlerin uçlarındaki birikimleri temizler, Sübaplarda oluşan birikimleri temizler, Piston Segmanı üzerindeki birikintileri temizler, ortaya çıkardığı kaliteli yanmadan dolayı, artan ısı ve mikron atık malzeme seviyesinde azalma nedeniyle Lamda sensörünü, EGR ve Egzost sistemini temizler. İçinde kullanılan kimyasallardan ağırlıklı olarak deterjan mevcuttur.

Not: Piston segmanları temiz olmalı ve yağ buharının mikron oranında piston üzerine geçmesine izin vermelidir, bu oluşmaz ise segmanlar yağlanamayacağı için ömürleri kısa olur. Yani, faydalı birikim diye bir şey yoktur.

Bu ürünlerin üzerinde belirtildiği gibi, her 5000 km’de bir kullanmanız önerilir, yani zararlı birikimlerin oluşmaya başladığı ve yok edilmesinin kolay olduğu bir zaman dilimidir. Aracınız 90 – 100.000 km veya üzeri ise, özel bir servis istasyonunda önce Karbon Temizliği işlemi uygulanması gerekir.

Böyle bir ürün seçiminde pahalı ürünlere yönelmenize hiç gerek yoktur, zira mucizevi bir madde değillerdir. Hemen her istasyonlarda satılmakta olan bu ürünlerden faydalanabilirsiniz. İhtiyacınız olan ürünlerin fiyatı 2017 Ocak itibariyle 15TL’dir. 444 yakıt katkısı kendi dalında isminden çokça bahsedilmiş markaların başında gelmektedir. Güvenilen diğer markaları alabilirsiniz (sadece daha pahalıdırlar).

Kaynak : http://blog.oilmarkt.com/yakit-katkisi-nedir-ne-ise-yarar/
paylaşım için teşekkürler
 
ben kendim 3 ayda bir uzun yol yapacağım sırada önce 300 ml würth sonra depo dolduruyorum
ve arabamı 3000 ile 4000 devirde vites değiştiriyorum
böyle daha iyi olduğunu biliyorum ( ustam soyledi )
ve yakıtımı her zaman shell euro yakıt alıyorum.
 
Araştırdığım bir konuydu paylaşım için teşekkürler.
 
Bu temizleyicileri 5bin de bir koyarak uzun km ler test ettikleri bir sonuç mevcut mudur?

Elinde bulunan varsa paylaşırsa sevinirim.
 
Geri
Üst