Vuruntu sensörü hatası megane 3

serkanaydin88

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Mar 2017
Mesajlar
49
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Selamın aleyküm arkadaşlar bugün alacağım araca eksper yaptırdım herşey şok güzel maşallah şanzumanı kaportası motoru sağlam çıktı satıcının söylediği gibiydş herşey.

Araç 1.6 benzin &lpg megane 3 satan arkadaş aldığında beygir yüzde 98 çıkmış benzinde .. lpg takıldıktan sonra eksper bugün ölçtüğünde motor çok güZel fakat vuruntu sensörü hata veriyor yakıt sisteminde bir sıkıntı var onun bu yüzden beygir düşük çıkıyor dedi. Onun haricinde araç alınacak bir araç motoru falan iyi üfleme kaçırma yok dedi.. resimleri ekledim bakabilirseniz sevinirm hayrına.

Vuruntu sensörü hatası için yardımlarınızı rica ediyorum .. d01a9f662aa353e72dc582fbb1f6829d.webp2cb249c2941c10755fb710adeda3fd29.webp1bec5ae52c74a58de9836433f4b3e72b.webp


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

Ekli dosyalar

  • d01a9f662aa353e72dc582fbb1f6829d.webp
    d01a9f662aa353e72dc582fbb1f6829d.webp
    254.4 KB · Görüntüleme: 1
  • 2cb249c2941c10755fb710adeda3fd29.webp
    2cb249c2941c10755fb710adeda3fd29.webp
    179.5 KB · Görüntüleme: 0
Renault Servisiyle görüşün bence.
 
Vuruntu sensörü tamir olmaz. Yenisi alıp takılmalı.

Yalnız takılırken mutlaka ama mutlaka TORKMETRE İLE BELİRLENEN DEĞERE GÖRE sıkılmalı.Eğer değiştirttiğiniz yer/servis tork metre olmadan sadece anahtarla sıkmaya kalkarsa ya ikaz edin yada orada yaptırmadan çıkın ehil bir yere yaptırın.
 
Vuruntu sensörü tamir olmaz. Yenisi alıp takılmalı.

Yalnız takılırken mutlaka ama mutlaka TORKMETRE İLE BELİRLENEN DEĞERE GÖRE sıkılmalı.Eğer değiştirttiğiniz yer/servis tork metre olmadan sadece anahtarla sıkmaya kalkarsa ya ikaz edin yada orada yaptırmadan çıkın ehil bir yere yaptırın.

Vuruntu sensörü arızalımıdır benim anlattığım duruma göre sizce ?
Tüpten kaynaklı olabilirmi ?? Test benzinde yapıldı daha önceki arkadaşta 108 bg güç üretmiş bende sonuç vuruntu sensöründen dolayı baya düşük çıktı .


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Vuruntu sensörü arızalımıdır benim anlattığım duruma göre sizce ?
Tüpten kaynaklı olabilirmi ?? Test benzinde yapıldı daha önceki arkadaşta 108 bg güç üretmiş bende sonuç vuruntu sensöründen dolayı baya düşük çıktı .


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Bunu benim yada bir başkasının burdan anlaması mümkün değil. Bunu anlamanın en iyi yolu yenisinin takılıp motorun ondan sonra tepkisine bakılması.ECU'dan bilgiler okunurken ECU sensöre ulaşamaz ise doğal olarak sensörü arızalı görüyor.Bu kablajdan da olabilir sensörün kendisinden de.

Vuruntu sensörü az bilinen ama çok önemli parçalardan biridir.Motorun çalışma dinamiğini direkt etkiler.ECU bu sensörden gelen bilgilere göre motoru ayarlıyor resmen.Doğru okuyamaz ise doğru yönetemez motoru.
 
Bunu benim yada bir başkasının burdan anlaması mümkün değil. Bunu anlamanın en iyi yolu yenisinin takılıp motorun ondan sonra tepkisine bakılması.ECU'dan bilgiler okunurken ECU sensöre ulaşamaz ise doğal olarak sensörü arızalı görüyor.Bu kablajdan da olabilir sensörün kendisinden de.

Vuruntu sensörü az bilinen ama çok önemli parçalardan biridir.Motorun çalışma dinamiğini direkt etkiler.ECU bu sensörden gelen bilgilere göre motoru ayarlıyor resmen.Doğru okuyamaz ise doğru yönetemez motoru.

Eyvallah hocam teşekkür ederim cevabın için lpg den kaynaklı motor lambası yanması normalmidir?? Araç 205 km yi gördü makinada beygir gücü kaybını anlamış değilim :) her halükarda alıcam aracı zımba gibi bir araba motoruda iyi çıktı sadece ufak detaylara takılıyoruz işte .


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
lpg den kaynaklı motor lambası yanması normalmidir??

Arıza lambasının yanması çoğu modelde ve markada normal.LPG sisteme entegre edilirken bağımsız bir sistem olarak entegre ediliyor.Motorun orjinal sensörleri ise LPG'yi algılayamadığı için direkt motor arıza lambası yanıyor.

Bazı Marka ve modellerde bu lambanın söndürülmesi mümkün ise bazılarında tekrardan yanabiliyor.Tabi mutlaka LPG'den mi emin olmak istiyorsanız aracı bilgisayara bağlatıp ECU'yu bilen birine okutmanız lazım.
 
Arıza lambasının yanması çoğu modelde ve markada normal.LPG sisteme entegre edilirken bağımsız bir sistem olarak entegre ediliyor.Motorun orjinal sensörleri ise LPG'yi algılayamadığı için direkt motor arıza lambası yanıyor.

Bazı Marka ve modellerde bu lambanın söndürülmesi mümkün ise bazılarında tekrardan yanabiliyor.Tabi mutlaka LPG'den mi emin olmak istiyorsanız aracı bilgisayara bağlatıp ECU'yu bilen birine okutmanız lazım.

Bugün eksperde arıza lambasını söndürdüler benzinde çalıştırırkende enjeksiyon sistemini kontrol ettirin yazdı lpg var diyemi yazıyor çok kararsız kaldım .. yoksa gerçekten enjeksiyonda sıkıntımı var anlamadım vallahi


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Geri
Üst