- Katılım
- 23 Eki 2020
- Mesajlar
- 251
- Tepkime puanı
- 14
- Puanları
- 18
- Yaş
- 57
Bildiğiniz gibi daha önce 2016 Talisman Icon sahibiydim ve aracımı çok seviyordum. Ani bir kararla aracımı yenileme kararı alıp seri bir şekilde satışını gerçekleştirip aynı gün 2022 Haziran Çıkışlı Talisman Icon 1.3 TCe aracıma kavuştum. Şimdi her iki modeli kulllanan biri olarak değerlendirmelerimi sizlerle paylaşmak istiyorum. Aracımda kablosuz şarj hariç tüm opsiyonlar mevcut.
Aracımı bayramdan önceki cuma günü aldım ve bugüne kadar 10 günde şehirdışı ve şehiriçi olmak üzere 2.000 km yaptım. Öncelikle aracımı yenilediğim için çok memnun olduğumu belirtmek isterim.
İlk aklıma gelen 1.3 motor performansı ve yakıt sarfiyatı değişikliğinin ne olacağı olmuştu. 1.3 TCe motorlar oldukça başarılı ve 1.6 dizel modelleri aratmadığı gibi benzinli motorun avantajını da kullanarak üst devirlerde çok istekli ve çok atak diyebilirim. ama tabi ki her güzelin bir kusuru vardır misali yakıt olarak dizel modellere göre en az 1,6-2,0 lt fazla yaktığını söyleyebilirim. İlk 1.000 km yi İzmir-İstanbul -İzmir arasında yaptım , otobandan 135-140 km/h ortalamalarla seyahati 6,8 lt/100km olarak tamamladım. Daha sonraki 1.000 km İzmir içi , yoğun trafikte İzmir-Çeşme gibi güzergahlarda gerçekleştirdim , şuan ki toplam ortalamam 7,4 lt/100km .Sanırım benim güzergahlarımda kendi kullanımıma göre İzmir şehir içi sarfiyatım 8 lt/100km civarında olacak bu da eski aracımla kıyaslarsam 1,6 lt fark olduğunu söyleyebilirim. Bir diğer gözüme çarpansa 4 kontrolden dolayı depo küçük olduğu için ve araç fazla yaktığı için daha sık benzin istasyonuna girmek zorunda kaldığım
Sürüş konforu olarak ilk dikkatimi çekenler şöyle ; Araç süspansiyonu biraz daha yumuşak yeni aracımda 19" jant ve 40 yanak lastik olmasına rağmen daha yumuşak olduğunu söyleyebilirim. Aynı şekilde özellikle ön koltuklarda gene deri olmasına rağmen biraz daha yumuşamış ve daha konforlu hale geldiğini söyleyebilirim.
Bu arada olumsuz hissetiğim en önemli şey yol tutuşunun sanki eski aracımda daha iyi olduğu , hoş diğer aracımda arkalarda 1'er cm , önlerde de 0,5 er cm spacer vardı onun etkisimidir bilmiyorum ama sanki o araç daha oturaklıydı. Direksiyon hareketlerine çok daha kendinizi güvende hissedeceğiniz şekilde tepkiler veriyordu. Gördüğüm bir diğer olumsuz yön ise sanki bazı parçaların kalitesinin eski modellere göre düştüğü yönünde, örnek olarak sürücü kapıları cam ve ayna tuşları oldukça sert ve özellikle ayna tuşuna oldukça zorlayarak basılabiliyor oysaki diğer aracımda tuşlar pamuk gibiydi küçük şeyler belki ama belki imalatı yapan tedarikçilerde değişiklik yapmış olabilirler.
Easylink sistemine gelecek olursak , henüz tam olarak alışamasamda görsel olarak R-Link2 den çok daha başarılı olduğunu söyleyebilirim ama ayar menülerinin mantığı tamamen farklı o yüzden alışmakta zorlanıyorum. Eski aracımda alıştığım sürüş modları kişiselleştirmede bazı eksiklikler var, örnek olarak motorda spor modu sadece sport mod ayarındayken kullanabiliyorsunuz. My sense modunda kendinize göre modu kişiselleştirirken motora müdahale ettirmiyor. Ayrıca gösterge ekran çeşitlerini de sürüş modlarına göre atamışlar onlarda da değişiklik yapamıyorsunuz, sadece renklere müdahale edebiliyorsunuz ama grafikler oldukça etkileyici. Bunların dışında ise en çok beğendiğim konu ise motor sesi uygulaması. Spor modundaki ses harika R-linklerde çok yapay bir ses varken bunda sanki fındık 8 motor sesi gibi bir homurtu ve yanında hafifi bir turbo ıslık sesi geliyor ve bu ses spor kullanımda özellikle müthiş bir haz veriyor. Bu sesi de kapatıp , alçak veya yüksek seviye olarak seçebiliyorsunuz. Ayrıca 3 değişik ses modu mevcut ama en güzeli spor mod sesi bence. Adaptif cruise control daha konforlu çalışıyor , kaldığınız yerden devam edebiliyorsunuz, konforludan kastım örnek olarak 130 la giderken ACC devre dışı bırakınca birden gazı kesip yolcuları hafif bir irkirtirken bunda gazı yavaş kesiyor insanı rahatsız etmiyor. Easlink ses sistemide oldukça başarılı bence kendime göre ayar yapınca oldukça kaliteli bir şekilde müzik dinleyebiliyorum. Şimdilik ekstra birşey yapmayı düşünmüyorum .
Bunun yanında eski aracımda olmayan carplay özelliği oldukça güzel ve tam ekran olarak geliyor. Kablolu olsada güzel çalışıyor . Sürüş asistan ayarlarına ulaşmakta oldukça rahat, kolay şekilde açıp kapatabiliyorsunuz. R-linklerde şerit takip çalışırken hoparlörlerden ses gelirken bunlarda direksiyon titiriyor. hatta ilk deneme sürüşünde direksinda bir sıkıntı olduğunu sandım sonradan titreşim uyarısı olduğunu keşfettim. Klima güzel çalışıyor , iyi soğutuyor. Fan ayarının ekran altında tuşla arttıtılıp azaltılması da güzel olmuş.
Bir diğer fark ise hız levhalarının yanı sıra sollama yasağı gibi tabelalarıda okuyor kamera. Sol tarafta hız tabelası sağ tarafta ise trafik levhalarını gösteriyor ama tüm levhalar kayıtlı değil sanırım sisteme.
En güzel özelliği ise Matrix Led farlar , otomatik uzun kısa özelliği led matrixle beraber çalışıyor , farı uzuna alınca önünüzde giden ve karşıdan gelen araç fazla değilse sadece o araçların hizalarına gelen bölümleri söndürüp diğer bölgelerde uzunlarla daha aydınlık bir görüşle gidebiliyorsunuz. Çok aşırı bir trafik olursa o zaman kısaya alıyor farları. Ve aracı ilk çalıştırdığınızda tam saymadım ama uzun farlar 5-6 ledden oluşuyor sanırım onları tek tek sırayla yakıp söndürüyor , güzel bir görsel diyebilirim.
Bir diğer dikkatimi çeken konu ise 1.3 TCe'lerin ülkemize siyah ve bulut gri ağırlık geldiği konusu. İlanlarda da göreceksiniz bu 2 renk dışında ben görmedim , benimki blut gri ve döşemeler açık renk. Bu kombinasyonuda çok beğeniyorum. Birde siyah döşemeliler var sanırım .
Şimdilik aklıma gelenleri paylaşmak istedim , sormak istediğiniz bir şey olursa yazabilirisniz.
Aracımı bayramdan önceki cuma günü aldım ve bugüne kadar 10 günde şehirdışı ve şehiriçi olmak üzere 2.000 km yaptım. Öncelikle aracımı yenilediğim için çok memnun olduğumu belirtmek isterim.
İlk aklıma gelen 1.3 motor performansı ve yakıt sarfiyatı değişikliğinin ne olacağı olmuştu. 1.3 TCe motorlar oldukça başarılı ve 1.6 dizel modelleri aratmadığı gibi benzinli motorun avantajını da kullanarak üst devirlerde çok istekli ve çok atak diyebilirim. ama tabi ki her güzelin bir kusuru vardır misali yakıt olarak dizel modellere göre en az 1,6-2,0 lt fazla yaktığını söyleyebilirim. İlk 1.000 km yi İzmir-İstanbul -İzmir arasında yaptım , otobandan 135-140 km/h ortalamalarla seyahati 6,8 lt/100km olarak tamamladım. Daha sonraki 1.000 km İzmir içi , yoğun trafikte İzmir-Çeşme gibi güzergahlarda gerçekleştirdim , şuan ki toplam ortalamam 7,4 lt/100km .Sanırım benim güzergahlarımda kendi kullanımıma göre İzmir şehir içi sarfiyatım 8 lt/100km civarında olacak bu da eski aracımla kıyaslarsam 1,6 lt fark olduğunu söyleyebilirim. Bir diğer gözüme çarpansa 4 kontrolden dolayı depo küçük olduğu için ve araç fazla yaktığı için daha sık benzin istasyonuna girmek zorunda kaldığım
Sürüş konforu olarak ilk dikkatimi çekenler şöyle ; Araç süspansiyonu biraz daha yumuşak yeni aracımda 19" jant ve 40 yanak lastik olmasına rağmen daha yumuşak olduğunu söyleyebilirim. Aynı şekilde özellikle ön koltuklarda gene deri olmasına rağmen biraz daha yumuşamış ve daha konforlu hale geldiğini söyleyebilirim.
Bu arada olumsuz hissetiğim en önemli şey yol tutuşunun sanki eski aracımda daha iyi olduğu , hoş diğer aracımda arkalarda 1'er cm , önlerde de 0,5 er cm spacer vardı onun etkisimidir bilmiyorum ama sanki o araç daha oturaklıydı. Direksiyon hareketlerine çok daha kendinizi güvende hissedeceğiniz şekilde tepkiler veriyordu. Gördüğüm bir diğer olumsuz yön ise sanki bazı parçaların kalitesinin eski modellere göre düştüğü yönünde, örnek olarak sürücü kapıları cam ve ayna tuşları oldukça sert ve özellikle ayna tuşuna oldukça zorlayarak basılabiliyor oysaki diğer aracımda tuşlar pamuk gibiydi küçük şeyler belki ama belki imalatı yapan tedarikçilerde değişiklik yapmış olabilirler.
Easylink sistemine gelecek olursak , henüz tam olarak alışamasamda görsel olarak R-Link2 den çok daha başarılı olduğunu söyleyebilirim ama ayar menülerinin mantığı tamamen farklı o yüzden alışmakta zorlanıyorum. Eski aracımda alıştığım sürüş modları kişiselleştirmede bazı eksiklikler var, örnek olarak motorda spor modu sadece sport mod ayarındayken kullanabiliyorsunuz. My sense modunda kendinize göre modu kişiselleştirirken motora müdahale ettirmiyor. Ayrıca gösterge ekran çeşitlerini de sürüş modlarına göre atamışlar onlarda da değişiklik yapamıyorsunuz, sadece renklere müdahale edebiliyorsunuz ama grafikler oldukça etkileyici. Bunların dışında ise en çok beğendiğim konu ise motor sesi uygulaması. Spor modundaki ses harika R-linklerde çok yapay bir ses varken bunda sanki fındık 8 motor sesi gibi bir homurtu ve yanında hafifi bir turbo ıslık sesi geliyor ve bu ses spor kullanımda özellikle müthiş bir haz veriyor. Bu sesi de kapatıp , alçak veya yüksek seviye olarak seçebiliyorsunuz. Ayrıca 3 değişik ses modu mevcut ama en güzeli spor mod sesi bence. Adaptif cruise control daha konforlu çalışıyor , kaldığınız yerden devam edebiliyorsunuz, konforludan kastım örnek olarak 130 la giderken ACC devre dışı bırakınca birden gazı kesip yolcuları hafif bir irkirtirken bunda gazı yavaş kesiyor insanı rahatsız etmiyor. Easlink ses sistemide oldukça başarılı bence kendime göre ayar yapınca oldukça kaliteli bir şekilde müzik dinleyebiliyorum. Şimdilik ekstra birşey yapmayı düşünmüyorum .
Bunun yanında eski aracımda olmayan carplay özelliği oldukça güzel ve tam ekran olarak geliyor. Kablolu olsada güzel çalışıyor . Sürüş asistan ayarlarına ulaşmakta oldukça rahat, kolay şekilde açıp kapatabiliyorsunuz. R-linklerde şerit takip çalışırken hoparlörlerden ses gelirken bunlarda direksiyon titiriyor. hatta ilk deneme sürüşünde direksinda bir sıkıntı olduğunu sandım sonradan titreşim uyarısı olduğunu keşfettim. Klima güzel çalışıyor , iyi soğutuyor. Fan ayarının ekran altında tuşla arttıtılıp azaltılması da güzel olmuş.
Bir diğer fark ise hız levhalarının yanı sıra sollama yasağı gibi tabelalarıda okuyor kamera. Sol tarafta hız tabelası sağ tarafta ise trafik levhalarını gösteriyor ama tüm levhalar kayıtlı değil sanırım sisteme.
En güzel özelliği ise Matrix Led farlar , otomatik uzun kısa özelliği led matrixle beraber çalışıyor , farı uzuna alınca önünüzde giden ve karşıdan gelen araç fazla değilse sadece o araçların hizalarına gelen bölümleri söndürüp diğer bölgelerde uzunlarla daha aydınlık bir görüşle gidebiliyorsunuz. Çok aşırı bir trafik olursa o zaman kısaya alıyor farları. Ve aracı ilk çalıştırdığınızda tam saymadım ama uzun farlar 5-6 ledden oluşuyor sanırım onları tek tek sırayla yakıp söndürüyor , güzel bir görsel diyebilirim.
Bir diğer dikkatimi çeken konu ise 1.3 TCe'lerin ülkemize siyah ve bulut gri ağırlık geldiği konusu. İlanlarda da göreceksiniz bu 2 renk dışında ben görmedim , benimki blut gri ve döşemeler açık renk. Bu kombinasyonuda çok beğeniyorum. Birde siyah döşemeliler var sanırım .
Şimdilik aklıma gelenleri paylaşmak istedim , sormak istediğiniz bir şey olursa yazabilirisniz.
Son düzenleme: