- Katılım
- 30 Eyl 2014
- Mesajlar
- 2,979
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 36
[FONT="]Renault, crossover ve SUV’lerden sonra sektörde fırtına estirecek yeni akıma liderlik etmek üzere bir coupe SUV hazırlıyor.
Fransız firma yüksek sürüş pozisyonuna sahip ve beş kapılı şık coupe otomobillere ilginin artacağına inanıyor ve bu doğrultuda bir konsept otomobil geliştiriyor. Renault, tasarım şefi Laurens van den Acker’in sorumluluğunda gelecek bir kaç yıl içinde benzer konseptler çıkartmaya devam edecek. Renault’un tamamen yeni bir görünüme kavuşan serisi artık tamamlandı. Firma şimdi seriye ilave modeller eklemek ve yeni piyasa nişleri keşfetmek için çalışıyor. Crossover modelin geliştirilmesi bir sonraki adım olacak. Renault tasarımcıları 2015 Frankfurt Motor Show’da tanıtılan Mazda Koeru konseptinden etkilenmiş görünüyor. Bu konsept benzeri olan CX-5’ten daha alçak, şık ve sportift. Koeru sonrasında Çin’de CX-4 modeli de tanıtıldı. Renault’nun Mazda'nın bu modeline hayranlığı devam ediyor ve tasarımcılar tam da bu tipte bir otomobil arıyor.
Captur ve Kadjar mantıken yeni model için temel alınabilir. Kadjar daha büyük boyutu nedeniyle yüksek bir ihtimal. Renault’nun şu anki tasarım teması böyle bir model için iyi uyum sağlayacaktır. Marka, müşterilerine crossover bir otomobilin sağlamlık ve güçlülük hissini bir coupe otomobilin çekiciliği ile birlikte sunmak istiyor.
Renault geleneksel modellerini de daha yüksek ve daha sportif görünümlü yapmaya başladı, buna en iyi iki örnek ise yeni Scenic ve Espace. Scenic hala bir MPV olsa da bu model 20 inç tekerlekler ve bazı SUV özellikleri taşıyan şık kaporta ile geliyor. Bu da Renault’nun tam da uygulamak istediği formül.
Renault şu anki serisini Van den Acker’in “yaşam döngüsü” olarak tanımladığı konsept otomobillerle tanıttı. Bunun başlangıcı DeZir konsepti ile 2010’da olmuştu. Konseptler iş, aşk ve aile gibi farklı temalar etrafında şekilleniyordu. Renault Ekim ayında Paris otomobil fuarından başlayarak aynı konsept planını yeniden uygulamaya koymaya hazırlanıyor.
Paris konsepti yeni crossover coupe konseptinden farklı olacak ve sportif bir stilde gelecek. Temel amaç firmanın evrim geçirmiş tasarım dilini sergilemek. Van den Acker Mazda’dan geldiğinde DeZir konsepti de aynı rolü oynamıştı. Konseptte Renault iç kabinlerinin yeni nesli ve geliştirilmiş insan/makine arayüzleri de tanıtılacak.
Ayrıca, konseptin elektrikli güç aktarım mekanizmalarına sahip olması bekleniyor. Renault artık sadece Twizy ve Zoe gibi küçük modellerde değil serisindeki daha lüks modellerde de elektrikli güç aktarım mekanizmaları kullanmak istiyor. Firmanın bu kararında Tesla elektrikli otomobillerin gördüğü yoğun ilginin de etkisi var.
En heyecan verici ise yüksek binişli crossover konsepti olacak. Renault diğer pek çok firma gibi crossover SUV modellerin başarısının farkında ve Captur, Kadjar, Koleos gibi modellerle bu akımı yakaladı. SUV şu an Avrupa’da en çok tutulan kaporta stili.
Model serisini yenileyen Renault popüler bir tasarım teması oluşturmakta başarılı oldu, şimdi ise yine bir inovasyonla sahneye çıkmaya hazırlanıyor. Firmanın hedefi Nissan’ın Qashqai ve Juke ile yaptığı gibi SUV piyasasında yeni bir akım yaratmak.
[/FONT]
Fransız firma yüksek sürüş pozisyonuna sahip ve beş kapılı şık coupe otomobillere ilginin artacağına inanıyor ve bu doğrultuda bir konsept otomobil geliştiriyor. Renault, tasarım şefi Laurens van den Acker’in sorumluluğunda gelecek bir kaç yıl içinde benzer konseptler çıkartmaya devam edecek. Renault’un tamamen yeni bir görünüme kavuşan serisi artık tamamlandı. Firma şimdi seriye ilave modeller eklemek ve yeni piyasa nişleri keşfetmek için çalışıyor. Crossover modelin geliştirilmesi bir sonraki adım olacak. Renault tasarımcıları 2015 Frankfurt Motor Show’da tanıtılan Mazda Koeru konseptinden etkilenmiş görünüyor. Bu konsept benzeri olan CX-5’ten daha alçak, şık ve sportift. Koeru sonrasında Çin’de CX-4 modeli de tanıtıldı. Renault’nun Mazda'nın bu modeline hayranlığı devam ediyor ve tasarımcılar tam da bu tipte bir otomobil arıyor.
Captur ve Kadjar mantıken yeni model için temel alınabilir. Kadjar daha büyük boyutu nedeniyle yüksek bir ihtimal. Renault’nun şu anki tasarım teması böyle bir model için iyi uyum sağlayacaktır. Marka, müşterilerine crossover bir otomobilin sağlamlık ve güçlülük hissini bir coupe otomobilin çekiciliği ile birlikte sunmak istiyor.
Renault geleneksel modellerini de daha yüksek ve daha sportif görünümlü yapmaya başladı, buna en iyi iki örnek ise yeni Scenic ve Espace. Scenic hala bir MPV olsa da bu model 20 inç tekerlekler ve bazı SUV özellikleri taşıyan şık kaporta ile geliyor. Bu da Renault’nun tam da uygulamak istediği formül.
Renault şu anki serisini Van den Acker’in “yaşam döngüsü” olarak tanımladığı konsept otomobillerle tanıttı. Bunun başlangıcı DeZir konsepti ile 2010’da olmuştu. Konseptler iş, aşk ve aile gibi farklı temalar etrafında şekilleniyordu. Renault Ekim ayında Paris otomobil fuarından başlayarak aynı konsept planını yeniden uygulamaya koymaya hazırlanıyor.
Paris konsepti yeni crossover coupe konseptinden farklı olacak ve sportif bir stilde gelecek. Temel amaç firmanın evrim geçirmiş tasarım dilini sergilemek. Van den Acker Mazda’dan geldiğinde DeZir konsepti de aynı rolü oynamıştı. Konseptte Renault iç kabinlerinin yeni nesli ve geliştirilmiş insan/makine arayüzleri de tanıtılacak.
Ayrıca, konseptin elektrikli güç aktarım mekanizmalarına sahip olması bekleniyor. Renault artık sadece Twizy ve Zoe gibi küçük modellerde değil serisindeki daha lüks modellerde de elektrikli güç aktarım mekanizmaları kullanmak istiyor. Firmanın bu kararında Tesla elektrikli otomobillerin gördüğü yoğun ilginin de etkisi var.
En heyecan verici ise yüksek binişli crossover konsepti olacak. Renault diğer pek çok firma gibi crossover SUV modellerin başarısının farkında ve Captur, Kadjar, Koleos gibi modellerle bu akımı yakaladı. SUV şu an Avrupa’da en çok tutulan kaporta stili.
Model serisini yenileyen Renault popüler bir tasarım teması oluşturmakta başarılı oldu, şimdi ise yine bir inovasyonla sahneye çıkmaya hazırlanıyor. Firmanın hedefi Nissan’ın Qashqai ve Juke ile yaptığı gibi SUV piyasasında yeni bir akım yaratmak.
[/FONT]