Renault Scenic 1.6 privilege otomatik vites hakkında bilgi almak istiyorum

Gökalp kardeşime sorusuna konuyla alakalı özel mesaj gönderdim. Bu mesajı siz Değerli dostlar la da bir kez daha paylaşmak istedim. Scenic çok keyifli konforlu , güvenli ve ferah bir arabadır. Tabi ki kusursuz değildir. Her markada olduğu gibi bizim II.ci kasa Sceniclerde de makyajlı kasa ile sıkıntılar giderilmiştir. Aracın bana göre eksiği : motor konsol alt kısma yakın olduğundan yüksek süratlerde ( 120km üstü ) motor sesini araç içine alması ; bir diğer eksik tarafı otomatik vitesin 4 vites olması , son bir hoşnut olmadığım cd changer olduğu halde faz I deki kasetçalar. Artıları ise : yüksek oturma pozisyonu ve cam tavan ile aşırı ferahlık ki bence Scenic II de olmazsa olmazdan biri açılabilen 4 kademeli sunroof . bir diğer avantajı yolo sağlam oturması ve üstün yol güvenlik ekipmanları , Extra paketli ve donanımlı Scenic lerdeki yılına göre inanılmaz donanım fazlalığı ve güvenlik ; bir diğer avantajı 1 dk dan daha kısa sürede arka koltukları tek tek veya istenirse tamamı anahtarsız sökülmesi ve diferansiyel çıkıntısı olmadığından kocaman bir yükleme alanı oluşması . bir diğer artısı Megan II ile büyük çoğunlukta aynı parçayı kullandığından emsallerine göre uygun ve bol parça. Kaliteli bir lpg markası ve özellikle işçilik ile çok iyi uyumu . ( Kaldı ki Türkiye de olmayan fabrikasyon LPG li Sceniclerde mevcut. ) . Makyajlı kasalardaki 100bg 1.5 DCİ motordaki hiç beklenmedik performans ve yakıt ekonomisi. ( Gerçek manada Şehir dışı yaklaşık 4,5 lt ortalama. Bu ağırlıkta ve Mpv sınıfında bir araç için çok iyi bir değer . https://www.youtube.com/watch?v=GglmZXSw0_g ). Bizim araçlar Çok performanslı araçlar değildir. 1430 kğ boş ağırlığı buna büyük etkendir. Ayrıca 4 vitesli otomatik viteste performansı düşük tutmuştur. Küçük aile sınıfında ideal bir araçtır. Kendi sınıfındaki en donanımlı ve konforlu araçtır. ( Bu sınıftaki ve bu yıllardaki bütün MPV sınıfı rakiplerini bizzat kullandım. ).donanımlı + extra paketli bir Scenic te amblem Renault değil de büyük markalar olsaydı fiyatı çok daha yukarlarda ve kimsede bu aracın Renault olduğuna inanmazdı. Ben Renault'un en konforlu aracı 2010 yılına kadar Laguna ve Scenic olduğuna inanıyorum. Bizim araçlar biraz narin araçtır. Aracı bilmeyen sanayideki her ustaya baktırılmaz. Bakımları zamanında , orijinal ürün ve en önemlisi kaliteli ve temiz işçiliği sever. Bakımlı ve temiz / titiz kullanılmış Scenic yeni sahibini bağımlı yaparken ; bakımsız , hor kullanılmış Scenic ise yeni sahibini üzer. Genellikle bu aracı benim gibi birinci kasadan aşina olan ve sakin kullanan küçük aile sahibi , güven ve konfora önem veren sürücüler , herhangi bir şekilde arkadaşlarının bu aracına binen , kullanan bu aracın bağımlısı olur. Bu araca alışan ve sıkıntı yaşamayan arkadaşlar benim gibi Kolay kolay başka araba beğenmezler. Çok defasında ve çok arkadaşa söylediğim gibi ; sıkıntılı , bakımsız , hor kullanılmış , paketsiz Scenic 'e para vereceğime ; piyasa fiyatı üstüne 2-3 bin fazla verip bakımlı , temiz kullanılmış , extra paketli ( ki bence Scenicte olmazsa olmaz sunroof ve hız sabitleme ) bir Scenic almayı tercih ederim. Burada dikkat edilmesi geren satıcının aracı pohpohlamasına bakmadan gerçekten bakımlı ve temiz mi ? + gerçek mana da extra opsiyonlara sahip bir araç olup olmadığını bilmek gerek. Saygılarımla
 
....
Otomatik vitesine gelirsek eğer dikkat etmen gereken önemli 2 nokta var
1.rampada kesinlikle geri kaçırmamamlı. Ben dik rampalarda denedim milim geri kaçırmadı.
.........

Merhaba.

Benim bildiğim şu şekilde. Scenic 2 lerde, yokuş kalkış desteği yok.
O yüzden, dik yokuşlarda geri kaçırabilir.

Geri kaçırmaması, otomatikle ilgili değil diye biliyorum ve bu bilgiye başka yerde denkgelmedim.
Aracımı alırken 4 farklı scenic 2 ye baktık, hepsinde de kaçırma yaşadık !

Bu konuda kesin bilgisi olan var mı ?
 
Size tavsiyem faz2 scenic almaktansa eğer temiz denk gelirse 2.0 privilege Bva scenic almak daha mantıklı olacaktır. geçen ay 50TL'lik lpg ile 200Km yol gittim.Ortalama hızım 90km/h.Ayrıca performansıda çok iyi:eyv

Bende aynı görüşteyim. 2005 model 1.6 aldım. Ama 2.0 olanını alsaydım hem 2.000 TL daha düşüktü fiyatı hem de daha güçlü olurdu. Gerçi şehir içi sadece kışın kullanacağım. Yaz ın motosiklet le işe gelip gidiyorum. Ama yine de aklım 2.0 da. Bi denkgelirsem denemek istiyorum :)
 
arkadaşlar yeni facebook grubumuz var.. 900 üyeyi aştık. martta açıldı...hızla büyüdük. seviyeli ve yardımsever bilgi paylaşımlarımız var..bekleriz...Renault Scenic Türkiye facebookta arayın katılın... stickerımız bile var....
 
Çok teşekkürler...

Bende Scenic hastası olarak cevap vermek istiyorum. bildiğim kadarıyla 2004 2007 arası 3 ana donanım ( baz versiyondan doluya doğru sıralarsak : autantic , dynamic , privilege . ayrıca sportway , exception , expression , conquest donanım adı verilen donanım çeşitleride mevcut.) motor olarak : 1.6 16V 115ps düz / otomatik vites , 2.0 16V 136ps otomatik vites ve dizel olarakta 1.5 dci 80 ps ve 1.5 100 ps düz vites ( 2 . kasa sceniclerin Dizellerinin otomatiği yoktur. ) . Faz 1 / 2 olayına gelince donanımı dynamic veya privilege satın aldığınızda tam dolu olmuyor. Şöyleki : hızsınırlayıcı / hız sabitleyici , cam tavan , far yıkamalı xenon far , atermik ön cam ve yağmur/far sensör / kararan dikiz aynası , tam deri koltuk , Esp/Asr vs gibi opsiyon donanımlara göre adını faz 1 veya faz 2 alıyor. Piyasada arabasını '' ful+ful , bundan başka dolu yok , en dolusu v.s'' şeklinde yazan çoğu vatandaş bilinçsizce ilan yazıyor. Örneğin privilege en üst donanım olmasına rağmen çok defa gördüğüm hız sabitleyici yok , xenon far yok , kararan dikiz aynası ve sensör grubu yok , Esp/Asr yok. Halbuki dynamic orta donanım görünmesine rağmen satın alan vatandaş bütün opsiyon paketleri satın almış ve full diye geçinen ve opsiyon satın almamış bir çok privilege ten çok daha donanımlı ve full olabiliyor. Diğer sorunuza gelince ; 2004-2009 arası yani 2. kasa Sceniclerde 1.6 veya 2.0 motor olsun her iki motor cinsinde de PROAKTİF denilen bir otomatik şanzıman kullanılmıştır. Bu şanzıman 1.kasa scenic şanzımanın dan çok farklıdır. Triptorik (manuel / otomatik) tir. Kullanana bağımlılık yapar. İnanılmaz rahat ve konforludur. Bence bu Şanzımanın tek eksiği dişli sayısı. yani 4 dişlişi var. dolayısıyla 120km hızdan sonra hafiften bağırmalar daha üst hızlarda bir üst vites istemesi. Belki bunda motor bölümünün on konsolo çok yakın durduğu içinde olabilir. Ama bu araçlar zaten MPV yani mini aile arabası diye geçiyor. yani tabiri caizse yolu sökmesini , uzayıp gitmesini beklemeyin. 115bg lik motor bu kasayı çok rahat kaldırıyor. Ama 2.0 16V 136 ps motor bu arabaya mükemmel yakışıyor. şiddetle tavsiye ederim. Ama otomatik 1.6 ve 2.0 benzinli motoru sakın benzinle kullanayım - lpg ile motoruma zarar vermeyeyim diye düşünmeyin.LPG ŞART. (LOVATO tavsiye olunur.) Otomatik vites için söylüyorum : benzinde ne kadar sakin ve kendinizi az yakması için ne kadar da zorlasanızda 6.5 lt nin altına düşürmeniz nerede ise mümkün değil.(2006 1.6 otomatik privilege aracımla Ankara Konya arasında benzinde hız sabitleyici 90km/saate bağlı tek kişi bagaj boş ve klima kapalı 36000 km deki aracım yakıt ortalaması 6.5 idi ) Ama şehir içinde sakinde kullansanız 8lt kesin üzerinde. Şu kadarını söyleyeyim . Aldığınız scenic aracınızı servise götürmenizi kesinlikle tavsi etmem. Garantisi bitmiş bir aracı servise götürmek benim gibi sabit gelirli memur , işçi , emekli bir insan için çok pahalı. Tabiki servisin işçiliği / garantisi var. Ama alınan ücret çok yüksek. Ufak bir örnek vermem gerekirse en basit motor yag değişimi ve filtre grubu değişimi serviste indirimle 280tl sanayideki ustada 100-130tl . Çok yakında başıma gelen 2008 1.5dci şuan ki aracımın baskı balatası indirimle serviste 1.180tl değişim dendi , aynı işlemi aynı orjinal parçalarla 500tl. aradaki farkı siz hesap edin. Ama ustanızda araca hakim olması lazım. Mümkünse daha önce Renault servisinden ayrılan. Bende Ankarada ikamet ediyorum. Usta tavsi edermisin diye sorarsan açıkcası zor. Neden ? Ankara sanayi esnafı bir tuhaf. 9 Yıldır Ankaradayım bir çok değerli ustaya gittim. iLK başlarda ilği alaka gayet iyi fiyatlar makul 3-4 gitmenizden sonra baştan savmalar , abartı fiyat istemeler. İnsanın aklına şu geliyor. Kardeşim ne oldu doydunmu ? tabiki emek veriyorlar /ev geçindiyor / ama alıştırdıktan sonra eneyi yerine koymaya / tabiri caizse öpmeye kalkması insanı üzüyor. Değerli arkadaşlar Tam olarak scenic hastasıyım. bu arabalara bayılıyorum. ilk olarak 1999 rte 1.6 8V 90bg (2006-2008) , sonra 2004 2.0 16V 136ps otomatik privilege ( extra satınlan paketler. hatta tam deri koltuk dahil ) (2008-2009) bu arabamı çok ama çok sevdiğim halde yüksek vergi yüzünden çok üzülerekte olsa satmak zorunda kalmıştım. sonra 2006 model 1.6 16V 115ps otomatik (6ay) fırsat yatırım için satmam gerekti. ve şuan 4 ay önce aldığım 2007 makyajlı kasa 1.5 DCİ 100ps privilege +plus. Bu aracın keyfi tadı bambaşka. Dikket edilmesi gereken : alınacak olan scenic gerçek anlamda dolu ve sunrooflu ( bu aracı ferah kılan ) olması ve hor kullanılmış olmaması. Hor /kötü kullanılan scenic yeni sahibini çok üzer. Çünkü bu fiyata çok ama çok donanımlı ve elektronik bir araç parça fiyatıda doğal olarak doğan / broadway parça fiyatı değil. Benim tavsiyem kötü / hor kullanılmış bir 2.kasa scenice piyasanın 1-2 bin altında alacağıma 2-3 bin fazla verir temizini bakımlısını alırım. Kötü kullanılmış scenic hemen sürücü koltuğun alt oturma sol yanındaki aşınmadan /yırtılmadan / abartı çatlaktan kendini belli eder. Saygılarımla


Çok teşekkür ederim verdiğiniz bilgilerinize..Ben de bu forumun Broadway zamanımdan beri üyesiyim..Uzun zamandır girmiyordum... Tecrübelerinizden çok daha fazla faydalanmak isterim.. Ben de 1 senedir Scenic Privilege otomatik vites sahibiyim...:eyv
 
Hill holder...!?!

Merhaba.

Benim bildiğim şu şekilde. Scenic 2 lerde, yokuş kalkış desteği yok.
O yüzden, dik yokuşlarda geri kaçırabilir.

Geri kaçırmaması, otomatikle ilgili değil diye biliyorum ve bu bilgiye başka yerde denkgelmedim.
Aracımı alırken 4 farklı scenic 2 ye baktık, hepsinde de kaçırma yaşadık !

Bu konuda kesin bilgisi olan var mı ?
Benim 2006 faz I benzinli otomatik privilege, normal yokuşta geriye kaçırmıyor... Ama rampa eğimi % 30-35 i geçtiğinde kaçırıyor...
 
Geri
Üst