Renault Rambler Ambassador

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan *USTA
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

*USTA

Mustafa USTA, T.C Vatandaşı,
Yönetici
Genel Başkan
09-Aydın
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
33,803
Tepkime puanı
1,794
Puanları
113
Yaş
55
Arjantin'den reklam

Rambler Classic ve 1969'dan itibaren IKA-Renault Elçisi

1969'da otomotiv şirketi IKA-Renault, 1975'teki teknik ilerlemelerle Rambler Classic ve Ambassador'un reklamını yaptı. Marka için yeni müşteriler elde etmeye yönelik bir pazarlama stratejisi. Elbette kendimizi bu eski reklamcılık çağına yerleştirmemiz gerekiyor.

Rambler Hattı

Biz Arjantinliler Rambler marka arabaların üç neslini tanıyorduk. American Motors Corporation (AMC) şirketine ait olan marka, önce IKA'nın (Industrias Kaiser Arjantin SA), ardından da IKA-Renault'nun üretim lisansına sahip oldu.
İlk nesille 1961 yılı sonunda 1962 modelleri olarak tanıştık, ikinci nesil yani seri ise 1963 yılında halk arasında “balık ağzı” olarak bilinen Rambler modelleriyle geldi.
1965'te Arjantin'de tanıştığımız son nesil geldi ve bu sadece gövde değişikliği değildi, aynı zamanda yeni bir motorla da donatılmıştı: Tornado Jet. Bu motorun AMC'den değil, bir gelişme olduğunu açıklığa kavuşturmakta fayda var. Willys-Overland Corporation'ın.

Rambler 1965

Pek çok demir işçisi arasında var olan kafa karışıklığı, Ambassador modelinin yalnızca 1965'ten itibaren Tornado motoruyla üretildiğine inanmaktır. 1962'den beri Ambassador versiyonu olduğundan bu bir hatadır.
İlk seride Ambassador 400, ikinci nesilde Ambassador 990 vardı. Yani 990 modeli 1963'ten beri mevcuttu. Son nesil Ambassador'dan farkı, farklı bir gövde çizgisine sahip olmasıydı.
İlk iki satırda sadece arka lambalar veya krom yan paneller değişti. Rambler Elçisi'ni her zaman karakterize eden konfor ve lüks donanıma ek olarak Arjantin'de başkanlık arabası olarak seçilmesinin nedeni de budur.

Reklam

1967'den beri Rambler serisinde bir dizi değişiklik başladı. Bunlardan ilki, Ambassador 990 modelinin Ambassador 380 olarak yeniden adlandırılmasıydı. Buna rağmen sıfır kilometre satış listelerinde yer aldı.
Diğeri ise Torino arka süspansiyona ve ZF markalı (Zahnradfabrik Friedrichshafen) dört vitesli senkronize şanzımana sahipti. IKA şirketi bu Alman dişli kutularını üretme lisansını almıştı.
İlan, 1 Temmuz 1969 Salı günü Panorama dergisinin 55. sayfasında yayınlandı. Dikkatli okuyucular için sayfanın alt kısmında bir detay var: IKA-Renault firmasının Arjantin'de ürettiği modellerin sayısı.

Son düşünceler

Kişisel arşivimden, bizi Rambler Elçisi'nin geçmişine götüren eski bir reklam. Sahip olduğu iyileştirmeleri ve bunların pazarlama amaçlı olarak 1975 yılının ön gösterimi olarak sunulduğunu anlatıyor.
O yıllarda ulusal otomobil reklamları bu tip şeylerle çok oynuyordu. Bazıları kışkırtıcı veya karşılaştırmalıydı, bazıları ise söz konusu model veya markanın satışlarının ötesinde ustacaydı.
Ancak bu eski reklamları gözden geçirmekten zarar gelmez ve bu süreçte otomotiv endüstrisinin tarihi hakkında da biraz bilgi sahibi olabiliriz. Özellikle yeni nesiller için. Çünkü istatistiklere göre Araba Arşivi notları 45 yaşın altındaki kişiler tarafından okunuyor.

Mauricio Uldane
Araba Arşivi Oluşturucu ve Düzenleyici

renault rambler ambassador.webp
1965_Renault_Rambler.webprenault rambler1.webprenault rambler2.webp
renault rambler3.webprenault-rambler-crosscountry-b.webprenault-rambler-crosscountry-e.webp
 
  • Beğen
Tepkiler: Befe
Güzel modelmiş abi.
Paylaşım için teşekkürler.
 
  • Beğen
Tepkiler: *USTA
Geri
Üst