Motor soğukken arıza lambası yanıp sonuyor ?

Dpf uğruna ciktim yola az once(gece 2 civari); 4.vites 4000devirle, kavaciktan erenkoye kadar hiz sabitleyiciyle gittim(ara sira 5000devire kadar basip biraktim).
Donuste de 5.vitesle dipgaz gittim. 3000kmde ne kadar inatciysa, 7800kmde de ayniydi.duzde 170de kaliyor, kavaciga dogru iniste 180e yaklasti ama eski 1.4tdi i ozledigimi anladim :)
Bu motorun mekaniginden tutun da, ecu daki yazilimina kadar, uretim bandinda emegi geçenlerin alayini saygiyla selamliyorum. Az yakmasi harici bir misyonu yok, he bir de ara sira ariza lambasi yakarak, kullaniciya ufak heyecanlar yasatiyor..

Bu aksamki koşu sonrasi, hizlanma v.s (psikolojik olarak da bana oyle geliyor olabilir) azicik iyilesti gibi.

Araba alt devirlerde 900kg, ust devirlerde 2ton gibi hissettiriyor , bastikca direksiyon gibi motor da agirlasiyor :)
 
Dpf uğruna ciktim yola az once(gece 2 civari); 4.vites 4000devirle, kavaciktan erenkoye kadar hiz sabitleyiciyle gittim(ara sira 5000devire kadar basip biraktim).
Donuste de 5.vitesle dipgaz gittim. 3000kmde ne kadar inatciysa, 7800kmde de ayniydi.duzde 170de kaliyor, kavaciga dogru iniste 180e yaklasti ama eski 1.4tdi i ozledigimi anladim :)
Bu motorun mekaniginden tutun da, ecu daki yazilimina kadar, uretim bandinda emegi geçenlerin alayini saygiyla selamliyorum. Az yakmasi harici bir misyonu yok, he bir de ara sira ariza lambasi yakarak, kullaniciya ufak heyecanlar yasatiyor..

Bu aksamki koşu sonrasi, hizlanma v.s (psikolojik olarak da bana oyle geliyor olabilir) azicik iyilesti gibi.

Araba alt devirlerde 900kg, ust devirlerde 2ton gibi hissettiriyor , bastikca direksiyon gibi motor da agirlasiyor :)

Abi sen bence motoru acmamissin biz aldığımızda 200 km iken 150 km hıza çıktık sonra rodaj için basmadik ardından 1100 km iken memlekete giderken boluya kadar sol şeritte gurbetçilerin yol isteyerek gittik 3500 devirden assagi düşmedikçe ardından ankara gişelerden sonra babam 170 gördü tam düzlükte bundan 3 hafta sonra Edirne ye gittik gidişte 5500 km iken 180 bastı ardından dönüşte eğimliydi yalan yok abi ama oyle yokuş assagi da değil araç 180 ile 190 arasına geldi daha da gitmez fakat buda bize gayet yeterli sen bence shell nitro al çık yola önce uzun devir seyri ardından top speed denemesi yap sonra bunu 1 hafta sonra vs tekrar dene derim uygun trafik koşullarında :)
 
Gecen 2 hafta zarfinda ariza lambasi yanmadi daha. Kisa mesafe soguk motor kullanılan kangoolara guncelleme gelmedikce, bu sorun duzelmez. Zira bu sanzimanla zaten devirsiz kullanamiyoruz, takla mi atalim napalim guncelleme icin..
 
Gecen 2 hafta zarfinda ariza lambasi yanmadi daha. Kisa mesafe soguk motor kullanılan kangoolara guncelleme gelmedikce, bu sorun duzelmez. Zira bu sanzimanla zaten devirsiz kullanamiyoruz, takla mi atalim napalim guncelleme icin..

Aynen oyle yani gercekten bu vites oranlariyla devirsiz kullanmak imkansiz ikide kalksan araba direk kalkacak o kadar kisa vitesler fakat bu sayede gayette atak o ayri bizde de 1 ay kadar yanmadi fakat gecen gozume çarptı yine yandi 2800 devirden assagi vites atmiyoruz devirli kullaniyoruz cakat durum ayni gercekten guncelleme gelmeden olmaz bu is biz artik aldiris etmiyoruz hic bir sorun teskil etmiyor her isigada arabayi kurcalasak altindan kalkamayiz galiba meretin:)
 
Arıza tekrarladi bugun; ustelik dun devirli kullanmama ragmen. Soguk motor olduğundan pek onemsemedim ama isinip da yola cikinca degisen birsey olmadi.otoyolda 3500 devir uzeri gittim; yine sonmedi. Ustelik ıslık sesine benzer bir ses duymaya basladim.
Mais renoya giydirdim sikayet kanali uzerinden.
Olasi problemler; turbo+ basinc valfi, egr valfi, enjektor, mazot pompasi, dpf. Artik hangisi ise ıslık yapmaya basladi :D patlayana kadar devam.. gorunurde yaglanma veya cikan bir hortum yok.
 
Aynen oyle yani gercekten bu vites oranlariyla devirsiz kullanmak imkansiz ikide kalksan araba direk kalkacak o kadar kisa vitesler fakat bu sayede gayette atak o ayri bizde de 1 ay kadar yanmadi fakat gecen gozume çarptı yine yandi 2800 devirden assagi vites atmiyoruz devirli kullaniyoruz cakat durum ayni gercekten guncelleme gelmeden olmaz bu is biz artik aldiris etmiyoruz hic bir sorun teskil etmiyor her isigada arabayi kurcalasak altindan kalkamayiz galiba meretin:)
2014 90 bg touch aldım devirli kullanıyorum 14 ay oldu yük attığımda 4000 4500 devirlerde sabuncu beli rampası çıkıyorum 14 aydır daha hiç ikaz lambasının yandığını görmedim..
 
Devirli kullanmak da çare degil maalesef, yoksa 5000e kadar ceviriyor.
Toplamda 5 kez soguk motorda yakti ışığı; hele ki kar soguklarinda gun boyu uyariyla gezdigim oldu; devirli gitmem de fayda etmedi.sonraki gun yanmadi hic. Total,bp, shell olmak uzere 3 markada da yapti ayni seyi.

Maise attigim maile istinaden, ruhsat sahibi olan babami arayip randevu vermislerdi bugune. Sabahtan ogleye kadar yazılım yuklenmis ve 40 dakikalik bir test sürüşü yapmislar.calistigim icin ben gitmedim servise.

Motorun gidisinde bir sorun olmadığı icin simdilik fark goremedim.soguklar devam ederse belli edecek kendini zaten..

Sizde de motor ısısı orta noktaya yani normale zor geliyor mu soguk havalarda? Devasa ön izgarayi kartonla kapatarak aştım bunu.araba yuzunden antalyaya mi tasinalim yani :)
 
Merhaba bu arızayı çözebildiniz mi? Bende de araba sabah yani motor soğukken çalıştırdığımda motor ışığı yanıp sönüyor ve arabada patırdama ve titreme yapıyor.
 
Geri
Üst