- Katılım
- 9 Eki 2010
- Mesajlar
- 33,817
- Tepkime puanı
- 1,802
- Puanları
- 113
- Yaş
- 55
MOTOR DEPARTMANI
Oyak Renault Otomobil Fabrikaları, 1999 yılında yeni nesil çevreci K motorların üretimi için yeni bir motor üretim hattı devreye alarak Türkiye’nin ilk çevreci motorlarını üretmeye başlamıştı. 10 yılda bu hatlardan çıkan 8 supaplı 1.4 ve 1.6, 16 supaplı 1.4 ve 1.6 yeni nesil benzinli motorlar Oyak Renault’nun ürettiği Renault 19, Megane, Symbol, Clio ve Yeni Renault Symbol’lerin yanı sıra Fransa, İspanya, Slovenya, Kolombiya, Arjantin, Malezya’da üretilen Kangoo, Clio, Mégane’ları ya da Romanya ve İran’da üretilen Logan’ları donatarak dünya yollarına çıktı.
1.5 dci dizel motor üretiminin devreye alınmasıyla birlikte 2009 yılında bu hatlarda 1 milyonuncu çevreci otomobil motoru üretilmiş oldu. 2007 yılında 100 bininci motorunu ihraç eden ve Türkiye’nin ilk dizel otomobil motorunun üretilmesi için yatırımları başlatan Oyak Renault Otomobil Fabrikaları bugün 1 milyonuncu çevreci otomobil motoru üretiminin gururunu yaşıyor.
VİTES KUTUSU DEPARTMANI
Vites Kutusu Departmanı Symbol, Clio, Fluence ve Megane HB modellerinde kullanılan vites kutularının işlenmesi ve montajını gerçekleştirir.
Vites Kutusu Departmanı bünyesinde talaşlı imalat ve vites kutusu montaj olmak üzere 2 farklı aktivite gerçekleştirilir. İmalat hatları tarafından üretilen vites kutusu parçaları montaj hattında birleştirilir ve motor ile montaja hazır hale gelir.
İmalat prosesi, torna, freze ve taşlama gibi talaşlı imalat aktivitelerinin yanı sıra lazer ve elektron kaynağı ile ısıl ve yüzey işlem özel proseslerini de kapsar. Bu prosesler kullanılarak vites kutusunu oluşturan dişli, mil, çatal milleri, diferansiyel karpuzu ve karter üretimleri gerçekleştirilir.
Vites kutusu montaj hattında üretilecek araç tipi ve motor seçeneklerine göre JB, JH, ve JR olmak üzere 3 faklı tip vites kutusu montajı yapılır.
ŞASİ DEPARTMANI
Şasi departmanı, Oyak-Renault’da üretilen araçlarda kullanılan ön ve arka takım parçalarının işlenmesini, ön ve arka takımın montajını yapar. Ayrıca üretilen araçların motor beşiği dingilleri kaynaklarını yapar.
Şasi departmanı bünyesinde, Talaşlı İmalat, Kaynak ve Montaj olmak üzere, 3 farklı meslek aktivitesi gerçekleştirilir. Arabanın yürüyen aksamı olarak tanımlanabilecek, Ön Takım, Arka Takım ve Beşik üretimleri yapılır. Talaşlı İmalat hatlarında, farklı tip ve versiyondaki araçlar için, ön ve arka fren diskleri, fren tamburları, tekerlek göbekleri, ön, arka komuta parmakları parçalarının üretimleri gerçekleştirilir. Kaynak hatlarında, yine Oyak Renault’da üretimi yapılan, tüm araç tipleri için, arka dingil ve beşik parçaları, üretimleri yapıldıktan sonra, korozyon dayanımı sağlamak üzere, kataforez ve galvaniz kaplamaları için, imalatçı firmalara gönderilir.
Galvaniz kaplamadan dönen beşikler doğrudan, araç üretiminde kullanılmak üzere, Montaj departmanına sevk edilir. Kataforez kaplamadan dönen arka dingiller ise, Montajda üretimi yapılacak aracın tipi ve özelliklerine göre, “ Tam Zamanında Üretim” metoduyla hazırlanarak, arka takım haline getirilir. Ön takım montaj hattında da, arka takım montaj hattı gibi, üretilecek araç tipi ve özelliklerine göre, ön takımlar üretilerek, Montaj departmanına sevk edilir. Ayrıca yerli ve yabancı müşterilerin ihtiyaçları için yedek parça üretimi de yapılır.