- Katılım
- 24 Şub 2023
- Mesajlar
- 3
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 26
Konuyla ilgili forumda konu görmediğim için yeni konu açmak durumunda kaldım;
Aracım 1999 Model Megane 2.0 8v DPO Otomatik şanzıman. Motor soğukken pek bir sıkıntı yaratmıyor fakat motor ısındıktan sonra vites geçişlerinde çok sert vuruntu yapıyor. Sanki motor arabadan fırlayıp çıkacakmış gibi. Vites kolunun hemen sağ tarafında bulunan Kar Modu tuşunu açtığımda hiçbir vuruntu kalmıyor fakat bu sefer de ustaların söylediğine göre kar modunda araç 1. vitesi kullanmıyor ve sürekli 2 ile kalktığı için yolda dur kalk sırasında biraz geç kalkıyor. En önemli sorun ise Kar modunu açsam da kapatsam da vitesi manuel 1e de alsam dik rampada araç bayılıyor. Gaz veriyorum devir artıyor fakat araç ilerlemiyor birkaç saniye sonra geri salmaya başlıyor. Yani anlayacağınız dik yokuşu hiçbir koşulda çıkamıyorum. Onlarca ustaya sordum çoğu anlamıyor büyük bir kısmı da komple şanzıman değiştirmem gerektiğini söylüyor. Özellikle yabancı kaynaklardan edindiğim bilgilere göre bu sorunları Selenoid Valfi'nden dolayı yaşıyor olabileceğimi anlıyorum fakat neredeyse bütün ustalar selenoidleri değiştirmemin boşuna olacağını söylüyor.
Daha önce benzer bir durumla karşılan oldu mu? Olduysa deneyimlerini bizimle paylaşabilir mi?
Aracım 1999 Model Megane 2.0 8v DPO Otomatik şanzıman. Motor soğukken pek bir sıkıntı yaratmıyor fakat motor ısındıktan sonra vites geçişlerinde çok sert vuruntu yapıyor. Sanki motor arabadan fırlayıp çıkacakmış gibi. Vites kolunun hemen sağ tarafında bulunan Kar Modu tuşunu açtığımda hiçbir vuruntu kalmıyor fakat bu sefer de ustaların söylediğine göre kar modunda araç 1. vitesi kullanmıyor ve sürekli 2 ile kalktığı için yolda dur kalk sırasında biraz geç kalkıyor. En önemli sorun ise Kar modunu açsam da kapatsam da vitesi manuel 1e de alsam dik rampada araç bayılıyor. Gaz veriyorum devir artıyor fakat araç ilerlemiyor birkaç saniye sonra geri salmaya başlıyor. Yani anlayacağınız dik yokuşu hiçbir koşulda çıkamıyorum. Onlarca ustaya sordum çoğu anlamıyor büyük bir kısmı da komple şanzıman değiştirmem gerektiğini söylüyor. Özellikle yabancı kaynaklardan edindiğim bilgilere göre bu sorunları Selenoid Valfi'nden dolayı yaşıyor olabileceğimi anlıyorum fakat neredeyse bütün ustalar selenoidleri değiştirmemin boşuna olacağını söylüyor.
Daha önce benzer bir durumla karşılan oldu mu? Olduysa deneyimlerini bizimle paylaşabilir mi?