Megane 1 1.6 8v 1999 model kalorifer çalışmama arizasi [ÇÖZÜLDÜ]

Tolgarda

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Kas 2016
Mesajlar
56
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Arkadaşlar herkese selam. Benim sorunum kalorifer arızası. Birgün akşam iş dönüşü actigim kalorifer sabah çalışmadı. Bugün kalorifer düğmesi ve kalorifer rezistansı soketleri ne baktım anormal bir durum yoktu. Yaptığım ölçümlerde kalorifer rezinstansina gelen iki kabloda kontağı kapatmama rağmen elektrik vardı. Kalorifer düğmesini actigim halde iki kablo haricinde elektrik alamadım. Kalorifer rezinstansi bayağı bi eskimiş. İki ihtimalim var. Ya bu kalorifer rezinstansi arızalı. Yada sigorta kutusunda oksitlenme yada sokette erime var. Sigorta kontrol edildi sorun yok. Algorist kardeşin yada forumdaki arkadaşların soruna bir cağre yada bir öneride bulunacağını düşünüyorum. Herkese teşekkürler. Birde bana kalorifer tesisatının elektrik şeması lazım. Elinde olan varsa paylaşabilir mi. Ben bu sigorta kutusunu sökemedim. Kolay bir yolu varmı.
 
Merhaba,


Basit olarak çalışma mantığını anlatayım. Aracın içerisinden kademeyi çevirdiğinizde akım ilk 3 kademeki kalorifer rezistansı içinde bulunan dirençlerden geçerek önce termal sigortaya ardından kalorifer fanına ulaşır. 4. kademede ise direkt olarak kalorifer fanına ulaşır. Bu nedenle bu tür sorunlarda 4. kademe çalışıyor ise büyük çoğunlukla termal sigorta bozulmuştur. Tamiri yapılabilir.

7a1NVr.webp



Aşağıdaki şema klimasız sistemler için olanıdır kafanızı karıştırmaması için bunu ekledim. Kontak kapalı iken rezistans kablolarına elektrik geliyor demişsiniz fotoğraf olsa daha iyi olurdu ancak şemaya göre 1 tanesine gelmesi gerekir. O da kontak açıkken 4. kademeye çevirdiğimizde buradan gelen akım hem fanı besleyecek hemde röledeki bobini çekerek sigorta panelinden gelen sabit +12v ile ayrıca fanın beslenmesini sağlayarak diğer kablodaki yükü azaltacak. Yani, kalorifer fanı 4. kademede sürekli çalıştırılmaz kablo yanar uyarısı bizim araçlarımız için geçerli değil. Şemadaki 11 nolu yer sigorta panelinden gelir. 10 ise OBD dir. Bunlarda kontak kapalı iken +12v olur.



P1arYb.webp




Tespit içinse basitten zora gidelim.

Kademe düğmesini biraz bastırarak çevirmeyi denediniz mi?

Fanı son kademeye alıp deneme yaptınız mı? Fan bu şekilde çalışırsa rezistansta sorun vardır, eğer fan bu şekilde çalışmıyorsa;

1) Fan a direkt 12v verin çalışıyorsa soketlerinizde problem olabilir, çalışmıyorsa fan kömürü bitmiştir.

2) Fan ve rezistans bağlantı soketlerinizde sorun olmadığına eminseniz, sigorta kutunuzdaki soket erimiştir.

Sigorta kutusunun vidalarını söktükten sonra elinizle aracın ön istikametine doğru ittirip yuvasından çıkarmanız lazım. Alışınca basittir ancak başta zordur. Takması ise daha zordur. Sigorta kutunuzda umarım eriyen soket yoktur. Ayrı hat çekmek tamir etmesinden daha kolay oluyor çoğu durumda.
 
Kademe dugmesine bastirarak çevirdim çalışmıyor.

Fanin son kademesinde çalismiyor.

Fana direkt 12 volt verdim çalışıyor.

Fan rezinstansi soketi temiz. Yalnız rezinstansin içindeki demir ayaklar haddinden fazla korozyona uğramış. Bu beni şüphelendirdi. Ama rezinstansa giren iki adet kalin turuncu kablo harici (kontak açık ve kademe ayarı 4 te) elektrik alamadım. Buda ayrı bir şüphe. Sigorta kutusundaki kalorifer sigortasının gevredigini gördüm yenisiyle değiştirdim. Ama çalışmadı. Peki sigorta kutusundaki soket erimişse kalorifer rezinstansi soketi deki hangi ayağa çalışması için 12 volt vermem gerekiyor. Sizin verdiğiniz şemada bu mevcutmu. İlginiz için çok teşekkür ederim. Sizin gibilerin bu forumda bizleri bilgilendirmesi çok mutlu edici bir olay. Teşekkürler.
 
DY5Y8y.webp
 
ZXznza.webp
 
Resmini koymuş olduğum kalorifer kademe ayari soketi de aydınlatma haricinde 12 volt alamadım. Bu sokette hangi pine 12 volt verirsem kalorifer çalışır.
 
Gm4GLv.webp
 
Resmini koymuş olduğum kalorifer kademe ayari soketi de aydınlatma haricinde 12 volt alamadım. Bu sokette hangi pine 12 volt verirsem kalorifer çalışır.

Gm4GLv.webp

Sigorta panelinden gitmiş hiç uğraşmanıza gerek yok bence. Kontrol lambasını taktığınız yerin hemen dibinde 2 adet kalın sarı kablo göreceksiniz o kabloları kesip soket tarafında kalan kısımlarını birbirine bağlayın diğer tarafda kalanları ise ayrı ayrı uçları bantla kapatın. Uçlarını birbirine bağladığınız yere 2mm kalınlığında aküden veya ana sigorta kutusundan yeni bir hat çekin. Çakmaklığın orada röle ve 20A lik bir sigorta kullanın. Kontağı açtığınızda çakmaklık kablosuna +12v geleceğinden röleye çakmaklığın + kablosundan tetik amaçlı bir kablo çekersiniz. Aküden veya ana sigorta kutusundan çekmiş olduğunuz yeni hattı röle çıkışına bağlayın. Şaseyi de uygun biryerden alabilirsiniz. Röle kullanmazsanız fan kademesi açık unutulduğunda anahtarı kontaktan çıkarsanız bile fan çalışmaya devam eder ve akünüzü bitirir. :eyv
 
Kalorifer rezistansının soket fotoğrafını internetten buldum. Hangi pin ne işe yarıyor üzerlerine yazdım bu da bilgi olarak dursun.


bVERoG.webp
 
Algorist dediğin işlemleri yapıp fotoğraflarını buraya ekleyecegim. Benzer sorunu olan arkadaşlara faydasi olur. Teşekkürler.
 
Geri
Üst