- Katılım
- 30 Eyl 2014
- Mesajlar
- 2,979
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 36
İtalyan lüks üreticisi Maserati’nin lüks ve sportif SUV modeli Levante 'de satışa sunuldu.
İlk olarak mart ayındaki Cenevre Fuarı'nda tanıtıldıktan kısa bir süre sonra tüm dünya ile birlikte ülkemizde de aynı anda tanıtılan ve pek çok Avrupa ülkesinden önce ülkemizde satışa sunulan Maserati Levante'nin, sportif lüks SUV sınıfına yeni bir soluk getirmesi bekleniyor.
MASERATİ LEVANTE: ADINI AKDENİZ RÜZGALARINDAN ALDI!
Adını hafif esintiden ansızın şiddetli bir fırtınaya dönüşebilen bir Akdeniz rüzgarı olan Levante'den alan Maserati Levante, net ve akıcı yüzeylerden oluşan tasarımıyla Maserati markasını ve onun İtalyan karakterini çok iyi yansıtıyor. Agresif ön tasarım, iki bölüme ayrılan yeni ikonik ön farlara ev sahipliği yaparken, üst bölüm markanın karakteristik ön ızgarasıyla bağlantı kuruyor. Maserati'nin karakteristik tasarım imzasını net bir şekilde taşıyan Levante'de ön çamurluğa entegre üç adet havalandırma kanalı, "Saetta" logolu trapezoit C sütunu ve çerçevesiz kapı camları ön plana çıkıyor. Arka kısma damgasını vuran eğimli arka cam ve aerodinamik hatlar ise tipik yüksek performanslı spor unsurları olarak dikkat çekiyor. İç mekan tasarımı ise Maserati'nin geniş araçlarından esinlenilerek oluşturulmuş ve Levante'nin SUV karakteri ile uyumlu olan bir dizi yenilikçi çözümleri de içeriyor.
Levante'nin şasisi; her bir Maserati için olağan olan üstün asfalt performansı, tutunma seviyesi, düşük yüzeylerde üstün yol tutuş ve mükemmel off-road performansı özelliklerini bir arada sunacak şekilde tasarlandı. Zengin standart ekipman seviyesiyle dikkat çeken yeni SUV'un tüm versiyonlarında; farklı sürüş modlarına gore elektronik olarak uyarlanabilen sertlik ve yükseklik ayarlı havalı süspansiyon sistemi, akıllı dört çeker teknolojisi Q4 ve markanın yeni SUV modeli için optimize edilen 8 kademeli otomatik şanzıman standart olarak sunuluyor. Vites topuzunun bitişiğinde yer alan anahtarda üç sürüş modu butonu (I.C.E. -Increased Control & Efficiency- Yükseltilmiş Kontrol ve Yeterlilik-, Spor ve Off-road) bulunuyor. "Spor" ve "Off-road" modları, Levante'nin çift karakterini gözler önüne sererken, sadece bir tuşa basarak, Levante'yi spor ve dinamik bir binek araçtan kabiliyetli ve konforlu bir off-road aracına dönüştürmek mümkün.
Maserati'nin SUV'u Euro 6 egzoz emisyon normlarını yerine getiren hem benzinli hem de dizel motorlarla donatılmış olarak ülkemiz yollarına çıkıyor. Ghibli ve Quattroporte'de olduğu gibi, Levante de güçlü V6 turbodizel motor seçeneği ile sunuluyor. 3.0 litrelik motor ünitesi 275 HP güç ve 600 Nm tork üretiyor. 275 HP'lik dizel motorlu Maserati Levante, 0-100 km/s hızlanmasını 6.9 saniyede tamamlarken, 230 km/s'lik son hıza erişiyor. Dizel versiyonun Start & Stop özelliği yakıt tüketimini ve CO2 salınım değerini % 6 oranında düşürebiliyor. Start & Stop özelliği hem "spor" hem de "ESC kapalı" modlarında otomatik olarak devre dışı bırakılabiliyor.
Maserati Levante'nin 3 litrelik 350 HP'lik benzinli motoru ise idareli yakıt kullanımıyla etkileyici bir sürüş deneyimi sunuyor.. Motor, 1750 devirden 5.000 devire kadar 500 Nm tork üretebiliyor. Bu V6 motor ile donatılan Levante 0'dan 100'e sadece 6 saniyede ulaşırken, maksimum 251 km/s'lik son hıza ulaşabiliyor. Levante'nin S versiyonunun kaputu altında yer alan 3.0 litrelik çift turbolu motor ise Ferrari Güç ünitesi geliştirme ekibi ve Maserati motor geliştirme ekibinin ortak imzasını taşıyor. İlk olarak Ghibli modelinde kullanılmaya başlanan 430 HP'lik diğer benzinli motor, oldukça etkili sıvı dinamiği ve yanma, düşük ataletli paralel çift turbo, her silindir başı için sürekli, çift subap zamanlayıcısı ve yüksek basınçlı (200 bar) yakıt enjeksiyonu gibi özellikleri içeriyor. Maksimum torkunu 2 bin devrin altında sunabilen V6 motor, Spor" modda ise egzoz by-pass sistemi ile eşsiz bir Maserati ses deneyimi sunuyor. "Spor" modu aktif halde iken 5750 devirde 430 HP güç ve 580 nm tork üreten motor, 1750 ve 5.000 devir arasındayken mükemmel bir sürüş deneyimi sunuyor. "Normal" sürüş modunda ise tork düşük devir bandında 500 Nm'ye ulaşarak, 550 Nm eşiğine 5.000 devirde erişiyor. Levante bu motor ile 0'dan 100'e sadece 5.2 saniyede ulaşıyor.
İlk olarak mart ayındaki Cenevre Fuarı'nda tanıtıldıktan kısa bir süre sonra tüm dünya ile birlikte ülkemizde de aynı anda tanıtılan ve pek çok Avrupa ülkesinden önce ülkemizde satışa sunulan Maserati Levante'nin, sportif lüks SUV sınıfına yeni bir soluk getirmesi bekleniyor.
MASERATİ LEVANTE: ADINI AKDENİZ RÜZGALARINDAN ALDI!
Adını hafif esintiden ansızın şiddetli bir fırtınaya dönüşebilen bir Akdeniz rüzgarı olan Levante'den alan Maserati Levante, net ve akıcı yüzeylerden oluşan tasarımıyla Maserati markasını ve onun İtalyan karakterini çok iyi yansıtıyor. Agresif ön tasarım, iki bölüme ayrılan yeni ikonik ön farlara ev sahipliği yaparken, üst bölüm markanın karakteristik ön ızgarasıyla bağlantı kuruyor. Maserati'nin karakteristik tasarım imzasını net bir şekilde taşıyan Levante'de ön çamurluğa entegre üç adet havalandırma kanalı, "Saetta" logolu trapezoit C sütunu ve çerçevesiz kapı camları ön plana çıkıyor. Arka kısma damgasını vuran eğimli arka cam ve aerodinamik hatlar ise tipik yüksek performanslı spor unsurları olarak dikkat çekiyor. İç mekan tasarımı ise Maserati'nin geniş araçlarından esinlenilerek oluşturulmuş ve Levante'nin SUV karakteri ile uyumlu olan bir dizi yenilikçi çözümleri de içeriyor.
Levante'nin şasisi; her bir Maserati için olağan olan üstün asfalt performansı, tutunma seviyesi, düşük yüzeylerde üstün yol tutuş ve mükemmel off-road performansı özelliklerini bir arada sunacak şekilde tasarlandı. Zengin standart ekipman seviyesiyle dikkat çeken yeni SUV'un tüm versiyonlarında; farklı sürüş modlarına gore elektronik olarak uyarlanabilen sertlik ve yükseklik ayarlı havalı süspansiyon sistemi, akıllı dört çeker teknolojisi Q4 ve markanın yeni SUV modeli için optimize edilen 8 kademeli otomatik şanzıman standart olarak sunuluyor. Vites topuzunun bitişiğinde yer alan anahtarda üç sürüş modu butonu (I.C.E. -Increased Control & Efficiency- Yükseltilmiş Kontrol ve Yeterlilik-, Spor ve Off-road) bulunuyor. "Spor" ve "Off-road" modları, Levante'nin çift karakterini gözler önüne sererken, sadece bir tuşa basarak, Levante'yi spor ve dinamik bir binek araçtan kabiliyetli ve konforlu bir off-road aracına dönüştürmek mümkün.
Maserati'nin SUV'u Euro 6 egzoz emisyon normlarını yerine getiren hem benzinli hem de dizel motorlarla donatılmış olarak ülkemiz yollarına çıkıyor. Ghibli ve Quattroporte'de olduğu gibi, Levante de güçlü V6 turbodizel motor seçeneği ile sunuluyor. 3.0 litrelik motor ünitesi 275 HP güç ve 600 Nm tork üretiyor. 275 HP'lik dizel motorlu Maserati Levante, 0-100 km/s hızlanmasını 6.9 saniyede tamamlarken, 230 km/s'lik son hıza erişiyor. Dizel versiyonun Start & Stop özelliği yakıt tüketimini ve CO2 salınım değerini % 6 oranında düşürebiliyor. Start & Stop özelliği hem "spor" hem de "ESC kapalı" modlarında otomatik olarak devre dışı bırakılabiliyor.
Maserati Levante'nin 3 litrelik 350 HP'lik benzinli motoru ise idareli yakıt kullanımıyla etkileyici bir sürüş deneyimi sunuyor.. Motor, 1750 devirden 5.000 devire kadar 500 Nm tork üretebiliyor. Bu V6 motor ile donatılan Levante 0'dan 100'e sadece 6 saniyede ulaşırken, maksimum 251 km/s'lik son hıza ulaşabiliyor. Levante'nin S versiyonunun kaputu altında yer alan 3.0 litrelik çift turbolu motor ise Ferrari Güç ünitesi geliştirme ekibi ve Maserati motor geliştirme ekibinin ortak imzasını taşıyor. İlk olarak Ghibli modelinde kullanılmaya başlanan 430 HP'lik diğer benzinli motor, oldukça etkili sıvı dinamiği ve yanma, düşük ataletli paralel çift turbo, her silindir başı için sürekli, çift subap zamanlayıcısı ve yüksek basınçlı (200 bar) yakıt enjeksiyonu gibi özellikleri içeriyor. Maksimum torkunu 2 bin devrin altında sunabilen V6 motor, Spor" modda ise egzoz by-pass sistemi ile eşsiz bir Maserati ses deneyimi sunuyor. "Spor" modu aktif halde iken 5750 devirde 430 HP güç ve 580 nm tork üreten motor, 1750 ve 5.000 devir arasındayken mükemmel bir sürüş deneyimi sunuyor. "Normal" sürüş modunda ise tork düşük devir bandında 500 Nm'ye ulaşarak, 550 Nm eşiğine 5.000 devirde erişiyor. Levante bu motor ile 0'dan 100'e sadece 5.2 saniyede ulaşıyor.