- Katılım
- 18 Eki 2010
- Mesajlar
- 1,019
- Tepkime puanı
- 6
- Puanları
- 0
- Yaş
- 44
Silindire yakıt-hava karışımı ve yanan yakıttan kalın gazın atılmasını Sübaplar yapıyor .
Bu sübapları piston hareketine göre mükemmel zamanda açmak kapatmak gerekiyor ki yanma verimli olsun atık gaz da tamamen dışarıya atılsın.
Triger kayışı sübapların pistonla eş zamanlı çalışmasını sağlıyor bu sayede piston hareketi üstteki egzantirik miline iletiliyor.
Artık egzantirik mili de ,triger bağlantısı da tarih oluyor.
Koenigsegg bu işi elektronik olarak kontrol edecek bu sayede açma kapama aralığına kadar çok hassas ayar yapalıbilecek.
Yani yanma düşük devirde ,yüksek devirde en verimli şekilde yapılacak ve her devire göre açma aralığı ayarlanabilecek(vvt-i ,vtec vs bu işi kabaca yapıyordu ve sadece 2 zamanı vardı düşük devir yüksek devir ,bu sistemde ise her devirde mükemel) ,Triger egzantirik yükleri kalkacağından motor çok daha rahat çalışacak.Tüketim düşecek güç artacak.
Hayata geçirilirse mükemmel olur.
Turbonun elektrikli motorla desteklenmesi gibi projelerle 100km de 1 - 1.5lt gerçek değerler uzak değil
Haberin Videosu :
http://www.carscoops.com/2016/01/koenigsegg-releases-video-of-its.html
Bu sübapları piston hareketine göre mükemmel zamanda açmak kapatmak gerekiyor ki yanma verimli olsun atık gaz da tamamen dışarıya atılsın.
Triger kayışı sübapların pistonla eş zamanlı çalışmasını sağlıyor bu sayede piston hareketi üstteki egzantirik miline iletiliyor.
Artık egzantirik mili de ,triger bağlantısı da tarih oluyor.
Koenigsegg bu işi elektronik olarak kontrol edecek bu sayede açma kapama aralığına kadar çok hassas ayar yapalıbilecek.
Yani yanma düşük devirde ,yüksek devirde en verimli şekilde yapılacak ve her devire göre açma aralığı ayarlanabilecek(vvt-i ,vtec vs bu işi kabaca yapıyordu ve sadece 2 zamanı vardı düşük devir yüksek devir ,bu sistemde ise her devirde mükemel) ,Triger egzantirik yükleri kalkacağından motor çok daha rahat çalışacak.Tüketim düşecek güç artacak.
Hayata geçirilirse mükemmel olur.
Turbonun elektrikli motorla desteklenmesi gibi projelerle 100km de 1 - 1.5lt gerçek değerler uzak değil
Haberin Videosu :
http://www.carscoops.com/2016/01/koenigsegg-releases-video-of-its.html
Son düzenleme: