Katalik konvertör

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Erginy
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Erginy

Kayıtlı Üye
34-İstanbul
Katılım
7 Şub 2024
Mesajlar
1
Tepkime puanı
0
Puanları
1
Selamünaleyküm, bende 2011 1.2 benzinli symbol var arabayı alalı 7 ay oldu 5 aydır da bu katalitik konvertör ile uğraşıyorum katalitik konvertör değişti oksijen 1 ve oksijen 2 değişti ama arıza lambası yine yanıyor başına gelen oldu mu bu sorunu nasıl çözerim LPG hiç takılmadı.
 
Son düzenleme:
Selamünaleyküm, bende 2011 1.2 benzinli symbol var arabayı alalı 7 ay oldu 5 aydır da bu katalitik konvertör ile uğraşıyorum katalitik konvertör değişti oksijen 1 ve oksijen 2 değişti ama arıza lambası yine yanıyor başına gelen oldu mu bu sorunu nasıl çözerim LPG hiç takılmadı.
2011 symbol 1.2 katalizör sürekli sorunlu. Karterde havalandırma borusu ince yağ buharı ve terleme iyi atılamıyor köpürme oluyor halandırma tıkanıyor basınç kartere dönüyor, Soğuk havalarda ve kışın bu aşırı oluyor, servisteki yağda en pahalı yağda bunu yapıyor, Lada marka araçlarda bu hortum çok kalın onda bile oluyor ama tıkanmıyor. 3 ucu olan bu hortumu haftada bir söküp balata spreyi yada asperoxla temizlemek tek çare gibi. Bunu bil diye yazdım hepsi katalizöre etki ediyor. Motor teklemeli çalışıyor vuruntu sensörü arıza koduda çıkıyor. Motor sorunlu çalışınca egzosta kurum ve yağ ve su buharı oluyor buda sakız gibi katalizörü tıkıyor. Katalizör tıkanınca bu sefer egsoz geri tepip motora zarar veriyor motor bayılıyor. Kısa mesafede ve düşük devirde araç kullanınca katalizör kendini temizleyemiyor, yüksek devirde ısı artınca kurumu yakıp atıyor şehir içi kısa mesafe git gel düşük devir zarar veriyor 3.000 ortalama iyi. Uzun yol devir farklı oluyor 2.500 iyidir. Karter havalandırma iyi olmayınca motor düzensiz çalışıyor hepsi birbirini tetikliyor. 2.000 kmde bir liqui moly 8931 katalizör temizleyiciyi ( Benzine depoya sakın katma bu farklı)bir akvaryum hortum aparatıyla ateşleme bobini üstündeki havalandırma hortumu deliğinden emme manifonduna 2.500 devirde hafif hafif yedirmek biraz temizliyor egsozdan yoğun beyaz duman gelecektir spreyle kelebekten püskürtmek olmuyor. Bide liqui moly 7110 du galiba benzin depoya katılan tür katalizör temizleyici kullanmak fayda verebilir. Katalizör tam tıkanmışsa sanayide bunu kostik le temizlerler bide katalizör kırık yada dağılmışsa düzelmez. Bu arabanın mais katalizörü 75.000 tl olmuş yan sanayi işe yaramaz maisin katalizör tozunun hurdası 500-700 $ arası fark burda. Katalizör ebatı epey ufak yetmiyor bence. Yani 80 öncesi mekanik araçlar gibisi yok elektronik olunca sorun çok, eskiden karter havalandırmayı hortumla motor altına verirdik şimdi buharı ve yağı manifolddan yamma odasına veriyorlar yağ yanınca katalizör bozuluyor benzinde oktan düşürdüler ve kurşunsuz oldu buda sorun, modiyede oktan artırıcı ve kurşun eklemesi yapıyarlar. Deneme yanılma ile anca sorun bulunur sanayide serviste usta bulmak zor hep para tuzağı, boşuna parça değişip sorunuda çözemiyorlar bazı araçlarda kronik sorunlar var seninkide bu. Bu yazılanlar Tavsiye değildir. Kendi aracına kendin usta ol, masrafta az olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: *USTA
Geri
Üst