- Katılım
- 15 Tem 2012
- Mesajlar
- 265
- Tepkime puanı
- 1
- Puanları
- 0
Merhab arkadaşlar. Bildiğiniz üzere Kangoo 2 Araçlarımızın Dijital Göstergeli Kaloriferlerinde Kronik Olarak Isı Sorunu Oluşmakta. Sıcaklık Derecesini Yukselttiğiniz Halde Soğuk Hava Gelmekte. Bu Sorun Sıcak Soğuk Ayar Yapan Motorun Bağlandığı Klapeden Kaynaklanmakta. Zamanla Plastik Yuva Yalama Yapmakta ve Motor İçerde Boşa Dönmekte. Uzun Süreli Yaptığım Araştırma Sonucunda Ya Kazan Komple Değişecek Yada Serviste 1000tlye Satılan Bir Aparat Bu Bölgeye Takılacaktı.
Bende İncelemek İçin Göğüsü Komple Söküp Fikir Düşünmeye Başladım ve Aklıma Süper bir Fikir Geldi.
Öncelike Lazım Olan Malzemelerimiz.
T20 ve T25 Torx Tornavida.
Spiral Makinesi
10Luk Lokma Ağzı
Küçük Piknik Tüpü
Karga Burun.
İçi Su Dolu Sprey
Torpidoyu Ben Rahat Çalışmak İçin Söktüm Ama İsterseniz Sökmeye Bilirsiniz.
Öncelikle Isı Ayarını Yapan Motoru Yerinden Söküyoruz.
Karşımıza böyle bir manzara çıkıyor.
Buranın içini komple parçalayıp temizliyoruz ve sadece arka yüzeyi kalıyor. Yanı bu dişli yerini temizliyoruz sadece.
Daha Sonra 10Luk Lokma Ağzının Arka Tarafını + Şeklinde Spiral İle İçe Doğru Birazcık Yuva Oluşturuyoruz. Yuva Oluşturma Sebebimiz ise Isıtarak Yuvaya Sokacağımız İçin Daha Sonralarda Yine Bize Sorun Çıkarmasın Dişli Olarak İçeri Girsin ve sıkıntı Olmasın.
Tamı tamına şekil Olarakda böyle yapıyoruz beyaz artı şeklinde olacak. Ona göre kesersiniz.
Şimdi gelelim esas noktaya. Tüpümüzü yakıyoruz ve lokma ağzımızı karga buruna tutturup ısıtıyoruz. Sprial ile kestiğimiz tarafı ısıtacağız ki yerine güzelce oturtalım. Isınıp kızardıktan sonra yuvaya tam ortalı şekilde sokuyoruz ve bekliyoruz hareket etmeden ve parçanın soğuması için su sıkıyoruz. Su sıkmazsa baya bekleriz ve sıcak olduğu için bırakırsakta yerinde durmaz erir gider. Yeni kazana muhtaç kalırsınız.
Parçayı yerine taktıktan sonraki durum.
Önce Klape yuvasını tam sağa veya sola çevirin ve sonrasında aracınızı çalıştırıp klapenin sıcaktamı soğuktamı olduğuna bakın. Eğer Sıcak hava geliyorsa göstergeden 27 dereceyi ayarlayıp motoru öyle takın. Soğuk esiyorsa 15 e düşürün. Benimkinde yuva parçalanınca klape otomatik olarak sıcağa düşüyordu soğukta kalmıyordu. Sizde belki farklı bir durum olabilir. Motorumuzu yuvaya taktıktan sonra bi test edin. 15 e Düşürüp klimayı açın eğer çıt diye ses duyarsanız klima açılmış demektir. Biraz bekleyin soğuk hava gelirse eğer işlem tamamdır. Hata yapmamıştırsınız. Aracı toplayabilirsiniz.
Benim Yarım günümü aldı bu işlem. Gerçekten dikkat, özen ve iyi düşünce isteyen bir iş. Dışarıda normal ustalar bu işi yapmaktan çekiniyor 500tlde teklif ettiğim oldu ama yapmadılar.
Forum Yöneticilerimiz Bu Konuyu Sabitler İse Diğer Sıkıntı Çeken Arkadaşlarımızda Kolaylıkla Yararlanabilir.
Bende İncelemek İçin Göğüsü Komple Söküp Fikir Düşünmeye Başladım ve Aklıma Süper bir Fikir Geldi.
Öncelike Lazım Olan Malzemelerimiz.
T20 ve T25 Torx Tornavida.
Spiral Makinesi
10Luk Lokma Ağzı
Küçük Piknik Tüpü
Karga Burun.
İçi Su Dolu Sprey
Torpidoyu Ben Rahat Çalışmak İçin Söktüm Ama İsterseniz Sökmeye Bilirsiniz.
Öncelikle Isı Ayarını Yapan Motoru Yerinden Söküyoruz.
Karşımıza böyle bir manzara çıkıyor.
Buranın içini komple parçalayıp temizliyoruz ve sadece arka yüzeyi kalıyor. Yanı bu dişli yerini temizliyoruz sadece.
Daha Sonra 10Luk Lokma Ağzının Arka Tarafını + Şeklinde Spiral İle İçe Doğru Birazcık Yuva Oluşturuyoruz. Yuva Oluşturma Sebebimiz ise Isıtarak Yuvaya Sokacağımız İçin Daha Sonralarda Yine Bize Sorun Çıkarmasın Dişli Olarak İçeri Girsin ve sıkıntı Olmasın.
Tamı tamına şekil Olarakda böyle yapıyoruz beyaz artı şeklinde olacak. Ona göre kesersiniz.
Şimdi gelelim esas noktaya. Tüpümüzü yakıyoruz ve lokma ağzımızı karga buruna tutturup ısıtıyoruz. Sprial ile kestiğimiz tarafı ısıtacağız ki yerine güzelce oturtalım. Isınıp kızardıktan sonra yuvaya tam ortalı şekilde sokuyoruz ve bekliyoruz hareket etmeden ve parçanın soğuması için su sıkıyoruz. Su sıkmazsa baya bekleriz ve sıcak olduğu için bırakırsakta yerinde durmaz erir gider. Yeni kazana muhtaç kalırsınız.
Parçayı yerine taktıktan sonraki durum.
Önce Klape yuvasını tam sağa veya sola çevirin ve sonrasında aracınızı çalıştırıp klapenin sıcaktamı soğuktamı olduğuna bakın. Eğer Sıcak hava geliyorsa göstergeden 27 dereceyi ayarlayıp motoru öyle takın. Soğuk esiyorsa 15 e düşürün. Benimkinde yuva parçalanınca klape otomatik olarak sıcağa düşüyordu soğukta kalmıyordu. Sizde belki farklı bir durum olabilir. Motorumuzu yuvaya taktıktan sonra bi test edin. 15 e Düşürüp klimayı açın eğer çıt diye ses duyarsanız klima açılmış demektir. Biraz bekleyin soğuk hava gelirse eğer işlem tamamdır. Hata yapmamıştırsınız. Aracı toplayabilirsiniz.
Benim Yarım günümü aldı bu işlem. Gerçekten dikkat, özen ve iyi düşünce isteyen bir iş. Dışarıda normal ustalar bu işi yapmaktan çekiniyor 500tlde teklif ettiğim oldu ama yapmadılar.
Forum Yöneticilerimiz Bu Konuyu Sabitler İse Diğer Sıkıntı Çeken Arkadaşlarımızda Kolaylıkla Yararlanabilir.