- Katılım
- 2 Şub 2013
- Mesajlar
- 8,051
- Tepkime puanı
- 930
- Puanları
- 0
- Yaş
- 36
Tasarım dilini tüm ürün gamına yayan Hyundai, tasarımı ile genç ve dinamik, donanım seviyesi ile de üst segment standartlarını zorlayan Yeni i10’u Türkiye pazarında satışa sundu.
Markanın globalleşme çalışmalarının bir diğer adımını oluşturması bakımından önemli bir yere sahip olan Yeni i10, 1.0 lt D-CVVT Style düz vites versiyonuyla birlikte 28.490 TL’ye satılıyor. Segment olarak A ve B arasında konumlandırılabilen Yeni i10, rekabetin yoğun olduğu ve fiyat odaklılığının yüksek olduğu bir skalada yer alıyor.
Hyundai’nin başarılı otomobili i10’un Türkiye’de üretilen yeni jenerasyonu, ilk kez 2013 Frankfurt Otomobil Fuarı’nda tüm dünyaya tanıtılmış ve geçtiğimiz ay düzenlenen bir törenle üretimine başlanmıştı. Hyundai, 2014 yılında Avrupa, Türkiye ve bölge ülkelerde 88 bin adet Yeni i10 satmayı planlıyor. Bu rakamın 86 bin adedinin Avrupa’da satılması ve A-segmentinden de yüzde 6,3’lük pazar payı alınması hedefleniyor. Hyundai Assan İzmit Fabrikası’nda 2010 yılından bu yana üretilen i20 modelinin yanında üretilmeye başlanan Yeni i10 ile birlikte, toplam üretimin yüzde 90’dan fazlası öncelikle Avrupa olmak üzere 30’un üstünde ülkeye ihraç edilecek.
Konfor ve güvenlik bakımından üst segment araçlardan bile daha zengin donanıma sahip olan Yeni i10, dinamik dış tasarımı ve kalitesi artırılmış iç mekanıyla dikkat çekiyor. Önceki modelin ortaya çıkmasının ardından geçen beş yıllık süre içerisinde önemli aşamalar kaydeden i10, artık daha büyük boyutlara sahip, daha kullanışlı ve aynı zamanda Avrupalı çizgileri sayesinde daha estetik. Hyundai’nin akıcı tasarım hatlarını en iyi şekilde yansıtan Yeni i10, böylece markanın diğer yeni nesil modellerine dahil olarak modern premium felsefesini de perçinlemiş oluyor. Akıcı tasarım felsefesinin son ürünü olan ve Avrupa pazarı için özel olarak dizayn edilen Yeni i10, sportif ve geleceğe göz kırpan bir tasarıma sahip. İlk bakışta dikkatleri üzerine çeken altıgen geniş ön ızgarası meydan okur nitelikte. Sportif arka görünüm ise heyecanı ve hareketliliği yansıtıyor.
Oldukça konforlu ve elit bir iç mekana sahip olan Yeni i10, donanım seviyesiyle de bir hayli iddialı. Dinamik tasarımına ek olarak, 0,31 Cd’lik sürtünme katsayısı ile sınıfının en iyi derecesini elde eden i10, bu sayede rakiplerine göre daha verimli bir motor ve daha sessiz bir sürüş vaad ediyor.
Akıcı tasarım felsefesi ile yeniden şekillenen Yeni i10, Türkiye pazarında gençlerin gözdesi olacak. Geniş ön ızgarası, geriye doğru uzanan çekici ön farları, stop lambaları, kapı üzerinde sportif kaplaması, arka spoyleri ve sportif boyutlarıyla Yeni i10 dikkatleri ilk bakışta üzerinde topluyor. Fonksiyonellik bakımından da segmentinin sınırlarını aşan i10, geniş yükleme kapasitesine sahip. Yüksek donanım seviyesiyle üretilen araç, artırılmış malzeme kalitesi ve estetik kokpit dizaynıyla ön plana çıkıyor. Yeni i10, konforlu iç mekanı ve sportif dış tasarımına ek olarak geliştirilmiş sürüş özellikleri ve şaşırtıcı seviyedeki sessiz kabiniyle de adından sıkça söz ettiriyor. Öne doğru daha eğimli bir açıyla tasarlanan ön cam ve A sütunu sayesinde daha fazla görüş açısı elde edilirken iç mekan ferahlığı da ilk anda farkediliyor. İddialı ve gösterişli 11 farklı gövde ve 3 farklı iç mekan rengi ile satışa sunulacak olan Yeni i10’un tasarım dilinde parlak fikirler ortaya atılıyor. Bej, mavi ve tarçın renklerinden oluşan iç mekanda kullanılan malzemelerle birlikte kalite hissi de artırılmış oluyor. Araç içinde özellikle kapı içi trimlerde malzeme ve işçilik kalitesi üst segment standartlarında, çıplak metal görünümü bulunmuyor. Koltuk başlıklarında da segmentinin üzerindeki kaliteyi görmek mümkün. Sürüş esnasında kullanıcısına keyif sağlamayı amaçlayan Yeni i10’da Radyo, CD ve MP3 çalar, USB ve AUX girişleri, ön ve arka kapılarda hoparlör ve tüm bu donanımları sürüş esnasında da kontrol etmeyi sağlayacak direksiyondan kumanda sistemi bulunuyor.
Yeni Hyundai i10’da klima, lastik basınç sensörü, ESP, VSM, elektrikli ön ve arka camlar, USB-AUX girişleri, acil durum fren sinyali ESS, yokuş kalkış destek sistemi HAC, viraj içi aydınlatmalı farlar, direksiyondan kumandalı müzik sistemi, LED gündüz farları, sis farları ve 15 inç çift renkli alüminyum alaşımlı jantlar gibi bir üst segment araçlarda yer alan birçok donanımı sunuyor. Viraj içini aydınlatan statik dönüş farları ile de dönüşlerde kolaylık sağlarken ve güvenliği de arttırıyor.
Eski nesil i10’a göre daha genişleyen ve uzayan otomobil, bu haliyle bir üst segmente göz kırpmış oluyor. Önceki i10’dan 80 mm daha uzun olan Yeni i10, tam 65 mm daha geniş ve 40 mm daha alçak. Bu artışın ardından 3665 mm uzunluğa, 1660 mm genişliğe ve 1500 mm yüksekliğe ulaşan Yeni i10, 2385 mm de aks mesafesine sahip. Büyüyen boyutlarıyla beraber daha geniş ve ferah bir oturma alanına kavuşan i10, artırılmış diz mesafesi ve yüzde 12 büyüyerek 252 litreye ulaşan bagaj kapasitesiyle de sınıfının en iyi değerlerini sergilemiş oluyor. Bu değerler ile segmentinin en iyi bagaj hacmini sunan Yeni i10’da 60/40 katlanabilen koltuklar sayesinde bagaj hacmi istenildiğinde 1.046 lt’ye kadar büyütülebiliyor. Ayrıca Yeni i10'da sunulan aktif ön koltuk başlıkları, kaza anında yolcunun boynuna daha yakın mesafede konumlanarak, boyun yaralanmalarının önlenmesine ve/veya azalmasına etkin biçimde destek oluyor.
Tamamen yepyeni bir platform kullanan Hyundai i10, sürüş özellikleri bakımından da segmentinin sınırlarını aşmış oluyor. Eskisine göre 5 mm daha uzun dingil mesafesine sahip olan i10, yeni süspansiyon sistemi sayesinde de tüm yol şartlarında kararlı bir tutuş sergiliyor.
Sadece dış tasarımı ve şık iç mekanıyla değil, aynı zamanda gelişmiş motor seçenekleriyle de dikkat çekici olan Yeni i10, ilk etapta 1.0 lt üç silindirli benzinli ve 5 ileri manuel şanzımana sahip versiyon ile satışa sunuldu. Kasım ayında 4 ileri otomatik şanzımanlı versiyonuna da kavuşacak olan Yeni i10 ayrıca 1.2 lt Kappa benzinli ve otomatik şanzımanlı bir diğer versiyonuna da kavuşacak. Otomatik vites keyfini çıkarmak ve konforlu kullanımın tadına varmak için geliştirilen H-Matic şanzıman ile aracın vites geçişlerini istendiği an manuel olarak da kontrol etmek mümkün olacak.
Rafine edilmiş sürüş özelliklerini destekleyen motor seçenekleri arasında 66 beygirlik 1.0 lt ve 87 beygirlik 1.2 lt olmak iki farklı benzinli ünite görev alıyor. 998 cc hacme sahip 1.0 lt’lik versiyon 3500 d/d’den itibaren maksimum 94 Nm tork üretiyor. İkili (DUAL) CVVT (Sürekli değişken supap zamanlaması) sistemi egzoz / emme supaplarının açma ve kapanma zamanlamasını, motor devri ve araç yüküne en uygun şekilde uyarlamak suretiyle motor performansını artırırken, yakıt tüketimini ve karbon emisyonunu azaltıyor. 40 lt’lik yakıt deposuna sahip Yeni i10, 100 km’de ortalama olarak 4.7 lt yakıt tüketiyor. Bu motor aynı zamanda 108 g/km CO2 emisyon salımıyla da çevreci olarak dikkat çekiyor.
1248 cc’lik 1.2 lt Kappa motor ise 4000 d/d’de 120 Nm maksimum tork üretiyor. Bu motor ile 13.8 saniyede 0-100 km/s hızlanmasını tamamlayan aracın maksimum hızıysa 163 km/s. İki motor da CVVT sistemine sahipken 1.0 lt’de kullanılan yeni nesil üç silindir teknolojisiyle daha düşük sürtünme ve uzun ömürlü bir yapı elde ediliyor
1.0 ve 1.2 lt benzinli motor seçenekleri ile Türkiye pazarına sunulan Yeni i10, öncelikle Ekim ayında 1.0 düz vites seçeneği ile showroomlardaki yerini alıyor. Kasım ayının sonunda ise 1.0 ve 1.2 otomatik vites seçeneği Türk tüketicisinin beğenisine sunulacak. 1.0 lt manuel ve otomatik modeller sadece Style donanım seviyesiyle sunulurken,1.2 lt otomatik versiyon ise sadece Elite donanım seviyesine sahip olacak.
Kaynak : Otomobil Gazetesi
Markanın globalleşme çalışmalarının bir diğer adımını oluşturması bakımından önemli bir yere sahip olan Yeni i10, 1.0 lt D-CVVT Style düz vites versiyonuyla birlikte 28.490 TL’ye satılıyor. Segment olarak A ve B arasında konumlandırılabilen Yeni i10, rekabetin yoğun olduğu ve fiyat odaklılığının yüksek olduğu bir skalada yer alıyor.
Hyundai’nin başarılı otomobili i10’un Türkiye’de üretilen yeni jenerasyonu, ilk kez 2013 Frankfurt Otomobil Fuarı’nda tüm dünyaya tanıtılmış ve geçtiğimiz ay düzenlenen bir törenle üretimine başlanmıştı. Hyundai, 2014 yılında Avrupa, Türkiye ve bölge ülkelerde 88 bin adet Yeni i10 satmayı planlıyor. Bu rakamın 86 bin adedinin Avrupa’da satılması ve A-segmentinden de yüzde 6,3’lük pazar payı alınması hedefleniyor. Hyundai Assan İzmit Fabrikası’nda 2010 yılından bu yana üretilen i20 modelinin yanında üretilmeye başlanan Yeni i10 ile birlikte, toplam üretimin yüzde 90’dan fazlası öncelikle Avrupa olmak üzere 30’un üstünde ülkeye ihraç edilecek.
Konfor ve güvenlik bakımından üst segment araçlardan bile daha zengin donanıma sahip olan Yeni i10, dinamik dış tasarımı ve kalitesi artırılmış iç mekanıyla dikkat çekiyor. Önceki modelin ortaya çıkmasının ardından geçen beş yıllık süre içerisinde önemli aşamalar kaydeden i10, artık daha büyük boyutlara sahip, daha kullanışlı ve aynı zamanda Avrupalı çizgileri sayesinde daha estetik. Hyundai’nin akıcı tasarım hatlarını en iyi şekilde yansıtan Yeni i10, böylece markanın diğer yeni nesil modellerine dahil olarak modern premium felsefesini de perçinlemiş oluyor. Akıcı tasarım felsefesinin son ürünü olan ve Avrupa pazarı için özel olarak dizayn edilen Yeni i10, sportif ve geleceğe göz kırpan bir tasarıma sahip. İlk bakışta dikkatleri üzerine çeken altıgen geniş ön ızgarası meydan okur nitelikte. Sportif arka görünüm ise heyecanı ve hareketliliği yansıtıyor.
Oldukça konforlu ve elit bir iç mekana sahip olan Yeni i10, donanım seviyesiyle de bir hayli iddialı. Dinamik tasarımına ek olarak, 0,31 Cd’lik sürtünme katsayısı ile sınıfının en iyi derecesini elde eden i10, bu sayede rakiplerine göre daha verimli bir motor ve daha sessiz bir sürüş vaad ediyor.
Akıcı tasarım felsefesi ile yeniden şekillenen Yeni i10, Türkiye pazarında gençlerin gözdesi olacak. Geniş ön ızgarası, geriye doğru uzanan çekici ön farları, stop lambaları, kapı üzerinde sportif kaplaması, arka spoyleri ve sportif boyutlarıyla Yeni i10 dikkatleri ilk bakışta üzerinde topluyor. Fonksiyonellik bakımından da segmentinin sınırlarını aşan i10, geniş yükleme kapasitesine sahip. Yüksek donanım seviyesiyle üretilen araç, artırılmış malzeme kalitesi ve estetik kokpit dizaynıyla ön plana çıkıyor. Yeni i10, konforlu iç mekanı ve sportif dış tasarımına ek olarak geliştirilmiş sürüş özellikleri ve şaşırtıcı seviyedeki sessiz kabiniyle de adından sıkça söz ettiriyor. Öne doğru daha eğimli bir açıyla tasarlanan ön cam ve A sütunu sayesinde daha fazla görüş açısı elde edilirken iç mekan ferahlığı da ilk anda farkediliyor. İddialı ve gösterişli 11 farklı gövde ve 3 farklı iç mekan rengi ile satışa sunulacak olan Yeni i10’un tasarım dilinde parlak fikirler ortaya atılıyor. Bej, mavi ve tarçın renklerinden oluşan iç mekanda kullanılan malzemelerle birlikte kalite hissi de artırılmış oluyor. Araç içinde özellikle kapı içi trimlerde malzeme ve işçilik kalitesi üst segment standartlarında, çıplak metal görünümü bulunmuyor. Koltuk başlıklarında da segmentinin üzerindeki kaliteyi görmek mümkün. Sürüş esnasında kullanıcısına keyif sağlamayı amaçlayan Yeni i10’da Radyo, CD ve MP3 çalar, USB ve AUX girişleri, ön ve arka kapılarda hoparlör ve tüm bu donanımları sürüş esnasında da kontrol etmeyi sağlayacak direksiyondan kumanda sistemi bulunuyor.
Yeni Hyundai i10’da klima, lastik basınç sensörü, ESP, VSM, elektrikli ön ve arka camlar, USB-AUX girişleri, acil durum fren sinyali ESS, yokuş kalkış destek sistemi HAC, viraj içi aydınlatmalı farlar, direksiyondan kumandalı müzik sistemi, LED gündüz farları, sis farları ve 15 inç çift renkli alüminyum alaşımlı jantlar gibi bir üst segment araçlarda yer alan birçok donanımı sunuyor. Viraj içini aydınlatan statik dönüş farları ile de dönüşlerde kolaylık sağlarken ve güvenliği de arttırıyor.
Eski nesil i10’a göre daha genişleyen ve uzayan otomobil, bu haliyle bir üst segmente göz kırpmış oluyor. Önceki i10’dan 80 mm daha uzun olan Yeni i10, tam 65 mm daha geniş ve 40 mm daha alçak. Bu artışın ardından 3665 mm uzunluğa, 1660 mm genişliğe ve 1500 mm yüksekliğe ulaşan Yeni i10, 2385 mm de aks mesafesine sahip. Büyüyen boyutlarıyla beraber daha geniş ve ferah bir oturma alanına kavuşan i10, artırılmış diz mesafesi ve yüzde 12 büyüyerek 252 litreye ulaşan bagaj kapasitesiyle de sınıfının en iyi değerlerini sergilemiş oluyor. Bu değerler ile segmentinin en iyi bagaj hacmini sunan Yeni i10’da 60/40 katlanabilen koltuklar sayesinde bagaj hacmi istenildiğinde 1.046 lt’ye kadar büyütülebiliyor. Ayrıca Yeni i10'da sunulan aktif ön koltuk başlıkları, kaza anında yolcunun boynuna daha yakın mesafede konumlanarak, boyun yaralanmalarının önlenmesine ve/veya azalmasına etkin biçimde destek oluyor.
Tamamen yepyeni bir platform kullanan Hyundai i10, sürüş özellikleri bakımından da segmentinin sınırlarını aşmış oluyor. Eskisine göre 5 mm daha uzun dingil mesafesine sahip olan i10, yeni süspansiyon sistemi sayesinde de tüm yol şartlarında kararlı bir tutuş sergiliyor.
Sadece dış tasarımı ve şık iç mekanıyla değil, aynı zamanda gelişmiş motor seçenekleriyle de dikkat çekici olan Yeni i10, ilk etapta 1.0 lt üç silindirli benzinli ve 5 ileri manuel şanzımana sahip versiyon ile satışa sunuldu. Kasım ayında 4 ileri otomatik şanzımanlı versiyonuna da kavuşacak olan Yeni i10 ayrıca 1.2 lt Kappa benzinli ve otomatik şanzımanlı bir diğer versiyonuna da kavuşacak. Otomatik vites keyfini çıkarmak ve konforlu kullanımın tadına varmak için geliştirilen H-Matic şanzıman ile aracın vites geçişlerini istendiği an manuel olarak da kontrol etmek mümkün olacak.
Rafine edilmiş sürüş özelliklerini destekleyen motor seçenekleri arasında 66 beygirlik 1.0 lt ve 87 beygirlik 1.2 lt olmak iki farklı benzinli ünite görev alıyor. 998 cc hacme sahip 1.0 lt’lik versiyon 3500 d/d’den itibaren maksimum 94 Nm tork üretiyor. İkili (DUAL) CVVT (Sürekli değişken supap zamanlaması) sistemi egzoz / emme supaplarının açma ve kapanma zamanlamasını, motor devri ve araç yüküne en uygun şekilde uyarlamak suretiyle motor performansını artırırken, yakıt tüketimini ve karbon emisyonunu azaltıyor. 40 lt’lik yakıt deposuna sahip Yeni i10, 100 km’de ortalama olarak 4.7 lt yakıt tüketiyor. Bu motor aynı zamanda 108 g/km CO2 emisyon salımıyla da çevreci olarak dikkat çekiyor.
1248 cc’lik 1.2 lt Kappa motor ise 4000 d/d’de 120 Nm maksimum tork üretiyor. Bu motor ile 13.8 saniyede 0-100 km/s hızlanmasını tamamlayan aracın maksimum hızıysa 163 km/s. İki motor da CVVT sistemine sahipken 1.0 lt’de kullanılan yeni nesil üç silindir teknolojisiyle daha düşük sürtünme ve uzun ömürlü bir yapı elde ediliyor
1.0 ve 1.2 lt benzinli motor seçenekleri ile Türkiye pazarına sunulan Yeni i10, öncelikle Ekim ayında 1.0 düz vites seçeneği ile showroomlardaki yerini alıyor. Kasım ayının sonunda ise 1.0 ve 1.2 otomatik vites seçeneği Türk tüketicisinin beğenisine sunulacak. 1.0 lt manuel ve otomatik modeller sadece Style donanım seviyesiyle sunulurken,1.2 lt otomatik versiyon ise sadece Elite donanım seviyesine sahip olacak.
Kaynak : Otomobil Gazetesi