- Katılım
- 30 Eyl 2014
- Mesajlar
- 2,979
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 36
CivicX isimli haber portalı Honda’nın daha hızlı Civicler için geliştirdiği yeni 2 litrelik turbo-şarjlı motorla ilgili bilgileri ve daha fazlasını gün yüzüne çıkardı.
2017 Mayıs’ında kullanıcılarıyla buluşacak olan Civic Si’nin motoru hakkında, birkaç hafta önce yorum yaparken bahsedilen yeni motor bu gün CivicX’de gün yüzüne çıktı.
Paylaşılan fotoğraf dikkatli bir şekilde incelendiğinde bu yeni motorun elektronik bir wastegate’e ve kompresör alanının üzerine yerleştirilmiş blow-off valfi’ne sahip olduğu gözlerden kaçmıyor.
Motorun güçsüz versiyonu Civic Si’de yer alıp 230 beygir civarlarında üretecekken, sadece 6 ileri manuel şanzımanla kombine edilebilecek. Daha fazla, hatta bu motorun limitlerinde bir güce sahip olacak olan Type-R’ın(sedan), gücünü yine bu blok üzerine inşa edilen bir ünitenin sağlaması bekleniyor.
Yeni Civic Si 2 litrelik 4 silindirli üniteyle 2016’ın sonbaharında ya da en geç 2017 ilk baharında piyasaya sürülecekken, ağabeyi Type-R’ın 2017’nin ilkbaharı veya yazında kullanıcılarıyla buluşacak.
Civic Si ve Type-R’dan önce 2 litrelik atmosferik motorla Sedan ve Coupe formundaki Civic’in 10. nesli ABD’de satışa sunulacakken, bu modellerin ise 158 beygire ve 187 Nm’lik torka sahip olması bekleniyor.
Bu kadar büyük hacime çıkmak istemeyen kullanıcılarını da düşünen Honda’nın, 1.5 litrelik turbo beslemeli 174 beygir gücünde bir motora, 10. nesil Civic’de yer vereceğini biliyorduk.
Fakat yeni bir bilgiye göre 5 kapılı 10. nesil hatchback Civic için, İngiltere’de 1 litrelik 3 silindirli turbo beslemeli bir motor geliştiriliyor. Bu motorun 127 beygir ve 200 Nm tork sunacağı ve Avrupa’da kullanıcılarına sunulacağı haricinde herhangi bir bilgi yer almazken, 10. nesil Civic neredeyse tüm varyasyonlarıyla gün yüzüne çıkıyor.
2017 Mayıs’ında kullanıcılarıyla buluşacak olan Civic Si’nin motoru hakkında, birkaç hafta önce yorum yaparken bahsedilen yeni motor bu gün CivicX’de gün yüzüne çıktı.
Paylaşılan fotoğraf dikkatli bir şekilde incelendiğinde bu yeni motorun elektronik bir wastegate’e ve kompresör alanının üzerine yerleştirilmiş blow-off valfi’ne sahip olduğu gözlerden kaçmıyor.
Motorun güçsüz versiyonu Civic Si’de yer alıp 230 beygir civarlarında üretecekken, sadece 6 ileri manuel şanzımanla kombine edilebilecek. Daha fazla, hatta bu motorun limitlerinde bir güce sahip olacak olan Type-R’ın(sedan), gücünü yine bu blok üzerine inşa edilen bir ünitenin sağlaması bekleniyor.
Yeni Civic Si 2 litrelik 4 silindirli üniteyle 2016’ın sonbaharında ya da en geç 2017 ilk baharında piyasaya sürülecekken, ağabeyi Type-R’ın 2017’nin ilkbaharı veya yazında kullanıcılarıyla buluşacak.
Civic Si ve Type-R’dan önce 2 litrelik atmosferik motorla Sedan ve Coupe formundaki Civic’in 10. nesli ABD’de satışa sunulacakken, bu modellerin ise 158 beygire ve 187 Nm’lik torka sahip olması bekleniyor.
Bu kadar büyük hacime çıkmak istemeyen kullanıcılarını da düşünen Honda’nın, 1.5 litrelik turbo beslemeli 174 beygir gücünde bir motora, 10. nesil Civic’de yer vereceğini biliyorduk.
Fakat yeni bir bilgiye göre 5 kapılı 10. nesil hatchback Civic için, İngiltere’de 1 litrelik 3 silindirli turbo beslemeli bir motor geliştiriliyor. Bu motorun 127 beygir ve 200 Nm tork sunacağı ve Avrupa’da kullanıcılarına sunulacağı haricinde herhangi bir bilgi yer almazken, 10. nesil Civic neredeyse tüm varyasyonlarıyla gün yüzüne çıkıyor.