Dohc sohc alt devir üst devir konusu ve Lpg uyumluluğu

CuneytErgul

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Nis 2018
Mesajlar
6
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Selamlar araç sahibi değilim ve kısa bir süre içerisinde eşiminde kullanabileceği araç (megane 2 1.6 dynamique hatchback oto) almayı planlıyorum.Bu süre zarfında da her ne kadar beni çok bağlamasa da araçların motorları hakkında biraz fazla araştırmalara girdiğimi farkettim,benim için gereksiz olabilir fakat bilgi bilgidir diyerek genede bu foruma kayıt olarak sizlere pekişmek isterim.Sorularım çok saçma gelebilir bunu da bilgisizliğime verin hor görmeyin :D

Öncelikle anlamak isteğim konularla ilgili sorularımı maddeler halinde sıralayarak sizlerden cevap almayı ümit ediyorum

Sohc motorların 8v ten ibaret olmadıklarını ve silindir başına 3 veya 4 supablı tipleri olduklarını da okudum

1- Dohc motor olarak 8v olan motorlar var mıdır? 8v dohc motor olmadığını düşünerek devam ediyorum...

2- Atıyorum aynı motor gücü ve hacme sahip,
  • 16v li bi motorun 8v li motorlara göre üst devirlerde daha iyi olduğu ,
  • 8v motor 16v a göre alt devirlerde daha iyi olduğu gibi yazılar okuyorum.Anladığım kadarıyla bu daha iyi olma diye bahsedilen şey yanma ve sıkıştırmadan ibaret ,bu konu ile ilgili biraz bir şeyler yazabilirseniz daha açıklayıcı olur.

3- 8v üst devirlerde motor kendini daha çok mu yoruyor,ısınıyor vs artık neyse ,16v motorda da o zaman alt devirlerde yoruyor,ısınıyor vs bunu bu şekilde mi yorumlamamız lazım? ( 8v ve 16 v motorlarda bahsedilen devirlerde fakir yada zengin karışım mı oluyor veya bu alt&üst devirlerde sıkıştırma oranları mı farklı ?)


4- LPG li araçlarda (kuru yakıt kullanımından ziyade) yüksek devirlerde kullanılmasıyla, lpg enjektörlerinin yeteri kadar hızlı olmaması,özellikle patlama sonrası alevlenmenin devam etmesiyle egzoz gazının alevi baga,subapları bozduğu ( halk diliyle supab erimesi ) meydana geldiği gibi bilgilerde edindim.(burası tamam) Alçak devirlerde 16v motorda durum ne olacak peki....

Şimdi sorum şu;

Lpg takılan araçta subap ayarı ve gerekli lpg ayarları yapıldıktan sonra ...
Lpg li 16v motor 8v motora göre alt devirlerde (yukarıdaki 2,3 ve 4 maddedeki bilgilere göre de) teorik olarak lpg li olduğu için daha çok mu yıpranmış oluyor?



(Lpg li olduğu için zaten benzin e göre tabiki daha çok yıpranacak ama 2 farklı motor tipine göre lpg nin hangi motor tipine daha çok zarar verdiğini öğrenmek istiyorum.Malum bazı markaların 8v motorları lpg %100 uyumlu gibi bir sürü ezbere söylenen laflar var bu gerçi neye göre söyleniyor oda muamma, bu sebeple bu konuyu bahsettiğim gibi cevaplar şekinde bilgi paylaşımı olursa,bizim gibi az bilgili kişiler açısından daha anlaşılır olacağını düşünüyorum.)


(son teknoloji lpg kitlerini hesaba katmadan cevap verelim sonuçta herkes 5-8 bin liralık kitler taktıramıyor.)


son olarak şunu dan ilaveten sormak istiyorum Türkiye deki Megane 2 1.6 dynamique hatchback araçlar [FONT=&quot]EURO 3 normlarında olduğu doğru mudur? Bazı yabancı sitede [/FONT][FONT=&quot]EURO 4 olarak geçiyor.[/FONT]
 
Gündüz birdaha okuyayım kafam almadı [emoji16]
 
çok uzun oldu,bir motorcu usta tanıdığım yok karşıma alıp konuşayım.Kusuruma bakmayın

SM-C7000 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
çok uzun oldu,bir motorcu usta tanıdığım yok karşıma alıp konuşayım.Kusuruma bakmayın

SM-C7000 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Estağfurullah , kusur değil de yazı uzun olunca kafa allak bullak oldu. Yüksek devirde bu fiyatlar ile araç kullanmak zor mecbur düşük devirde kullanıyoruz bu sebeple 8valf daha iyi gibi . LPG montajı iyi yapıldı ise kolay kolay sorun çıkarmıyor . Ben vw motor lu 1.6 8valf aracıma LPG taktırdım 2 yıl 20k km kullandım en ufak sorun yaşamadım . ( Şimdi dizel kullanıyorum)
 
Araştırmamı devam ettirerek ve motor ustası abilerden aldığım bilgiye dayanarak yazıma bende şu şekilde ,cevaben yazmak istiyorum.lpg ve benzin in yanma sıcaklık değerleri çok faklı olmadı çok yakın olduğu fakat 4000 devirlere kadar benzin lpg ye göre daha hızlı yandığı 4000 devirlerden sonrada tam tersi benzinin daha hızlı yandığı için,4000 devirlerden sonra lpg yanma olayı devam edince ,motorun benzine göre ayarlanmış ateşleme,emiş avansları yetmemekteymiş,içeride hala yanlamaya devam ederken egsoz çervimide başladığı için zamanlada subaplara zarar verdiğini bilgi edindim.Bu sebepledirki lpg ayarı buna gore devir ayarı yapılıp üst devirlerde benzine geçildiğinde bahsi geçen sorun buyuk ölçüde aza indirgenmiş oluyor.

SM-C7000 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
yani şu şekilde de diyebilirim ki 8v motorlarda da düşük devirlerde hernekadar tork daha iyi alınsada gerek normal benzinli kullanımda gerek lpg li kullanımda devir hızı üst seviyelere çıktıkça motordaki ufak bi ayarsızlık ,zamanlama kalibrasyonu olmaması motorun ömrünü bitirdiği şeklinde .her iki yakıt tipinde de sorun daha çok üst devirlerde çıktığı için özellikle lpg dede zamanlama problemi üst devirlerde daha çok yaşanabildiğinden,lpg kitlerinde devir ayarı yapılarak benzine geçiş sağlanıyormuş.

Alınacak ders=Aracı her ne olursa olsun devrinde kullanmak ve bu zamanlamayı sağlayan parçaların periyodik kontrolunu yaptirmak.

(isimlerini tam bilmiyorum ecu,twinport vs... olsa gerek,yazılırsa güzel olur)

SM-C7000 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Madem lpgden buladar bahsettim,alışılmış lpg kitlerine göre çok daha pahalı olan sıvı yani likit puskurtmeli kitlerin dezavantajlarını kısa bi zaman sonra bu başlık altıdada yazmaya devam etmeyi düşünüyorum

SM-C7000 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Geri
Üst