- Katılım
- 5 Nis 2018
- Mesajlar
- 6
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
Selamlar araç sahibi değilim ve kısa bir süre içerisinde eşiminde kullanabileceği araç (megane 2 1.6 dynamique hatchback oto) almayı planlıyorum.Bu süre zarfında da her ne kadar beni çok bağlamasa da araçların motorları hakkında biraz fazla araştırmalara girdiğimi farkettim,benim için gereksiz olabilir fakat bilgi bilgidir diyerek genede bu foruma kayıt olarak sizlere pekişmek isterim.Sorularım çok saçma gelebilir bunu da bilgisizliğime verin hor görmeyin
Öncelikle anlamak isteğim konularla ilgili sorularımı maddeler halinde sıralayarak sizlerden cevap almayı ümit ediyorum
Sohc motorların 8v ten ibaret olmadıklarını ve silindir başına 3 veya 4 supablı tipleri olduklarını da okudum
1- Dohc motor olarak 8v olan motorlar var mıdır? 8v dohc motor olmadığını düşünerek devam ediyorum...
2- Atıyorum aynı motor gücü ve hacme sahip,
3- 8v üst devirlerde motor kendini daha çok mu yoruyor,ısınıyor vs artık neyse ,16v motorda da o zaman alt devirlerde yoruyor,ısınıyor vs bunu bu şekilde mi yorumlamamız lazım? ( 8v ve 16 v motorlarda bahsedilen devirlerde fakir yada zengin karışım mı oluyor veya bu alt&üst devirlerde sıkıştırma oranları mı farklı ?)
4- LPG li araçlarda (kuru yakıt kullanımından ziyade) yüksek devirlerde kullanılmasıyla, lpg enjektörlerinin yeteri kadar hızlı olmaması,özellikle patlama sonrası alevlenmenin devam etmesiyle egzoz gazının alevi baga,subapları bozduğu ( halk diliyle supab erimesi ) meydana geldiği gibi bilgilerde edindim.(burası tamam) Alçak devirlerde 16v motorda durum ne olacak peki....
Şimdi sorum şu;
Lpg takılan araçta subap ayarı ve gerekli lpg ayarları yapıldıktan sonra ...
Lpg li 16v motor 8v motora göre alt devirlerde (yukarıdaki 2,3 ve 4 maddedeki bilgilere göre de) teorik olarak lpg li olduğu için daha çok mu yıpranmış oluyor?
(Lpg li olduğu için zaten benzin e göre tabiki daha çok yıpranacak ama 2 farklı motor tipine göre lpg nin hangi motor tipine daha çok zarar verdiğini öğrenmek istiyorum.Malum bazı markaların 8v motorları lpg %100 uyumlu gibi bir sürü ezbere söylenen laflar var bu gerçi neye göre söyleniyor oda muamma, bu sebeple bu konuyu bahsettiğim gibi cevaplar şekinde bilgi paylaşımı olursa,bizim gibi az bilgili kişiler açısından daha anlaşılır olacağını düşünüyorum.)
(son teknoloji lpg kitlerini hesaba katmadan cevap verelim sonuçta herkes 5-8 bin liralık kitler taktıramıyor.)
son olarak şunu dan ilaveten sormak istiyorum Türkiye deki Megane 2 1.6 dynamique hatchback araçlar [FONT="]EURO 3 normlarında olduğu doğru mudur? Bazı yabancı sitede [/FONT][FONT="]EURO 4 olarak geçiyor.[/FONT]
Öncelikle anlamak isteğim konularla ilgili sorularımı maddeler halinde sıralayarak sizlerden cevap almayı ümit ediyorum
Sohc motorların 8v ten ibaret olmadıklarını ve silindir başına 3 veya 4 supablı tipleri olduklarını da okudum
1- Dohc motor olarak 8v olan motorlar var mıdır? 8v dohc motor olmadığını düşünerek devam ediyorum...
2- Atıyorum aynı motor gücü ve hacme sahip,
- 16v li bi motorun 8v li motorlara göre üst devirlerde daha iyi olduğu ,
- 8v motor 16v a göre alt devirlerde daha iyi olduğu gibi yazılar okuyorum.Anladığım kadarıyla bu daha iyi olma diye bahsedilen şey yanma ve sıkıştırmadan ibaret ,bu konu ile ilgili biraz bir şeyler yazabilirseniz daha açıklayıcı olur.
3- 8v üst devirlerde motor kendini daha çok mu yoruyor,ısınıyor vs artık neyse ,16v motorda da o zaman alt devirlerde yoruyor,ısınıyor vs bunu bu şekilde mi yorumlamamız lazım? ( 8v ve 16 v motorlarda bahsedilen devirlerde fakir yada zengin karışım mı oluyor veya bu alt&üst devirlerde sıkıştırma oranları mı farklı ?)
Şimdi sorum şu;
Lpg takılan araçta subap ayarı ve gerekli lpg ayarları yapıldıktan sonra ...
Lpg li 16v motor 8v motora göre alt devirlerde (yukarıdaki 2,3 ve 4 maddedeki bilgilere göre de) teorik olarak lpg li olduğu için daha çok mu yıpranmış oluyor?
(Lpg li olduğu için zaten benzin e göre tabiki daha çok yıpranacak ama 2 farklı motor tipine göre lpg nin hangi motor tipine daha çok zarar verdiğini öğrenmek istiyorum.Malum bazı markaların 8v motorları lpg %100 uyumlu gibi bir sürü ezbere söylenen laflar var bu gerçi neye göre söyleniyor oda muamma, bu sebeple bu konuyu bahsettiğim gibi cevaplar şekinde bilgi paylaşımı olursa,bizim gibi az bilgili kişiler açısından daha anlaşılır olacağını düşünüyorum.)
(son teknoloji lpg kitlerini hesaba katmadan cevap verelim sonuçta herkes 5-8 bin liralık kitler taktıramıyor.)
son olarak şunu dan ilaveten sormak istiyorum Türkiye deki Megane 2 1.6 dynamique hatchback araçlar [FONT="]EURO 3 normlarında olduğu doğru mudur? Bazı yabancı sitede [/FONT][FONT="]EURO 4 olarak geçiyor.[/FONT]