Clio 3 1.2 extreme quickshift "vites kutusunu kontrol ettririniz" hatasi

Elf Speedmatic yağı geldi, robotik şanzımanın, akünün alt tarafında bahsi geçen yağ kutusuna büyük şırınga 350 cc yağ ilave etim, deneme yaptım, “VİTES KUTUSUNU KONTROL ETTİR” ikazı gelmedi, ayrıca kalkış ve vites geçişlerindeki titreşimleri görmedim, yaklaşık 8 km kullandıktan sonra yağ seviyesine tekrar baktım seviye 5-6 mm düşmüştü. Bugün kızım işe gitti, gidiş-geliş 60 km kullanmış , hergün 3-4 kez gelen ikaz gelmemiş ve sürüş iyileşmiş dedi. Akşam geldiğinde yağın seviyesi yine 5-6 mm düşmüştü. Birkaç gün daha takip edip rampaya çıkarıp kendim, alt taraftan robotic şanzımandan yağ kaçağı olup olmadığına ve nereden geldiğine bakacağım. Efrekans rumuzlu kullanıcı kendi aracında, 2016 yılında elektro vana modulünün keçesinden geldiğini yazmıştı, oraya bakacağım. Başka tecrübesi olan arkadaşlar varsa tavsiyelerini beklerim. İstanbul’da Avrupa yakasında tavsiye edebileceğiniz usta tavsiyelerinizi de beklerim, yetkili servis demeyin, mümkün olduğunca önlerinden de geçmemeye çalışıyorum.
 
Sürücü kapısı açılınca haznedeki hidrolik diafram tüpün içine basılıyor. Bu sebeple araç kullanımından sonra seviyenin azalması normal. Kontrolü sabahları, sürücü kapısını hiç açmadan yapın.
 
Teşekkür ederim, bugün motor durduktan 1,5 saat sonra kontrol ettim, yağ seviyesi hemen hemen ilk ikmal ettiğim seviyeye yükselmiş durumdaydı. Arıza uyarısı bugün de yok, sanırım, problem çözüldü. Tekrar teşekkür ederim.
 
' Vites Kutusunu Kontrol Ettiriniz'' hatası yani kendiliğinden manuele geçme surunu çözümü burada. Merhabalar. Ben de bir yıldan fazladır bu sorunla uğraşıyordum. Yabancı siteler dahil çok yeri araştırdım fakat işi yapacak usta bulamadım Adıyaman'da. Servisten ayrılan bir usta buldum sonunda ve benim isteğimle parça değiştirip çözdük sorunu. Öncelikle sizlere yardımcı olabilmek için yazıyorum, yapacağınız işlemlerde sorumluluk size aittir. Yapacaklarınız:
1- Sabah araca yolcu kapısından binip kaputu açınız. Şöför kapısını açmayınız. Akünün sol alt tarafındaki haznenin yağı eksik mi bakınız. Videoda var. Doluya yakın olmalı. Eksikse Elf Spedmatic yağı alıp doldurunuz. Aracı sürüp deneyiniz. Sorun çözüldü ise iyi, çözülmediyse 2. madeye bakınız.
2. Aracı bilgisayara bağlatıp şanzıman hata kodlarına bakınız. Arızalı bir parça gösteriyorsa parçayı değiştirip sorunu çözünüz. Fakat arıza kodunuz renault arıza cihazında DF078 çıkıyorsa ya da Elm arıza tespit cihazlarında P0944 çıkıyorsa bundan sonraki maddeden devam ediniz.
3. Bu arıza kodu varsa hidrolik ünitede basınç kaybı var. Nedeni:
a- Hidrolik yağınız eksik ( bunu ilk madde de kontrol etmiştik.). Yağı tamamlayıp deneme yapınız. Olmadı mı b ye bakınız.
b - Hidrolik pompanın rölesini değiştiriz. Akünün sol yanında üst köşesindeki kutunun içindedir. 20 - 30 tl tutar. Denemeye çıkınız. Olmadı mı c ye bakınız.
c - Bir ya da iki parça değiştirilecek. Ben ucuz parçadan başladım ve sorunum çözüldü. Akünün altında siyah, yuvarlak bir parça var. Clio 3 robot hava tüpü diye aratırsanız bulursunuz internetten. En ucuz sitede 550 tl. Bu parça değişecek. Değişirken Elf spedmatic yağıda yenilenecek. Onu da almayı unutmayın. Bu arada basıncı ölçen müşür var. Robotun, aracın göğsüne taraf olan altında. Onu da balata spreğiyle temizleyebilirsiniz. Hava tüpü yani aktuatörü herkes değişemez, anlayan bir usta bulunuz. Sorununuz büyük ihtimalle düzeldi. Yine mi olmadı. d ye bakınız.
d - Yapacak tek şey kaldı hidrolik pompayıda değiştirmelisiniz. Fiyatı 3000 tl. Bu da değişirse sorun cözülecektir.
Servisler genelde röle, hava tüpü ve pompayı değiştirip sorunu çözüyor. 4-5 bin tutar. Bazı servisler de robotu komle değiştirmek istiyor. O da 16- 17 bin tl.
Karar sizin, dilediğiniz seçeneği seçebilirsiniz.
Ben hava tüpünü ve yağı değiştirdim. Birde basınç müşürünü temizlettim. Fişek gibi oldu. İşçilik dahil 700 tl civarı.
Kolay gelsin, inşallah siz de çözersiniz sorunu. Alıntıdır.
Aynı sorun benim aracımda da var. Birşey sormak istiyorum. Elf speedmatik katılan deposunu doldurulduğunda fazlalık dışarı atılıyor dedi ustam. Bunun maksimum seviyesi işareti göremedim. Acaba depo kapağında mı sorun var. Ayrıca elf speedmatik yerine castrol dot 4 katıldı acaba aynı özellikte midir. Elf speedmatik te bir hidrolik yağ değil mi. Şimdilik arıza yazısı çıkmadı ama hala şüphem var. Deponun orta kısmında yağ seviyesi şuanda. Bu yağ seviyesi konusunda yardımcı olursanız sevinirim. Bir de elf speedmatik harici marka kullanılmıyor mu
Yağ katıldıktan sonra kapaktan bayağı yağ sızdı. Başınıza böyle bir sızıntı yani fazlalık kapaktan atıldı mı
 
Arkadaşlar bende de 2009 1.5 DCI previlige var. Benim araçta vites kutusunu kontrol ettirin diye hata verdi, vites atmadı. Kapatıp çalıştırdım düzeldi, sonra bir gün hiç vites atmaz oldu. Aküyü söktüm altındaki kablolarla oynadım, vites atmaya başladı.

Ustama gittim şanzumancı dedi. Şanzumancıya gittim, bu otomatik değil servise git dedi, servise gittim bir gün durdu araba, bunda bişey yok, çalışıyorsa şanzuman değişecek dediler, araç o zaman 30k TL idi 15k tutar değişim dediler. Araştırdım eski cotech dükkan açmış o kesin yapar dediler gittim(biraz sonra yazacaklarım için isim vermiyorum), ben bunu söker temizler çalıştırırım 7k dedi. Ustamı aradım neyi söküp neyi temizleyecekmiş kapalı plastik kutu dedi, bozulduğu yerde sende anlıyorsun elektronik ekipmandan beraber sökeriz dedi.

Neyse 3-5 ay çalıştı. Yine aynı hata, bir kere daha söktüm taktım, 1 sene çalıştı, şehir dışına çıktık, yolda bir iki kere vites kutusu hatası verdi, gittiğimiz yerde kapattık ertesi gün her denememizde vites kutusu hatası verdi. Aküyü sökeyim takayım dedim, bir yerinde temazsızlık var, düzelir yine diye, aküyü söktüğümde akünün bombe yaptığını gördüm. Akü şişmiş bozuk kesin. Ama akü, bir basıyor, bir basıyor, belki 50 kere marşa bastık tık demedi, halen basıyor. Eniştenim arabasında aküyü aldım taktım ama o söyledi bak senin akü sağlam benimki daha kötü diye yok dedim, Zaten yapacak bişey yok, olmadı o aküyle de çalışmadı, akşam oldu kapattık arabayı, enişte aküsü içinde, sabah bakalım dedik.

Sabah enişte geldi, ya senin akü bitikmiş araba çalışmadı, bende öteki arabanın aküsünü taktım onla geldim dedi.

Dedim ver o aküyü, taktık aküyü araba çıtır çıtır vites atmaya başladı, bastım direk sanayi'ye tık demedi yolda 20 km gittik, ustanın kapısına gelince attım geri vitese, attı, D ye aldım aldı, herşey normal, 3-5 kere kapattım açtım her şey normal.

Ustada aynı cevabı verdi, bu otomatik değil biz anlamayız dedi. Gittim akücüye değiştirdim aküyü, bir daha tık demedi.

Akücü'de ölçün aküyü dedim 9 volt çıktı akü. Buradan anladığımız robot 9 volt ile çalışmıyormuş.

İnterenete yaptığım araştırmalarda; anlatılan hatalar aynı, insanlara dünyanın paralarını harcatmışlar bir şekilde, çözüm bulmuşlar. Yok beyin değiştir, yok kontrol kutusu var, yok şanzuman derken öpmüşler bence.

Ben Ankara'da büyük bir yetkili servise gittim, onlar bilmiyoruz dediler ama sanayide eski cotech bunu yaparım diyen arkadaş, direk kötü niyetli bence, 7000 TL'nin üstüne birde akü bitikmiş diye 300 TL de akü parası isterdi kesin. Nasıl bilinmez böyle bir sorun anlamıyorum.

Araç kolu yittiğinizde geç tepki veriyorsa bilin ki akü bitiyor, akü değişince zaten N anında N, R anında R.

Durum budur arkadaşlar. Birilerine faydamız dokunursa ne ala...

Yaşadığımız sorunlar:
1. Kendi kendine otomatikten manuele geçme,
2. Seyir esnasında yada vitese atmaya çalışınca şakur şukur sesler gelip vites kutusunu kontrol ettirin hatası.

Çözüm :
Akü bitik aküyü değiştirin.
 
Son düzenleme:
Merhaba, clio3 2011 aracım vites kutusunu kontrol ettir hatası ile elf speedmatic yağ kullanmaya başladım. Yağ eksildikçe 3 4 ayda bir ekliyorum. Sorunsuz kullanıyorum aracı. Araç alttan yağ akıtıyor, ekspertiz raporunda şanzımanda yağ kaçağı çıktı. Fakat akan yağ benim robot kutusuna eklediğim yağ. Model yükseltmek için aracı satmak istiyorum fakat şanzıman yağ kaçağını duyan aracın başka hiçbir sorunu olmamasına rağmen almak istemiyor. Bu sorunu çözebilen ya da bu şekilde satan var mı, yardımcı olabilirseniz çok sevinirim. Ben yağ ekleyip kullanıyorum hiçbir sıkıntı sorun yaşamadım. İnsanlara bunu anlatamıyorum. Yardımcı olabilecek biri varsa bana ulaşabilirse çok sevinirim
 
Merhaba, clio3 2011 aracım vites kutusunu kontrol ettir hatası ile elf speedmatic yağ kullanmaya başladım. Yağ eksildikçe 3 4 ayda bir ekliyorum. Sorunsuz kullanıyorum aracı. Araç alttan yağ akıtıyor, ekspertiz raporunda şanzımanda yağ kaçağı çıktı. Fakat akan yağ benim robot kutusuna eklediğim yağ. Model yükseltmek için aracı satmak istiyorum fakat şanzıman yağ kaçağını duyan aracın başka hiçbir sorunu olmamasına rağmen almak istemiyor. Bu sorunu çözebilen ya da bu şekilde satan var mı, yardımcı olabilirseniz çok sevinirim. Ben yağ ekleyip kullanıyorum hiçbir sıkıntı sorun yaşamadım. İnsanlara bunu anlatamıyorum. Yardımcı olabilecek biri varsa bana ulaşabilirse çok sevinirim

Bu yağ kaçağı ile ilgili herhangi bir işlem yaptırdınız mı ?
 
sürekli yağ almak yerine yağ kaçağını çözmek daha iyi bir fikir. hem de satarken böyle zorlanmazsınız.
Merhaba, clio3 2011 aracım vites kutusunu kontrol ettir hatası ile elf speedmatic yağ kullanmaya başladım. Yağ eksildikçe 3 4 ayda bir ekliyorum. Sorunsuz kullanıyorum aracı. Araç alttan yağ akıtıyor, ekspertiz raporunda şanzımanda yağ kaçağı çıktı. Fakat akan yağ benim robot kutusuna eklediğim yağ. Model yükseltmek için aracı satmak istiyorum fakat şanzıman yağ kaçağını duyan aracın başka hiçbir sorunu olmamasına rağmen almak istemiyor. Bu sorunu çözebilen ya da bu şekilde satan var mı, yardımcı olabilirseniz çok sevinirim. Ben yağ ekleyip kullanıyorum hiçbir sıkıntı sorun yaşamadım. İnsanlara bunu anlatamıyorum. Yardımcı olabilecek biri varsa bana ulaşabilirse çok sevinirim
 
Hiçbir işlem yaptırmadım, güvenip yaptırabileceğim bir usta yok maalesef. Farklı yerlere sordum 400 liraya yaparım diyen de var 10bini bulur diyende. 1 litre yağ alıyorum 1 seneden fazla gidiyor hiç sıkıntı da yaşamıyorum.
 
Tabiki daha iyi ama güvenip yaptırabileceğim tanıdığım bir usta yok. Aynı sorunu yaşayıp çözebilen varsa yardım alma için yazdım. Sorunun tam olarak ne olduğunu bile çözemedi gösterdiğim ustalar
 
Geri
Üst