Arkadaşlar bende de 2009 1.5 DCI previlige var. Benim araçta vites kutusunu kontrol ettirin diye hata verdi, vites atmadı. Kapatıp çalıştırdım düzeldi, sonra bir gün hiç vites atmaz oldu. Aküyü söktüm altındaki kablolarla oynadım, vites atmaya başladı.
Ustama gittim şanzumancı dedi. Şanzumancıya gittim, bu otomatik değil servise git dedi, servise gittim bir gün durdu araba, bunda bişey yok, çalışıyorsa şanzuman değişecek dediler, araç o zaman 30k TL idi 15k tutar değişim dediler. Araştırdım eski cotech dükkan açmış o kesin yapar dediler gittim(biraz sonra yazacaklarım için isim vermiyorum), ben bunu söker temizler çalıştırırım 7k dedi. Ustamı aradım neyi söküp neyi temizleyecekmiş kapalı plastik kutu dedi, bozulduğu yerde sende anlıyorsun elektronik ekipmandan beraber sökeriz dedi.
Neyse 3-5 ay çalıştı. Yine aynı hata, bir kere daha söktüm taktım, 1 sene çalıştı, şehir dışına çıktık, yolda bir iki kere vites kutusu hatası verdi, gittiğimiz yerde kapattık ertesi gün her denememizde vites kutusu hatası verdi. Aküyü sökeyim takayım dedim, bir yerinde temazsızlık var, düzelir yine diye, aküyü söktüğümde akünün bombe yaptığını gördüm. Akü şişmiş bozuk kesin. Ama akü, bir basıyor, bir basıyor, belki 50 kere marşa bastık tık demedi, halen basıyor. Eniştenim arabasında aküyü aldım taktım ama o söyledi bak senin akü sağlam benimki daha kötü diye yok dedim, Zaten yapacak bişey yok, olmadı o aküyle de çalışmadı, akşam oldu kapattık arabayı, enişte aküsü içinde, sabah bakalım dedik.
Sabah enişte geldi, ya senin akü bitikmiş araba çalışmadı, bende öteki arabanın aküsünü taktım onla geldim dedi.
Dedim ver o aküyü, taktık aküyü araba çıtır çıtır vites atmaya başladı, bastım direk sanayi'ye tık demedi yolda 20 km gittik, ustanın kapısına gelince attım geri vitese, attı, D ye aldım aldı, herşey normal, 3-5 kere kapattım açtım her şey normal.
Ustada aynı cevabı verdi, bu otomatik değil biz anlamayız dedi. Gittim akücüye değiştirdim aküyü, bir daha tık demedi.
Akücü'de ölçün aküyü dedim 9 volt çıktı akü. Buradan anladığımız robot 9 volt ile çalışmıyormuş.
İnterenete yaptığım araştırmalarda; anlatılan hatalar aynı, insanlara dünyanın paralarını harcatmışlar bir şekilde, çözüm bulmuşlar. Yok beyin değiştir, yok kontrol kutusu var, yok şanzuman derken öpmüşler bence.
Ben Ankara'da büyük bir yetkili servise gittim, onlar bilmiyoruz dediler ama sanayide eski cotech bunu yaparım diyen arkadaş, direk kötü niyetli bence, 7000 TL'nin üstüne birde akü bitikmiş diye 300 TL de akü parası isterdi kesin. Nasıl bilinmez böyle bir sorun anlamıyorum.
Araç kolu yittiğinizde geç tepki veriyorsa bilin ki akü bitiyor, akü değişince zaten N anında N, R anında R.
Durum budur arkadaşlar. Birilerine faydamız dokunursa ne ala...
Yaşadığımız sorunlar:
1. Kendi kendine otomatikten manuele geçme,
2. Seyir esnasında yada vitese atmaya çalışınca şakur şukur sesler gelip vites kutusunu kontrol ettirin hatası.
Çözüm :
Akü bitik aküyü değiştirin.