Clio 3 1.2 extreme quickshift "vites kutusunu kontrol ettririniz" hatasi

Yetkili servise götürdüm. Bilgisayara bağladılar ve elektro vana modülünü keçesinden hidrolik kaçırdığını ifade ettiler. Hidrolik seviyesi düşünce basınçta azaltığından vitesi manuele atıyormuş. 100 TL ye ELF marka hidrolik aldım. Motor üst kapağın altında beyaz bir haznesi var. ara ara kontrol ediyorum seviye azalınca tamamlıyorum. Sanırım bende ki kaçak küçük çünkü 3-4 ayda bir 100 ml ancak eksiltiyor. Şuan sıkıntım yok. Sizde bu hazneyi kontrol edin. Eğer kaçak büyük ve başa çıkılamayacak durumda ise dışarıda parça 2.500 tl civarı. Nazınızı geçtiği bir usta var ise modülü söküp keçesini uydurarak arızayı da giderebilir. en fazla 500 TL tutar.

Hidrolik dediğiniz şanzıman yağı mı? Elf nfr 75w 80 yağ mı ekliyorsunuz? Nereden ekliyorsunuz?
 
Arkadaşım yazdıklarınızı okuyunca şaka yaptığınızı zannettim. Renault yetkili servisinde bu kadar moloz ve işe yaramaz insanlar mı çalışıyor. Akü değişimini gerektiğini fark etmeyip 11.000 TL masraf çıkaran servisi neden Renault a şikayet etmiyorsunuz. Aynı durumla karşılaşmış olsam kıyameti koparmıştım. Bu yazdıklarını Renault a iletsen servis yetkisini ellerinden almaya kadar gider emin ol. Ve bir çok insana iyilik yapmış olursun.
 
Herkese slm Clio 3 otomatik sorunu olanlar bana ulassin 05534016118 vites kutusu benim işim..
 
Herkese slm Clio 3 otomatik sorunu olanlar bana ulassin 05534016118 vites kutusu benim işim..

Hocam günaydın bende de 2011 clio 3 1.5 DCI 20. Yıl serisi var hemen hemen 1 aydır vites A konumundan manuele geçiyor (hiç bir sebep yokken) kalkışta ve seyir halindeyken çekişte herhangi bir problem yok sadece sorun neden kaynaklanıyor olabilir?
 
aynı problem bende de var. kafasına gore manuele geciyor. neden yaptigi hakkinda simdiye kadar hic bir ortak nokta bulamadim. tamamen rastgele sanki. elektriksel biseymis gibi geliyor ancak danıştıklarm bi cozum bulamadi.
 
Hocam günaydın bende de 2011 clio 3 1.5 DCI 20. Yıl serisi var hemen hemen 1 aydır vites A konumundan manuele geçiyor (hiç bir sebep yokken) kalkışta ve seyir halindeyken çekişte herhangi bir problem yok sadece sorun neden kaynaklanıyor olabilir?

hocam sorununuza çözüm bulabildiniz mi?
 
“Aganta13; Herkese slm Clio 3 otomatik sorunu olanlar bana ulassin 05534016118 vites kutusu benim işim.” diyen arkadaş,

Merhabalar, keşke bu yorumları 3 gün önce okumuş olsaydım. Artık geçti. 2012 Clio 1.5dci bvr, 163.000 km’de yarı otomatik şanzımanlı bir araç aldım. Denedik, ilk gün 50 km yol yapıp eve geldim. Ertesi gün 40 km kulkandım, problem yoktu. Dün öğlen ve bugün 2-3 kez VİTES KUTUSUNU KONTROL ETTİR ikazı ile vites manuele geçti. Bu özellikle kasislerde zıplayınca oldu. Bu telefon numarasına mesaj gönderdim , ama gelen cevap; “ Herhalde benden önceki hat sahibi böyle bir bilgiye sahipti.” Bana yardımcı olabilir misiniz, şimdiden çok teşekkür ederim.

Buna benzer problemi olan forum üyesi arkadaşlar, kalıcı ve uygun maliyetli çözümünüz nedir, hangi servise ya da ustaya gideyim.
 
Şanzıman robotunun üzerinde bir diafram tüp var. 700 TL civarında. Bunu değiştirince sorun ortadan kalkıyor.*7701070496 parça kodu
 
' Vites Kutusunu Kontrol Ettiriniz'' hatası yani kendiliğinden manuele geçme surunu çözümü burada. Merhabalar. Ben de bir yıldan fazladır bu sorunla uğraşıyordum. Yabancı siteler dahil çok yeri araştırdım fakat işi yapacak usta bulamadım Adıyaman'da. Servisten ayrılan bir usta buldum sonunda ve benim isteğimle parça değiştirip çözdük sorunu. Öncelikle sizlere yardımcı olabilmek için yazıyorum, yapacağınız işlemlerde sorumluluk size aittir. Yapacaklarınız:
1- Sabah araca yolcu kapısından binip kaputu açınız. Şöför kapısını açmayınız. Akünün sol alt tarafındaki haznenin yağı eksik mi bakınız. Videoda var. Doluya yakın olmalı. Eksikse Elf Spedmatic yağı alıp doldurunuz. Aracı sürüp deneyiniz. Sorun çözüldü ise iyi, çözülmediyse 2. madeye bakınız.
2. Aracı bilgisayara bağlatıp şanzıman hata kodlarına bakınız. Arızalı bir parça gösteriyorsa parçayı değiştirip sorunu çözünüz. Fakat arıza kodunuz renault arıza cihazında DF078 çıkıyorsa ya da Elm arıza tespit cihazlarında P0944 çıkıyorsa bundan sonraki maddeden devam ediniz.
3. Bu arıza kodu varsa hidrolik ünitede basınç kaybı var. Nedeni:
a- Hidrolik yağınız eksik ( bunu ilk madde de kontrol etmiştik.). Yağı tamamlayıp deneme yapınız. Olmadı mı b ye bakınız.
b - Hidrolik pompanın rölesini değiştiriz. Akünün sol yanında üst köşesindeki kutunun içindedir. 20 - 30 tl tutar. Denemeye çıkınız. Olmadı mı c ye bakınız.
c - Bir ya da iki parça değiştirilecek. Ben ucuz parçadan başladım ve sorunum çözüldü. Akünün altında siyah, yuvarlak bir parça var. Clio 3 robot hava tüpü diye aratırsanız bulursunuz internetten. En ucuz sitede 550 tl. Bu parça değişecek. Değişirken Elf spedmatic yağıda yenilenecek. Onu da almayı unutmayın. Bu arada basıncı ölçen müşür var. Robotun, aracın göğsüne taraf olan altında. Onu da balata spreğiyle temizleyebilirsiniz. Hava tüpü yani aktuatörü herkes değişemez, anlayan bir usta bulunuz. Sorununuz büyük ihtimalle düzeldi. Yine mi olmadı. d ye bakınız.
d - Yapacak tek şey kaldı hidrolik pompayıda değiştirmelisiniz. Fiyatı 3000 tl. Bu da değişirse sorun cözülecektir.
Servisler genelde röle, hava tüpü ve pompayı değiştirip sorunu çözüyor. 4-5 bin tutar. Bazı servisler de robotu komle değiştirmek istiyor. O da 16- 17 bin tl.
Karar sizin, dilediğiniz seçeneği seçebilirsiniz.
Ben hava tüpünü ve yağı değiştirdim. Birde basınç müşürünü temizlettim. Fişek gibi oldu. İşçilik dahil 700 tl civarı.
Kolay gelsin, inşallah siz de çözersiniz sorunu. Alıntıdır.
 
gurdal07, öncelikle çok teşekkür ederim.
Ben de dün youtube’da bu konuya denk geldim ; https://youtu.be/fOrCz05FVv4
bu arkadaşımız da aynı konuya değinmiş.
Dün akşam 1 lt elf speedmatic yağ sipariş ettim. İnternette farklı rakamlar var, 200-300 TL isteyenler var, ben 110 TL’ye sipariş ettim. Bahsedilen yağ haznesini kontrol ettim, boş gibi görünüyor, demek ki eksilmiş. Gelsin bakalım, umarım problem bundandır. Sonucu yazıp, dertlileri bilgilendireceğim.
 
Geri
Üst